Min Kymco mc scooter er blevet stjålet :( Min Kymco mc scooter er blevet stjålet :(
Nogen assholes har nolet min mc scooter i dag mens jeg arbejdede. Den er stjålet fra Scandinavian Center Århus i tidsrummet mellem 8.15 og 15.30. Det er en Kymco Super 8 125cc, rød/sort. Se billedet her. Nummerpladen starter med HN 10, men den er nok hevet af, så den ligner en knallert 30/45.
Der var topboks på hvor hjelm og handsker lå i - ved nogen om kaskoen dækker dem også ? eller er det noget med indbo-forsikringen dækker det ??
Jeg nåede ikke at ringe til forsikringen inden de lukkede telefonerne. Jeg har MC forsikring hos GF og indbo hos Tryg.
Scandinavian Center har kameraer i p-kælderen - skal høre dem i morgen om der er noget på optagelserne der kan bruges til noget.
Det er 2. gang den er blevet stjålet fra SC. Sidste gang stod den dog udenfor centeret. Det er 4 år siden, hvor scooteren var helt ny.
Hvordan vurderer forsikringen dens værdi ? ringer rundt til forhandlere ? der er jo ikke ret mange brugte til salg på dba mv.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Men tendensen på mcg er åbenbart at det kun er cykler uden tyveri beskyttelse som stjæles
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
mvh
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
GPS tracker på!
Din indbo tager handsker og hjelm... Håber kamerarer viser noget og at du får den igen i god stand! Tyveknægte skulle dø med kølle!
Forskringen vurderer ud fra tilsvarendes pris.. De finder de billigste! Så igang med benarbejdet selv, så du har nogle modargumenter når de prøver at "købe" den alt for billigt
Meld lige retur når du har noget omkring kameraer!
aug 2012
Emner: 11 Svar: 277
GF forsikringen kunne meddele at min selvrisiko er (hold fast) 4.850,- så der bliver ikke mange basseøre til mig hvis den skal erstattes fuldt ud
Jeg prøvede, dengang jeg lavede forsikringen, at få nedsat selvrisikoen men daværende 4.200,- var deres mindste selvrisiko. På det tidspunkt var MC'en jo ca. 16.000 kr. værd så dengang gav det stadig værdi at have kasko. Det gør det så ikke lige længere
jan 2012
Hvis jeg laver en skade i den str på nogle af de køretøjer jeg har kasko på, så vil jeg ikke engang melde det, Af frygt for på et tidspunkt at blive smidt ud af selskabet...
Når du køber en ny maskine, så brug pengene på ordentlig tyverisikring i stedet for kasko
aug 2012
..at jeg så ikke har afmeldt kaskodelen efterhånden som MC'en blev gammel er lidt gak men sådan noget går i glemmebogen.
Når GF en dag melder ud at nu vil de gerne erstatte hvis jeg ønsker det så vil jeg selvsagt vurdere hvad de vil give mig. Hvis det er et ringe beløb så vælger jeg naturligvis *ikke* at bruge min kasko mulighed.
Tyveri er vist ikke en bonusbelastende skade, men derfor kan man jo godt komme i "bad standing" hos sin forsikring alligevel - korrekt.
Hvad er ordentlig tyverisikring ? .. sikringen skal jo også stå mål med det sikrede. Det nytter jo ikke at købe låse til 5K for en scooter der er 7-8K værd
aug 2012
jan 2012
I mit selskab er tyveri en belastende skade ( Topdanmark) Hvis din mc var blevet stjålet da den var 1 år gl. ville værdien formodentlig have været ca 11k i forsikrings øjn. så er det en selvrisiko på 5k. og en kaskopræmie på måske 1500. dvs en gevindst på ca 5k... Det er så små penge for mig at det slet ikke kan betale sig.
Havde du haft en gps tracker ( værdi ca 2k) så havde du med 95% sikkerhed haft din scooter igen ( standen den ville være i er der ingen garanti for, men jo før den findes jo større er chancen for at den kun skal have en ny tændingslås) Trackeren flytter man jo med til sin næste kværn. så det er ikke en udgift på dette specifikke køretøj.
Og som side gevinst, så jo flere langfingrede sataner, der får besøg af den retmæssige ejer og hans 10 bedste kammerater jo bedre. tror det på sigt vil virke præventivt...
Mvh Brian
aug 2012
Sidst min scooter ting havde været stjålet var der slået med en stor hammer (genstand) på plastikken omkring tændingslåsen. Det var altså 3-4 skjold der skulle skiftes.
@Brian: du har ret omkring det med kaskoens værdi. GF vil nok næppe give (næsten) fuld pris for en MC når den er omkring 1 år gl.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Desuden tvivler jeg på at alle tænker så langt. Nok mere de organiserede der tænker det.
Jeg har sådan en her på min
3200kr + 800kr årligt i vagtcentralsgebyr
http://www.abax.dk/teknologi/mtrack
Der er live dækning, dvs så snart alarmen går (dvs at mc´en bevæges de mindste. Den skal IKKE flyttes) ringer vagtcentralen til mig. Derefter kan man følge den via GPS, GSM, UHF osv direkte uden forsinkelser.
Fylder ikke meget og holder strøm 2års tid
maj 2013
Følger: 1 Svar: 18
Tag et kig på min nye hjemmeside "efterlyseren.dk".
Synes Du om den og om ideen (tanken bag efterlyseren), så sæt en efterlysning på.
Det er gratis, så alt at vinde.
Hjælp siden igang og forøg Dine egne chancer for genforening.
Mvh. Kent, tlf./ sms: 2077 1809...
aug 2012
Det skal blive spændende at se hvor ramponeret den er denne gang.
Har desværre lige nået at afmelde den på motorkontoret så det koster en ny plade (og måske et syn også ?)
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
Men det er fedt du får din mc tilbage
feb 2010
bare den er i god stand . .
mvh
aug 2012
De havde taget et lille dæksel i siden af for at komme ind til tændingslåsen mv. Der havde de hevet i alt hvad der lignede en ledning, men formentlig forgæves. Jeg kan se på km-tæller og mængden i tanken at MC'en formentlig ikke har kørt en eneste km.
Topboksen var ikke brudt op - der lå stadig min hjelm og handsker. Under sæden (hvis lås var brudt op) lå stadig nogle småting jeg havde efterladt der.
Alt i alt manglede kun en smule værktøj og så kræver det lidt detektiv-arbejde at finde ud af hvor ledningerne skal sidde (jeg har dog haft den startet).
Jeg havde jo nået at afmelde pladen så der skulle en ny til desværre - 790 kr. på den konto.
Min formodning er at de har slæbt den hen i en nærliggende baggård eller lign hvor de kunne stå i fred. De har så ikke kunnet starte den og derfor bare ladet den stå. Da den så har stået der længe nok er der en venlig sjæl der har ringet til politiet som så har hentet den. Det er mit bud.
Politiet kunne desværre ikke se af sagen hvor den var blevet fundet eller af hvem. "Det blev ikke altid registreret sådan noget"... sagde den venlige dame
feb 2010
mvh
Min Kymco mc scooter er blevet stjålet :(