{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.146 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 24

Olieskift på Honda Cbr pc25 1992 {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal have skiftet olie på cyklen for første gang. Jeg har ikke nogen forstand på det.
Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på ? Jeg har været forbi brdr. Jensen i Horsens for at købe et filter til den Model miw 15410 mm5 003. Jeg kan så læse mig til, på nette at dette måske er det forkerte, er der nogle som har lidt forstand på dette.
Skal man bruge noget speciel værktøj til at skifte olie filter med ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olieskift på Honda Cbr pc25 1992
  • #1   13. apr 2013 Jeg har bare haft skiftet det med hånden de par gange jeg har gjort det.. En enkelt gang måtte jeg hugge en skruetrækker igennem, men ellers no probs..

Nogle varmer lige olien op inden de dræner den af..

Når du har fyldt det nye olie på, kører du lige olien varm og efterfylder til den passer mellem stregerne på oliepinden.

• #2   13. apr 2013 15410-MM5-003 refererer til et gammelt orig. Honda reservedelsnummer, siden har filtrene fået (utallige) nye nr., men det (uorig.) filter passer på en 92 PC25.

Personligt køber jeg dog altid orig. Honda-filtre til mine CBR600'ere. Man behøver ikke et spec. stykke værktøj, som Jonas antyder, men der findes et, som gør det nemt at afmontere samt spænde med det korrekte moment, hvis man er til det. Honda laver et kit med et stykke værktøj + et orig filter nr 6 på denne fiche -

http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_selection.php?block_01=13MV9M41&block_02=E__1300&block_03=782

• #3   13. apr 2013 "Jeg skal have skiftet olie på cyklen for første gang. Jeg har ikke nogen forstand på det."

Den lader vi stå et øjeblik, Anders B...

...for hvordan sikrer du dig, at bremser, styretøj, affjedring, motorindstilling etc er i orden? Lad dog et værksted at servicere din kære mc, både for din, dens og dens næste ejers skyld smiley

Eller meld dig på et skruekursus for ligesindede, se efter et på mctc.dk smiley

• #4   13. apr 2013 Richard P.. Den lader vi lige stå et øjeblik.
    Mener du virkelig, at man skal på et skrue kursus, for at skifte olie, eller køre mc.
    SYNTES godt nok at folk er begyndt at skyde med skarpt på folk der ikke lige er vant til at skrue. giv da manden en chance..

• #5   13. apr 2013 Et godt tip er også at nøjes med at skrue det nye filter på med hænderne, mener faktisk også det står i manualen. Gevindet i filteret er ikke sådan enormt holdbart, så de fleste tumper skruer det meget nemt over, med værktøj smiley Hvis du nøjes med at bruge hænderne, skal du være supermand for at gøre det.
    Et andet godt tip er at sætte det nye olie på radiatoren, så det kan blive så varmt som muligt, så er det meget nemmere/hurtigere at hælde på smiley

• #6   13. apr 2013 richard p. selfølgelig skal man ikke på værksted for et olie og filter skift så er det da bedre at lære det

og han gør da det rigtige og spørger om råd det er vel det denne side er til for.

• #7   13. apr 2013 Her min ven.

http://m.youtube.com/watch?v=qPyR7CpZ6l0

• #8   13. apr 2013 Flemming og Nikolaj. Når vor brave ven spørger om hjælp til olieskift alene, hvem laver så resten af eftersynet? Det er hans sikkerhed og cyklens holdbarhed, der er på spil, ikke sandt?

Oven i et eftersyn på værksted er merudgiften til olie- og filterskift peanuts, og skruekurset en rigtig god ting for en nybegynder til at blive klog på sin cykel IMHO

Om denne side er til at spørge om det? Tjah, mange gør...

• #9   14. apr 2013 manden spørger om olieskift så det er det jeg forholder mig til.

og vi kan godt blive enige om et skruekursus er en god ide til alle der gerne ville vedligeholde deres cykler men absolut ikke nødvendig til de helt basale ting.

og denne side er vel til at vise cykler frem og dele erfaringer.det er ivertfald det jeg bruger den til.

• #10   14. apr 2013 Ærlig snak, selv bruger jeg siden til at svare på de sjældne spørgsmål, hvor svaret ikke står på siden før eller 17 endnu tidligere, og stort set kun det.

Hvis alle var så 'hjælpsomme' overfor nybegyndere, kan det jo undre, at ingen endnu har anbefalet relevant litteratur, men i stedet kommenterer andres velmente råd. Fx Mogens Damkiers 'Motorcykelbogen', der kom i en opdateret udgave for et par år siden. Og for en Honda-ejer suppleret med 'Honda Common Service Manual', der dækker det grundlæggende servicearbejde. Men så er det gjort smiley

Kommentér på:
Olieskift på Honda Cbr pc25 1992

Annonce