{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køre en MC til.
  • #1   18. jan 2014 Den skal køres med forhodsvis mange omdrejninger de første par tusind kilometer - dog uden belastning- Hvis det gi´r en mening ??


  • #2   18. jan 2014 Da min far købte sin gsf 650 bandit måtte han ikke køre over 5500 omdrejninger de første 100 km. Efter 1000 km service måtte han så godt give den fuld gas smiley men om det virker/betyder noget, ved jeg ikke smiley

  • #3   18. jan 2014 Køre til... Jeg nøjes med at køre varm.. smiley

    Men de fine olie'r vi har i dag.. Tvivler jeg på, at det har den store betydning. (Jeg taler KUN af egen mening).. smiley


  • #5   18. jan 2014 Ja det er en god ide at tage den lidt med ro i starten og kører med varierende rpm og aldrig lade den slæbe og sejtrække. det der skal slides til er de forskellige tollerencer mellem stempel og cyllinder bla. det er også derfor de fleste cykler bliver leveret med en tilkøringsolie der skal skiftes ved 1000 eller 1200 km.

    På den anden side så får de fleste cykler fulde omdr på et rullefeldt på fabrikken, men det er så kun i meget få sekunder.

    Husk også at ved motorhaveri bortfalder garantien hvis du har kørt længere end 6000 km mellem eftersynene selvom de fleste skriver 10000km, ved haveri henviser de til at ved hård belastning skal der serviceres pr max 6000km, det gælder bla. yamaha, ducati og kawasaki


  • #6   18. jan 2014 Fis i en hornlygte, moderne motorer skal bare have nogle prygl. Forudsat at de har opnået driftstemperatur... Tilkøring er et levn fra oldtiden smiley

  • #7   18. jan 2014 Hvorfor bruger de 4 store så ikke bare alm olie?
    Og hvorfor er der tit små metalpartikler i olien ved første olieskift??


  • #8   18. jan 2014 hvis det anbefales i håndbogen der følger med køretøjet,at det skal tilkøres, på bestemt måde, så følger jeg det.

    mvh


  • #9   18. jan 2014 Gør som der står i manualen. Selv en fabrikstilkørt motor har det med at afgive spåner de første km.

  • #10   18. jan 2014 Om de spåner ( metal fragmenter) ender i olien med 8 eller 10000 rpm er fløjtende. Man finder tit metal i olien på cykler der forlængst er ovre tilkøringsfasen. Det betyder intet.

    Special tilkøringsolie smiley det har der aldrig været på mine nye maskiner. Men jeg vil da gerne vide hvad denne delikatesse kan byde ind med smiley


  • #11   18. jan 2014 De 4 store bruger stadig tilkøringsolie

    Det har jo intet at gøre med om frakmenterne kommer hurtig eller langsom rundt, det handler om at tollerancerne bliver slidt til og du ikke tvinger stumperne med mindsket kompresion og uballance til følge

    Metal skal varmes stille op for det ikke slår sig m.m du selfølgelig har en motor der er komplet i super duplex


  • #12   18. jan 2014 Brian..... Nu er der vel heller ingen specielle krav til en segway om tilkøring ??
    smiley


  • #13   18. jan 2014 Det er heldigvis ikke meningen vi skal ende med at være enige smiley

    Mht temp er der ingen tvivl. Driftstemperatur ALTID.... Derfra kører du bare bedstefar kørsel, mens jeg hamre den i kanten af begrænseren... Ingen af delene kan efter 40000km måles på hverken tolelerancer eller kompression.... Men min vil føles lidt mere kvik smiley

    Men lidt sjovt at så mange er SÅ pylrede om deres nye maskiner, når 95% alligevel har solgt dem inden de har rundet 20000km smiley


  • #14   18. jan 2014 @james.

    På en seg er det chaufføren der skal køres til..... Hold kæft der er mange der er blevet smidt af af de 4 el heste den klokker ud med smiley :D smiley smiley


  • #15   18. jan 2014 Jeg har leget lidt med tollerancer og der er intet der bliver bedre af tæsk, m.m du har fundet evighedsmaskinen

  • #16   18. jan 2014 Hmm .
    hvis en farbrik oplyser brugeren om at tilkøre deres produkt på en bestemt måde, så er jeg sikker på, at der er en mening med det,

    bla .
    for de vil da ikke unødigt komme med sådan anbefaling hvis deres konkurrenter ikke gør og finder det nødvendigt at ulejlig kunden med det. og derved har et produkt der er sværere at tilkøre end deres .

    mener jeg.

    mvh


  • #17   18. jan 2014 En motor kører længere hvis den ikke får tæsk ...korrekt.
    Men en motor kører ikke længere blot fordi den ikke får tæsk de første 1000 km som ejeren kører på den....

    Vi snakker jo ikke om 2t maskiner fra 70 erne smiley


  • #18   18. jan 2014 @busa.

    De tjener penge på tilkøring smiley og rent sikkerhedsmæssigt er det bevist at der er færre uheld med nye cykler modsat brugte, fordi man køre så forsigtigt på den nye smiley


  • #19   18. jan 2014 Det lyder klogt

  • #20   18. jan 2014 Jeg vil altid køre en motor til i lave omdrejninger de første km. Så vil jeg skifte olien og køre som det passer mig.
    Der er ingen grund til at tæve stempelringe og lejer mm før det er kørt til.


  • Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #21   18. jan 2014 jeg ville bare sige mange tak for de mange svar. smiley

  • #22   18. jan 2014 Thomas S:
    Så ødelægger du netop ringene! (eller rettere, ringenes opgave)
    Der intet andet der skal køres til i en motor, alt har jo oliefilm på, så ingen dele rører hinanden fysisk, i så fald brændte det jo sammen/fast.
    For at opnå den mest optimale gastæthed mellem cylinder og stempelringe SKAL man inden for de første 0-50 km have kørt dem til, det skal foregå "kvikt", bedst på et rullefelt så du ikke vælter og laver ulykker. Det kan give 5% gratis hk, og hvem vil ikke gerne have dem.
    Grunden til at forhandleren ikke siger at du skal gå ud og fyre den af, er jo at du ikke skal dø samme dag du har fået mc udleveret, det er dårlig forretning.

    GSXR1000 K7/8 161 hk eller 169 hk, du bestemmer?

    Se evt www.mototuneusa.com find BREAK IN SECRETS og se hvad der står.


  • Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #23   18. jan 2014 Jeg mener nemelig også jeg har hørt det sådan men var ikke helt sikker, Tak Allan

  • #24   18. jan 2014 Tak Allan... Jeg følte mig helt alene i verden smiley

  • #25   18. jan 2014 I lige måde:)

    Dem der så har uheld under indkøringen, de giver den hårde indkøring skylden, fejlen er dog ofte at de har samlet noget forkert eller brugt noget andet olie end anbefalet, og så får manden med rullefeltet skylden.
    Indkøring med mineralsk olie, ud med det efter de 50-100 km på rullen, nyt mineralsk + filter de næste 1.000 og så skift til den olie du vil køre med fremover + filter.
    Kan anbefale rideforever2wheels, han har nogen indkøringsolier osv + at han er uddannet mc mekker, Dennis hedder han.


  • #26   18. jan 2014 Det er en syg joke, den har jeg set før.
    Tænk jer nu om


  • #27   18. jan 2014 Her er direkte link, jeg sletter det andet, det forvirrer åbenbart Glenn.

    (link fjernet)

    What's The Best Way To Break-In A New Engine ??
    The Short Answer: Run it Hard !

    The Problem With "Easy Break In" ...
    The honed crosshatch pattern in the cylinder bore acts like a file to allow the rings to wear. The rings quickly wear down the "peaks" of this roughness, regardless of how hard the engine is run.

    There's a very small window of opportunity to get the rings to seal really well ... the first 20 miles !!


  • #28   18. jan 2014 Tror i på alt i høre? i kører vel også på royal purple og i har vel også en bil med stiv bagaksel, vågn op til virkeligheden.

    Brug hovedet, hvis i tror alle de andre vil jer det bedste er i sgu på den. Det eneste der tæller for de fleste er tallet på bundlinien.

    Lad os starte en krig så vi kan tjene nogle penge, jeg har hørt Norge har masseødelæggelses våben og står klar til at overtage verdensherredømmet.........

    (ironi kan forekomme)


  • #29   18. jan 2014 Undre mig du tør købe brugt mc Glenn ........

  • #30   18. jan 2014 Hov hov, hvad er der nu galt med en Ford Escort, sgu det bedste vejgreb der kan findes

    http://www.youtube.com/watch?v=rdWGWkLhuIk


  • #31   18. jan 2014 Nej, jeg kører med Motorrex

  • #32   18. jan 2014 Der er ikke nogen vindercykler i race der ikke er "kørt til" på rullefelt med fuld skrue..... Lejer der skal slides til, tolerancer og min bare røv..... Enten virker det ellers er der noget galt.... Der er ikke ændret på fabrikkernes tilkørselsanbefalinger i 50 år, trods den teknologiske udvikling med materialer og smøremidler.... Hmmmmmm..... Den lader vi lige stå et øjeblik...

  • #33   18. jan 2014 Glenn...

    Kunne godt tænke mig at se hvor du kan påvise at de bliver solgt med en special tilkørings olie?
    Er det noget som nogen har hørt fra en som vidst nok engang kendte en osv.?

    Jeg bevæger mig en del inde for bil branchen ( primær Toyota og Fiat )
    Og ingen af overstående mærker kører med tilkørings olie, mig bekendt heller ikke andre.

    Der bliver heller ikke nævnt ved nye bil noget om en tilkørings tid/km andet ind bilen skal være driftvarm.

    Som nævnt tidligere så er olien netop for at sørge for at dele ikke "rør" hinanden.

    Og prøv du af tag olien af en motor som altid er blevet kørt af hr og fru Jensen efter 100.000 og se om du ikke finder rester af spåner .

    Det gør du.
    .
    Hvis jeg tager fejl og du disker op med link med højt fagligt bevis for din påstand ,
    Så bøjer jeg mig gerne.

    Sune


  • #34   18. jan 2014 Jeg er ret sikker på at mc bliver fyldt med en olie der sikrer en bedre indkøring, hvor jeg har hørt det husker jeg ikke lige.
    Mc kører jo også med nogen ganske andre omdr GSXR1000 K8 14.000 omdr, derfor muligvis andet olie1ste gang?


  • #37   19. jan 2014 Bla bla bla
    Gør som I vil, men alle motorer har godt af at blive kørt ind og det foregår ikke på begrænseren.
    Og dem der påstår at en stempelring ikke rører forringen er åbenbart ikke uddannet inden for maskin faget. Ja der skal cylinderolie til smøring, men det er sku ikke oliefilmen der holder kompresionen væk fra krimtaphuset. smiley


  • #38   19. jan 2014 det var kun i gamle dage maskineriet skulle køres til.
    tolerancerne er så små i dag der er ikke noget og køre til!
    det er dog en rigtig god ide olien er driftvarm!

    det er faktisk værre den anden vej, hvis man har kørt meget morfar i længere tid også begynder og tæske den! så kan der godt opstå lidt problemer med pakninger og lign.
    derfor er det altid en god ide og "køre den til" ved og give mere og mere gas over en peride på et par 100 km hvis man køber brugt og den virkelig har tøffet afsted med tidligere ejer!


  • #39   19. jan 2014 og det skal lige næves grunden til en motor ikke skal køres til er fordi den er blevet testet på fabrikken og dermed har kørt når du får den.
    efter en motorrenovering ville det være en god ide og starte pisset og og køre pænt i en halv times tid!


  • #41   19. jan 2014 Ja lige præcis.
    Som gammel maskinmester har jeg efterhånden inspiceret et utal af motorer. Der er ikke en eneste af dem som efter længere tids brug ikke har haft slidte og ovale forringer. Det får de sku ikke af olien. Nej det er stempelringene som slider. Og med ny forring og nye stempelringene, så gør jer den tjeneste at lade dem hinanden at kende. Lad dem gnide sig op ad hinanden som et nyforelsket par. Så vil I se at der med tiden vil være så fin pasning at olien og forbrændingen bliver på hver sin side af stemplet smiley


  • #42   19. jan 2014 Det er religion som alt andet inden for vedligeholdelse. Nogen mener de skal prygles fra start, nogle mener de skal køres pænt og nogle kører bare... Jeg tror selv på at vedligeholdelsen mellem 3.000 km og 100.000 km betyder mere mere end vedligeholdelsen mellem 0 km og 2.999 km

    Det med spåner, når jeg hver 3. uge skifter olie på min ktm 2 takts crosser, så ligner den magnetiske bundprop et juletræ, men den kører stadigvæk som var den lavet i går smiley

    Redigeret: Og når vi skifter cylinder kit på en crosser, så har vi altså ikke tid til at vente 3.000 km med at give den gas. Ved godt man ikke kan sammenligne en sportsmotor med en gademotor, men alligevel...


  • #43   19. jan 2014 Don T:
    Citat: "Lad os nu antage at det er en fordel at tilkøre en motor - så er det næste spørgsmål: Hvad vil vi opnå med tilkøringen"?
    SVAR: Højest mulige gastæthed. (Spørg selv i et motorrenoveringsfirma)
    Det betyder faktisk længere levetid for dit stempel og ringe (vigtigt når man kører langt)

    Citat: "Folk kan gøre som de vil med deres motorcykler, men personligt forsætter jeg med at følge producentens anvisninger, da jeg kun har positive oplevelser med den metode".
    SVAR og ?: Hvordan kan du vide om en anvisning er dårligere eller bedre end den du selv bruger?
    Du kan ikke sammenligne med noget du ikke har prøvet.

    Det er jo indkøringen der er vigtig, at du så bagefter kører som en nisse, det er jo sagen uvedkommende. Det vigtigste er at din motor yder optimalt, uden at der skal laves indgreb i mekanikken.

    På en GSXR1000 K7/8 kan du hente de manglende HK ved at montere andet udstødningssystem, PowerCommander og andet luftfilter, pris mellem15 og 25 kilo incl rullefelt, men hvorfor ikke få dem gratis når den er ny?

    Der er jo ikke tale om mishandling, men om systematisk gåen frem med en metode som alle tunere kender, ingen hokus pokus, men fysik og teknik på et plan der kan forklares til de fleste metalfolk, som jeg selv, men det ligger altså i honingen og ringenes samarbejde med krydshoningen der virker lidt som en fil, de 2 overflader skal arbejde sig ind på hinanden, jo bedre de gør det, jo større gastæthed opnår man, dvs ringene skal vha gasgivning og især motorbremse opnå det.

    Hvad hjælper større gastæthed?
    SVAR: Du får færre forurende partikler i dit motorolie, du beskytter altså din motor bedre, og iflg Motomann er manglende gastæthed, pga for "flink" indkøring, det 2 største årsag til mekaniske problemer, det første er manglende opvarmning inden den ryger i begrænseren.

    Det kunne jo være sjovt hvis der var nogen der havde nogen billeder af gamle stempler, de fleste vil sikkert være brune, men lur mig om ikke nogen af de vilde knajter her inde fra har nogen liggende uden farve?



  • #44   19. jan 2014 Dennis:
    Det er jo ikke religion når det er målbart. Det er simpelthen ren fysik.

    Thomas:
    Nu ved jeg ikke om en skibsmotor kan motorbremse,. det er netop der tricket ligger, man motorbremser og får suget alt skidtet ud i udstødningen.
    Man vil muligvis opleve den ryger når man kører den ind, biken, men det fortager sig efter nogen rulninger, så begynder ringene at tætne mere og mere.
    Men det kræver man lige ofrer noget olie og nogen filtre.
    Et par tusinde kr max, det er sgu da godt givet ud.


  • #45   19. jan 2014 Jeg så et afsnit af gasmonkeys, der brændte en ny motor af, med mange metalstumper til følge, fordi de brugte en alm olie, de fik så motoren lavet med besked om at bruge en tilkøringsolie, jeg ved ikke noget om det, men jeg så det på tv

  • #46   19. jan 2014 Allan, alle motorer kan motorbremse når du slipper gassen, men det er altså ikke det der får udstødningsgassen ud af cylinderen smiley Går ud fra du kender de forskellige takter?


  • #47   19. jan 2014 Allan: Selvfølgelig er det fysik, men folk har det med at læse en manual, en artikel eller se et tv program og så der fra danne sig en mening ud fra dette tro at det er det helt rigtige.

    Men men men, motorer er forskellige. Jeg har vel, hvis vi tager knallert tiden med kørt ca 30 motorer, cylinder kit osv til og de har alle opført sig forskelligt. Specielt billige knallert tun kit havde lav kompression og meget varme når de de var nye og dyre cross kit har høj kompression og fungere rigtig godt kort tid efter de er sat på. Materialer og tolerancer er slet ikke sammenligenligt fra motor til motor. Det er nok også to yderligheder jeg nævner her, men tror du forstår min pointe.


  • #48   19. jan 2014 Thomas S, Det Allan mener er nok, at når man motorbremser så har stemplet ikke let ved at trække luft fra indsugningen og derved vil det måske trække noget luft fra krumtaphuset via eventuelle utætheder ved stempelringene.

  • #49   19. jan 2014 jo jo, min far var sejlende maskinmester og jeg har selv rodet i knallerter og mc fra jeg var 15 og 18 år gammel, og så kom biler siden hen til.

    Udstødningsgassen går ud via udstødningsventilen og jo større gastætheden er jo flere partikler sendes der den vej ud, da ringene jo tætner maximalt, hvis de er rigtigt kørt til.

    Kunne være jeg havde skrevet noget sludder fordi jeg er på arbejde, og går lidt frem og tilbage mellem nogen maskiner og PCen, så kan der snige sig en "trold" ind, men det tror jeg nu ikke er tilfældet.


  • #50   19. jan 2014 Folk må sgu gøre som de vil, og det gør de jo, men at de senere skal have et nyt udstødning fordi de har hørt det giver 5 hk, så var det sgu da dumt ikke at få dem med det samme, GRATIS.
    Jeg kender en der har haft en mc butik, han anede intet om motorer eller mekanik for den sags skyld, han sagde bare det til kunderne der stod i manualen.
    Der kom en kunde som jeg kendte, han ville vise noget sløre frem på en ER6, det var ved fjederbenet i bag øverst, "det skal være sådan" sagde han bare, han vidste jo ikke at kunden var en meget dygtig værktøjsmager. Han rystede bare på hovedet og kørte hjem, og næste dag skilte han den på arbejdet og drejede en ny bøsning, så spillede det.
    Men husk, der er ikke mange mc sælgere der ved noget om motorer, men dem der også tuner, de ved noget, og ham jeg kender der har ALT i motorrenoveringsgrej, fra AMC, han er uddannet mekaniker og var så 7 år ved Åbenrå Cylinderservice, før han startede sit eget, som han vel har haft i over 20 år nu. Ham tror jeg på når han siger noget, for han ved hvad han snakker om. (højere fysik og kemi, som han siger)


  • #51   19. jan 2014 Jo dårligere gastæthed jo mere urenheder ryger der baglæns forbi stemplet, ved ikke om det er det der bliver til "sludge". Men husker tydeligt da Castrol kom med en ny olie i 80erne, der var flere der observerede motorer der var renere indvendigt end de plejede at være, bare ved at skifte til en anden olie.

  • #52   19. jan 2014 Ja folk kan gøre som de vil, jeg følger hvad jeg har lært i de mange år jeg har læst og hvis folk vil lære mig noget nyt, så må de bevise det på en matamatisk måde smiley
    Folk snakker og snakker uden at have noget viden omkring emnet. De er måske blevet overbevist af en de stoler på, som heller ikke ved hvad han snakker om...
    Håber I finder ud af hvad I vil med Jeres dejlige cykler smiley


  • #53   19. jan 2014 Sgu da ikke flytte færgeteknik over på moderne mc motorer.... Come on.. Det har jo intet med hinanden at gøre.

  • #54   19. jan 2014 En motor er sku en motor Brian! Teorien bag ændrer sig sku ikke smiley

  • #55   19. jan 2014 Vrøvl.... smiley nogle motorer bygges efter moderne normer og andre er stadig fortidslevn..
    Ligesom nogle af os ikke har fornyet vores tekniske viden, og stadig videreformidler det der stod i lærebøgerne i 1980.......

    Hvordan tror du din Factory er blevet kørt til ?? smiley


  • #56   19. jan 2014 Vi er ikke enige Brian, fred være med det smiley

  • #57   19. jan 2014 Det her er vist religion - jeg tror på tilkøring i fred og ro

  • #58   19. jan 2014 For satan da Knud, af alle mennesker, det troede jeg ikke om dig!
    Nå ja, en sindig vestjyde, "den skal nok blyve sliden til mæ tijen" smiley

    Vidste folk at der er omkring 20 forskellige fejlscenarier omkring at hone en cylinder, nej vel?


  • #60   19. jan 2014 Jeg har ikke set Don T køre som en nisse, har du Allan

  • #61   19. jan 2014 Ingen har påstået Don T kører som en nisse, men andre kører som nisser:)

    Jeg har læst og senere erfaret qua min gode bekendts værksted, altså fra hans mund, en motor skal køres til kvikt, dvs jeg gentager hans ord, ord som han tager i sin mund og fortæller i retning af mig, at sådan er det. Det har jo intet med religion at gøre.
    Men man kan altid afslutte en diskusion med ordene; du får ret jeg får fred, træls ikk?


  • #62   19. jan 2014 "Hey Freddy, den måde du har tunet motorer osv på er helt forkert, utroligt at du har nosset sådan i det i 30 år, shame on you"

  • #64   19. jan 2014 Nogen mennesker vil bare ikke lære af de professionelle.


  • #65   19. jan 2014 I nogle dele af verden omskærer man sine døtre fordi sådan har man altid gjort og de "professionelle" siger at det stadig er nødvendigt smiley

    Nogen vil ikke ud af den mørke middelalder, andre mener selv de fremtoner mere sandfærdig hvis de fortsætter med at prædike det samme som de har prædiket i årtier....

    Det er mig helt og aldeles uforståeligt, at i tør købe brugt sports mc. Hvis i inderst inde tror på det i skriver..........


  • #66   19. jan 2014 Haha, du har helt ret Brian, det er med bekymrede miner de kører ud hver gang.

  • #67   19. jan 2014 jeg tror uden at vide det, at det er bedst at ta den med ro istarten, følge manual, og bruge noget rigtigt godt olie, det er hvad jeg tror !!! indtil nogen har et bevis for noget andet

  • #69   20. jan 2014 Og en til

    http://www.dansmc.com/engine_breakin.htm


  • #70   20. jan 2014 Åh hvor sødt

    I take delivery of my brand new bandit on Tuesday and thought I would share my experience. In 1987 I boughta brand new kawasaki 305 and very carefully for first 1000 miles never going more than i/2 the avliable revs on any gear. I used it on many european trips, as a way of a nerd thing in 1989 i drove all the way done to athens and back and recorded 70mpg regauraly doing a constant 75 mph on the long motoways. It got knicked a year later and bought the same bike new and only drove it carefully for the first 10 miles and then thrashed it hard for next 200 miles on the advice of my grandfather who designed warplanes in the war, Ive still got the same bike 18 years later its done 107,000 miles and still runs perfect usually get 60 mpg, my son now is using it. SO it would appear both methods work, in the end I personally think if you drive thinking that everyone one out there is out to kill you on 4 wheels and you change the oil religously every 1000 miles a engine will go on for ever even though you may not !


  • #71   20. jan 2014 I've used the motoman method.
    All absolutely fine, spotless clean bore, no blow by, i'd do it again with any new engine.
    I'd recommend doing it on a Dyno being a larger bike unless you've got lots of good long straight unpopulated road for the throttle on / off.
    Most important thing is oil changes, do not neglect them.
    Ultimately the choice is yours, baby it or not.
    Bear in mind how engines get abused before you get your hands on them, a friend years ago worked as a valeter for Ford, they valeted brand spanking new cars for buyers to collect and panned the crap out of them in the multi storey car park they were stored in, if I were a buyer and had ever seen that i'd have gone mad, however the new owners took them out and ran them in ever so carefully like the manual says and no doubt will tell you their careful handling resulted in everything being OK.


  • #72   20. jan 2014 Det vil jeg læse en dag jeg får tid, det er godt nok en ordentlig smørre, bemærk jeg siger også jeg tror på, uden at vide det, jeg har aldså intet belæg for min påstand, men jeg så et afsnit af gasmonkeys og en ny speedbåd motor en ven fik måtte kun køre med halv gas de første 10 timer, men min tilgang til det er af generalt betragtning, og umiddelbart ville jeg kun give fuld gas, hvis det står i manualen

  • #73   20. jan 2014 4 motorbyggere er blevet spurgt om hvordan de kører motorer til
    Der er også en teknisk forklaring samt billeder så Thomas kan se det med sine egne øjne:)
    (Hans svar vil nok være; Ja, det er meget muligt, men jeg gør som jeg altid har gjort")

    http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm


Kommentér på:
køre en MC til.

Annonce