{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.589 visninger | Oprettet:

Jesper S
Jesper S
Tilmeldt:
26. jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Køb af MC-Scooter {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har søgt lidt rundt herinde, men synes ikke jeg har fundet tilstrækkeligt hjælp, så poster min egen post.

Jeg står og skal have en ny motorcykel da min Yamaha DT 175 er blevet stjålet, på samme tid som min kærestes scooter smiley

Jeg vil gerne have en MC scooter, fordi jeg skal bruge den til at kører i skole, og skal bruge plads til mine bøger osv. Var meget træt af ikke at have noget som helst "Hjelm rum". Så nu skal det være en MC-Scooter. Den skal desuden kunne holde til 120+ km tur ind i mellem.

Jeg har kigget på en Kymco Super 8 125 og PGO Ligero.
Jeg er specielt vild med Kymco'en, men er blevet frarådet at købe den, men er selfølgelig åben for andre meninger.

Ellers ligger mit budget på max 20.000kr og helst kun 15.000kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af MC-Scooter
  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #1   27. sep 2010 Håber jeg kan få noget hjælp af nogle erfarne MC kørerer smiley

  • #2   27. sep 2010 nu snakker du kymco og pgo.
    vi forhandler kymcoérne ovre på arbejdet.
    altså det er okay kvalitet, men ikke top klasse jeg har haft 2 simple reklamationer de år vi har haft dem. som ku klares på 10-15 min. og der er slet ingen problemer med at få importøren til at dække det.
    Pgo er lidt bedre kvaltiet... til dels hehe.... matrialerne de er lavet af er efter min mening meget det samme osv men der er bare tænkt lidt mere over sammensætningen af scooteren og det er lavet lige en smule mere lækkert. men vi har ofte bøvlet lidt med raklamationer da det er c-reinhard der står for det og de er lidt tunge at danse med:)

    Håber du kunne bruge det ...

    Nikolaj



  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   27. sep 2010 Okay.
    Det lyder fornuftigt.
    Ved du om det er muligt at smide en større cylle på, hvis man nu fik sådan en tosset i det senere hen.


  • #4   27. sep 2010 Jesper, tror ikke det vil ku svare sig smiley mennnn ved det ikke det er ikke noget jeg har rodet med.

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   27. sep 2010 Okay. Det var nu også bare mest for at være nysgerrig:-)
    Tror jeg vil købe sådan en maskine:-)


  • #6   27. sep 2010 hvad med at købe denne... så har du lidt flere kubik at gøre godt med op ad bakkerne. http://www.dba.dk/yamaha-250-ccm-00-29300/id-68548998/

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   27. sep 2010 Ja den er lige dyr nok smiley


  • #8   27. sep 2010 Den Morten linker til er da lidt interesant, i den sammenhæng smiley

  • #10   27. sep 2010 Jeg har sådan en her http://www.dba.dk/pgo-g-max-150-125-ccm-2009/id-68140961/
    Den er jeg rigtig glad for.
    Sørg dog for at prøvesidde den. Har hørt nogle brokke sig over vinklen på sædet eller noget, som jeg ikke forstår. Jeg har kørt både lange og korte ture på min og synes den er perfekt.


  • #11   27. sep 2010 Jeg har haft en pgo t-Rex 150 kørte perfekt . Min kørte ca.105-115 jeg havde top boks og morfar glas på og jeg blev stort ret ikke våd når det regnede. Kan varmt anbefale pgo .

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   28. sep 2010 Hejsa. Mange tak for indlæggende.

    Scooteren skal helst ligne en alm 30/45 scooter.
    Synes sådan en Majesty bliver for voldsom hehe.

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig sådan en G-max 125ccm eller en Kymco Super 125ccm. Jeg bor i Aalborg, og skal til Herning 1 gang i måneden ca. og problemet er jeg er lidt skeptisk overfor om de kan holde til at kører de lange ture på over 120 km/t. Er der nogen af jer der har et erfarent bud på om de kan holde til det?

    Ellers har jeg set der findes en Gileara Runner 200ccm, men kan umiddelbart ikke finde den til salg nogen steder

    Findes der ellers andre 200-250ccm modeller? Som ligner en alm. scooter.


  • #13   28. sep 2010 Vespa laver også modeller i den klasse, men hvis vi skal snakke en ny scooter, tror jeg de ligger over budget...

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   28. sep 2010 Ja det tror jeg nemlig også at de gør - Ligge over mit budget.

    Er nok mest ude efter et svar på om de små 125 ccm kan holde til lange landevejsture på over 100km.


  • #15   28. sep 2010 Hvis man vender blikket mod de sydlige egne . Grækenland .Tyrkiet osv køre de stortset ikke, på andet end scootere og små 125ccm cykler , jeg de køre langt og længe på dem ude på landet og over bjerge fra by til by og får virkelig kørt mange km . Ham jeg købte min pgo af havde kørt fra københavn til odense en gang om ugen . Uden problemer .. han købte dog en bil Ik fordi dem ikke kunne holde , men han kunne ikke lide at være så lille på broen til fyn

  • #16   28. sep 2010 Jeg ved ikke lige hvorfor den står både som en 125'er og 150'er den jeg linkede til. Går stærkt ud fra at det er en 150'er ligesom min. smiley

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #17   29. sep 2010 Okay. Mange tak. Tror jeg vil ud og prøve nogle forskellige så.
    PGO G-Max 150ccm, PGO T-rex 150ccm, Kymco 8 Super 125 ccm og PGO Ligera 125 ccm


  • #18   29. sep 2010 Af Kymco'en og Ligero'er er den sidste den sjoveste at køre på faktisk.
    Topfarten er sølle 95 km/t men den er super letkørt og trækker som en bjørn.

    Skal du op i fart skal du over i noget Aprilia Sportcity one op til Den gamle model sportcity. "Basen" er i begge maskiner stort set den samme så Power potentialer er enormt. (Og ok billigt i dele faktisk)

    Gilera Runner VXR, som jeg selv har en af, deler blok med de to før nævnte og er en god langturs maskine. Og kåber og motordele er super billige og mega nemme at komme til. Jeg har hørt at maskinerne kan hentes brugte i tyskland for helt ned til 6.500,- (<20.000 km = ligegyldigt) Så længe blokken og elektronikken er i orden er resten småting.

    Alternativet i den størrelse er Aprilias Leonardo, men den er så dyr i dele og så svær at skaffe stumper til. Samtidig med at de er ynglings tyvekoster i Ghetto'erne gør det at jeg på ingen måde kan anbefale denne! (Been there done that - 4 times!)

    Rådet er derfor.
    Smut til det tyske og hent en VXR det må være vejen frem.
    Herhjemme har jeg kun set to til salg med plade. Den ene har jeg selv og den anden kan jeg spore til ejere jeg kender 4 år tilbage.

    Og ud over disse har jeg kun set billede af en 3. og så selvfølgelige den nye herinde på galleriet. Så opgiv at finde en dansk version.

    Alternativet er Vespa GT (med samme 200 ccm motor som VXR) eller lignende Vespa, men de er store og dyre.
    Vespa LX 125 er også dyr. Men kan pumpes op på 180 ccm smiley (Men vil til enhver tid blive dyrere end en Tysk VXR)

    Bunus info.
    Der er startspærre på Runner VXR 180 og 200 (Den sidste er nyest men har lavest topfart - af hensyn til trækket. Men det er bare 2 tandhjul i bagtøjet så er den skid slået)


  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #19   30. sep 2010 Det bare ikke så nemt når man ikke har den store forstand på mekanik smiley
    Og jeg er heller ikke så god til tysk, ved slet ikke hvor jeg skulle søge efter sådan en Gilera, man kan ikke købe dem fra ny nogen steder kan man?


  • #20   30. sep 2010 Hej Jesper.
    Du skal ikke være så bekymret for det med mekanikken. Det kan du betale dig fra.
    En jeg kender fra Herning området har været i tyskland og har to som jeg har hjulpet ham med at skrue i.

    Han siger han har fundet dem på Mobile.de

    Du kan godt få dem fra nu, eller du har kunnet ihvertfald. Prisen er desværre bare 45.000,- herhjemme.


  • #21   4. nov 2010 hejsa Jesper S

    jeg har sådan en Yamaha DT 175 Fra 97
    hvis du er interesseret
    med plader og synet i År den 18-06/ 2010
    mit nr er 30227574


  • #22   17. aug 2012 Intet må være federe en Østrigske Generic hvis det ikke skal være scooter design:
    http://npmotor.dk/shop/scooter_30/generic/generic_trigger_sm.htm


  • #23   20. aug 2012 Meget fint du river en død tråd frem...Eller
    Men du rammer temmeligt meget ved siden af. Ønsket var jo netop en scooter i stedet for hans stjålne mc, og ikke en knallert der lignede en mc.


  • #25   16. feb 2014 smiley

    Ellers er en Suzuki AN125 også en god scooter smiley


    Hvor mange år mon der går inden næste . . .


Kommentér på:
Køb af MC-Scooter

Annonce