1.393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Z750 hopper ud af gear Z750 hopper ud af gear

Hej mcg

Jeg har været ude og køre et par timer idag, jeg har bemærket at efter vinter pausen er min z750 2010 model begyndte at hoppe ud af gearene, det skete i 4,5gear to gange idag ved en overhaling da den fik lidt at leve af. Cyklen er helt ny og har kun lige rundet 600km

Er det olien der evt er lidt kold ? Hvilke er mit gæt, kobling og gearkasse er næppe slidt endnu smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Z750 hopper ud af gear
  • #1   6. apr 2013 du køre den vel til... som forskrevet .. ?

mvh

• #2   6. apr 2013 er der ikke indkøring de første 1000km? på den anden side hvad ved jeg, har aldrig haft en ny, det tjener jeg ikke mine penge let nok til smiley

• #3   6. apr 2013 Det kunne evt være fordi du ikke er konsekvent nok ( fået vinter fod ) der er flere af de mc`er jeg har haft der har gjort det, gerne i foråret fordi jeg ikke var " hård " nok ved skift efter vintren, men hvis det bliver ved så ned til forhandleren med den .. der er vel garanti på den endnu...

• #4   6. apr 2013 busa og hvordan skal en cykel køres til? cyklen er ikke blevet presset til begrænser, men burde uden problemer kunne holde til nogen gear skift ved 9.000omdr?

jeg vil sige min gearskift er måske med blød fod måske, jeg tæver den ikke i gear smiley men ja der er garanti, så ryger lortet ind smiley

• #5   6. apr 2013 Det er der jo delte meninger om...
    jeg ville ikke køre en 750. over ca 5-6000omd de første ca 1500 km...
    men det er din mc, du gør som du vil, men jeg er sikker på at det du gør ikke er efter fabrikkens forskrift, til tilkøring ..

mvh

• #6   6. apr 2013 Tilkøring er et levn fra "gamle" dage, idag er motorerne så præcist lavet og samlet, at der ikke er noget at slide til.
    Stille og roligt opvarmning, derefter fuld gas smiley

• #7   6. apr 2013 flot Jacob..

der er så heller ikke noget der hedder fabrik motorolie, der SKAL af til første services... ?

vi kan dog godt blive enig om at mål og tolerance, er blevet betydlig forbedret med tiden.. men en tilkøring stadig tilrådes...
    men det er ikke min opgave at skulle overbevis nogle om noget... i gør som i vil... og jeg gør som jeg vil.. smiley smiley

mvh

• #9   6. apr 2013 "der er så heller ikke noget der hedder fabrik motorolie, der SKAL af til første services... ?"

Flot busa, jo, det har jeg da ikke sagt noget om? Hvad er din pointe? At fabriksolie ikke kan tåle tæsk...?

• #10   6. apr 2013 Vedgodt hvad der står i bøgerne.

• #11   6. apr 2013 Lasse..

giver god mening.. smiley smiley

................................................................

Jacob og andre . .

hvis det stod i min bog fra fabrikken.......

så ville jeg følge det.... men som sagt, i gør som i vil.. så jeg som jeg vil.. smiley smiley

mvh

• #13   6. apr 2013 Jacob.. hvis du ikke ved noget om det, så ok, jeg orker ikke at skulle skole en gut som dig, man kan jo straks fornemme, at du ved jo alt, og ikke gider høre efter,

og som sagt jeg har ikke noget behov, for at skulle overbevise dig om noget, du kan gøre lige som du har løst til,,, jeg er total GAB over dig.. smiley :)

Og Lasse du kan lige så god spare dig... Jacob ved alt om Motorcykler og motorolie..

slut herfra..

mvh

• #14   6. apr 2013 Og jeg orker ikke blive skolet af en gut som dig. Godnat.

• #15   6. apr 2013 Så siger vi tak ...

Tak for svaret busa Jakob . Umiddelbart i mit hæfte der fulgte med kan jeg kun finde en halv side om de foreskriver at de gældende hastighedsregler bliver overholdt hvilke cykel skal tilkøres efter og så ca 20sider med hvordan du sætter igang på en mc smiley

Altså cyklen har kørt med max 9.000rpm når den har været driftvarm hver gang, kold motor er aldrig blevet tævet eller mishandlet , men jeg er egentlig mest interesseret i at vide hvad der skaber den hopper ud af gearet? Er det kold olie ved disse dag temps vi har nu? P.t når min motor jo kun 62grader temp ved længere tids drift hvilke jo ikke lyder optimalt, så den får ikke tæv

• #16   6. apr 2013 hej kojak jeg ville da kontakte forhandleren hvor du har købt den og spørge dem der er jo stadig garenti på den og de burde vel vide bedst;) herinde får du MANGE modstridende råd:)

• #17   6. apr 2013 Så har du ikke fulgt foreskrifterne og så dækker garantien ikke i værste fald.
    Det med at skifte med blød fod er det værste du kan gøre, den skal ha et kontant dask i gear, det er det den er bygget til

• #19   6. apr 2013 så har du ikke fulgt forskrifterne. hold nu op, der er sku ingen som kan se om du har kørt med 6000 eller 10000 rpms. Næste gang du kører en tur så når du skifter gear så brug fast fod, dvs du vipper denb gear skifter hårdt så du er sikker. Bliver den ved med at hoppe ud så er gearkassen jo defkt og der må være en garenti som skifter de tandhjul.
    Prøv at skifte uden kobling. Du kører i 3. gear giver den noget at leve af, slipper gassen og ikke tag koblingen, så vipper du den gear pedal på ad til 4. gear. ruller gas på igen.. se om den så ikke virker? Jeg bruger sku sjældent min kobling i op skift.

• #20   6. apr 2013 Jeg må konsekvent lavere hårdere pedal skift så smiley nu ser jeg det lige an. Den skal have sit 1000km service snart så må de lige følge op på det, der er stadig garanti på smiley

• #21   1. maj 2013 Jeg oplevede det osse med min z750'er hvis jeg fik trykket den meget blødt i gear og så den fik en over nakken ..

Kommentér på:
Z750 hopper ud af gear

Annonce