{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Køb af mc? {{forumTopicSubject}}

Lige først en hurtig historie. Havde en 600 kubik for 2 år siden, men fandt en fed bolig, men måtte kun købe for banken hvis jeg solgte min mc, så det gjorde jeg (snøft) så nu har jeg et fedt hjem og en mazdmazda 626 fra 93.
Men nu kommer mit store spørgsmål, En mand kørte ind i siden på mig i forgårs, og jeg tror det er nok til totalskadet bil når den er så gammel, men tror hvis jeg er heldig at jeg for 15000kr for den, og det for man ikke meget bil for, så tænkte lidt på at købe en Yamaha YBR125 som koster 20000 for ny og så en scooter til damen, og så kan vi købe større om 2-3 år når hun også er udlært.
Men jeg er 190 høj og vejer 100 kilo, er den så for lille sådan en yamaha? og kan den trække 2 personer.
Hvor hurtigt kører den ca? kan ikke finde det nogen steder?
Er det en dum ide i det hele taget?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mc?
  • #1   13. aug 2011 Og hvor langt kører den ca. literen?

  • #2   13. aug 2011 Jeg vil sige "dum idé"!
    Sådan en YBR125 har altså ikke flere kræfter end at den liiige kan følge trafikken med 1 mand på. Den er totalt ude og skide, med 2 personer.

    Hvis jeg stod med 20 af de store, ville jeg i stedet kigge på, hvad jeg kunne få af brugt til prisen og så købe det, der lander bedst mht størrelse og km!


  • #3   13. aug 2011 ja okay, æv. Men tak for svaret. Nogen gode ideer til hvad jeg skal købe, skal være driftsikker, har ikke lyst til store værksteds regninger!?

  • #5   13. aug 2011 tja, så er jeg nok mere til en kawa ER5, men den kan jeg bare ikke få for de penge..

  • #6   13. aug 2011 Jeg har selv en til salg.. En GS 500 E, og den kører bare.. Intet fis med den..

  • #7   13. aug 2011 kig efter en brugt 400/500 ccm til de penge..

  • #8   13. aug 2011 det vil jeg lige tænke over, venter på forsikringen lige pt ..

  • #9   13. aug 2011 uha jeg ved der bliver "råbt" efter mig nu smiley men en mc som eneste transportmiddel året rundt , kræver at man dedikeret mcist !
    og med alt respekt ,når du har kunnet undvære det i 2-3 år .så er du det ikke . med mindre jeg tager fejl bliver du røvtræt af det uanset hvilken mc du køber.


  • #11   13. aug 2011 enig med michael... det er sjov at køre mc, men ikke i januar.... køb en lille bil i stedet og evt. en mz... der kommer du rigtigt langt for et par tusinde...

  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #12   13. aug 2011 jeg er nok af den erfaring at, man ikke kan undvære en bil...

  • #13   14. aug 2011 Jeg giver jer helt ret, jeg bliver også bange for at jeg mangler bilen alt for meget, men andre bruger jo det offentlige, men når man har haft bil siden jeg var 18 år bliver det nok hårdt. Men det er jo kun nogle år det handler om. Lidt svært synes jeg. Billig bil kan være dyr hvis man er uheldig... og en lidt ældre holder prisen ret godt. Købte min gamle mc for 28000 og fik 34000 for den efter 2 sessioner:)

  • #15   14. aug 2011 jens E.....

    jeg tror godt jeg ved, hvor du vil hed.

    for et par mdr. siden havde jeg fået en xt 600 tenere fra 1986 op under neglene, og den var da rigtigt underholdende og jeg er sikker på at den vil være endnu mere underholdende, hvis der bliver i blandet lidt sne.

    selvfølgelig kan man køre hele året, MEN det komme meget an på hvor langt man har på feks. arbejde. 50 km frem og tilbage er efter min mening for meget. smiley


Kommentér på:
Køb af mc?

Annonce