1.051 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Følg min ombygning :) Følg min ombygning :)

Hvis i mangler noget at grine af, så tjek mit nye fotoalbum: http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/24281-yamaha_xs1100_78____ornlig_syg_gaderaeser
Jeg opdaterer løbende som projektet skrider frem, og der er garanti for underholdning, da det er min første ombygning. Faktisk er det første gang jeg skruer på motorcykel alltogether.
I dag har jeg haft mere olie på hænderne end nogensinde før, da jeg skulle have karburatoren af for at rense den/dem (hvad hedder det?), men en fed følelse da jeg var færdig. Nu er spørgsmålet så om jeg kan samle lortet igen???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Følg min ombygning :)
  • #1   15. jan 2014 ha ha Min søn er i gang med samme model også til caferacer og han er Kok smiley
    så det er spændende smiley

• #2   15. jan 2014 ps han bor i tåstrup og han har fundet nogle af de stuper som jeg kan se at du mangler smiley

• #3   15. jan 2014 Cool smiley Er han på MCG?

• #4   15. jan 2014 Hey.
    Sjovt nok er jeg også igang med at ombygge min XS1100. smiley
    Resultatet skulle gerne blive en slags caferacer.

Tager også nogle billeder en af dagene.

• #5   15. jan 2014 Så lige dine fotos, det ser godt ud.
    Hvorfor tømmer du tanken? Du modvirker rust i tanken ved at lade den forblive fyldt.
    Husk at omdyse karburatorerne hvis du skal have åbne filtre, har netop fået ordnet mine karbs, og skiftet til dysestørrelse 142,5.

Håber det spiller når den om 2 måneder gerne skulle være klar igen. smiley

• #6   15. jan 2014 Hej Olav. Planen er at tanken skal stå i ren børstet stål med en sort "Viper" stribe i midten, derfor har jeg tømt den.
    Har du også åbne filtre på, siden du er gået op i dysestørrelse? Er der andre ting end dyserne der skal skiftes for at ændre blandingen?

• #7   15. jan 2014 Ja, fandt åbne filtre i Hong Kong til under 100 kr for 4, inkl. fragt. Håber de er gode nok til en start, kan altid spare sammen til KN eller lign. Jeg fik en lokal mc mekaniker til at rense, omdyse og flowteste dem, fik dem tilbage igår.
    Når den må komme på vejen igen, skal den ud og finjusteres hos ham.

Han sagde også at det var vigtigt at lave et beslag der kan tage vægten, nu hvor luftfilterkassen er væk. Ellers vil indsugningsgummierne revne.

Jeg har monteret clubman-styr fra USA, rund forlygte, fjernet original speedometer, infolys? og omdr.tæller og monterer rundt speedometer.

Senere kommer turen til sæde og bagende.

• #8   15. jan 2014 Glæder mig til at se billederne. Lige præcis det med luftfilterkassens manglende støtte har jeg tænkt på, så der skal fabrikeres et beslag. Tænker på om der skal noget gummibeslag imellem for at dæmpe vibrationer?
    Det kan være jeg lige skal høre lidt mere om ham den lokale mekaniker der har så godt styr på omdysning.

• #9   15. jan 2014 Som den står lige nu.

De ledninger der hænger rundt omkring er pga. prøvesamling.
    Der var en masse stik-samlinger i den gamle forlygte, det er der ikke plads til i den nye, så de må flyttes til under tanken, og ledninger afkortes.
    Efter det arbejde er der ikke frigear-lys mere, så nu skal der fejlfindes. smiley

profilbillede
  • #10   15. jan 2014 Det klæder den med en stor rund forlygte, det kommer der også på min. Jeg overvejer clip-ons i stedet for clubman styr.

• #11   15. jan 2014 Har også overvejet clip-ons, men prøver lige med dem her først.
    Regner også med at bestille rearsets hos Raask i Sverige, når finanserne er til det. smiley

• #12   15. jan 2014 nej han er ikke på mcg men det vil jeg da anbefale han kommer så I kan kikke hinanden over skulderne smiley pt. står cyklen total adskilt hos mig skal lige have svejset et beslag på til tilbage flyttet fodhviler , og så en sandblæsning og maling inden den også flytter til Tåstrup smiley der kommer en lind strøm af reservedele fra indien , kina , usa , osv ind af døren smiley

• #13   15. jan 2014 Det lyder som en gennemgribende renovering. Det vil jeg rigtig gerne følge med i smiley

• #14   15. jan 2014 den brugte olie så vi skulle lige tjekke cylinderne og så kunne ventilerne lige så godt få en tur smiley

profilbillede
  • #16   15. jan 2014 og en lille stel

profilbillede
  • #17   15. jan 2014 skal til Lolland på lørdag og hente en vx750 som jeg gerne skal have bygget til konen smiley

• #18   15. jan 2014 Min største frygt for at skille cyklen så meget ad, er at jeg aldrig får den samlet igen smiley

• #19   15. jan 2014 Mon ikke du får den samlet, det er simpelt og masser af plads. Så skulle du prøve en ZX10R, for søren det er kompakt, og mange små stumper smiley

• #20   15. jan 2014 ha ha husk bare at første tur skal foregå ved moderat tempo smiley

Kommentér på:
Følg min ombygning :)

Annonce