3.146 visninger
|
Oprettet:
Olieskift på Honda Cbr pc25 1992 {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg skal have skiftet olie på cyklen for første gang. Jeg har ikke nogen forstand på det.
Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på ? Jeg har været forbi brdr. Jensen i Horsens for at købe et filter til den Model miw 15410 mm5 003. Jeg kan så læse mig til, på nette at dette måske er det forkerte, er der nogle som har lidt forstand på dette.
Skal man bruge noget speciel værktøj til at skifte olie filter med ?
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Nogle varmer lige olien op inden de dræner den af..
Når du har fyldt det nye olie på, kører du lige olien varm og efterfylder til den passer mellem stregerne på oliepinden.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Personligt køber jeg dog altid orig. Honda-filtre til mine CBR600'ere. Man behøver ikke et spec. stykke værktøj, som Jonas antyder, men der findes et, som gør det nemt at afmontere samt spænde med det korrekte moment, hvis man er til det. Honda laver et kit med et stykke værktøj + et orig filter nr 6 på denne fiche -
http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_selection.php?block_01=13MV9M41&block_02=E__1300&block_03=782
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
Den lader vi stå et øjeblik, Anders B...
...for hvordan sikrer du dig, at bremser, styretøj, affjedring, motorindstilling etc er i orden? Lad dog et værksted at servicere din kære mc, både for din, dens og dens næste ejers skyld
Eller meld dig på et skruekursus for ligesindede, se efter et på mctc.dk
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 30
Mener du virkelig, at man skal på et skrue kursus, for at skifte olie, eller køre mc.
SYNTES godt nok at folk er begyndt at skyde med skarpt på folk der ikke lige er vant til at skrue. giv da manden en chance..
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Et andet godt tip er at sætte det nye olie på radiatoren, så det kan blive så varmt som muligt, så er det meget nemmere/hurtigere at hælde på
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 335
og han gør da det rigtige og spørger om råd det er vel det denne side er til for.
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 521
http://m.youtube.com/watch?v=qPyR7CpZ6l0
maj 2008
Oven i et eftersyn på værksted er merudgiften til olie- og filterskift peanuts, og skruekurset en rigtig god ting for en nybegynder til at blive klog på sin cykel IMHO
Om denne side er til at spørge om det? Tjah, mange gør...
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 335
og vi kan godt blive enige om et skruekursus er en god ide til alle der gerne ville vedligeholde deres cykler men absolut ikke nødvendig til de helt basale ting.
og denne side er vel til at vise cykler frem og dele erfaringer.det er ivertfald det jeg bruger den til.
maj 2008
Hvis alle var så 'hjælpsomme' overfor nybegyndere, kan det jo undre, at ingen endnu har anbefalet relevant litteratur, men i stedet kommenterer andres velmente råd. Fx Mogens Damkiers 'Motorcykelbogen', der kom i en opdateret udgave for et par år siden. Og for en Honda-ejer suppleret med 'Honda Common Service Manual', der dækker det grundlæggende servicearbejde. Men så er det gjort
Olieskift på Honda Cbr pc25 1992