Kliklyd ved standsning {{forumTopicSubject}}
Min Kawasaki Z750 fra 2010 er begyndt at sige en kliklyd når jeg bremser ned for at stoppe. Der lyder nøjagtig som når man laver et godt gearskifte ned, 'klik', ikke det der klonk. Men det kommer bare efter jeg har skiftet. Eksempel med lydbillede; Jeg kommer kørende og det bliver rødt. Jeg kører i 4. gear, trækker koblingen og skifter løbende ned, 'klik' 3., 'klik' i 2., og så i frigear, jeg ruller med 5-10 km/t og så kommer det, 'klik'. Jeg rører intet, men fornemmer lyder kommer fra præcis samme sted som når jeg skifter gear. Pedalen er hvor den skal være, der er ikke den der lige hopper på plads. Den siger det hver gang jeg skifter ned, typisk mellem 2. og 1. gear. Hvad hulen er det? Den skifter glimrende gear, kører glidende og springer ikke ud af gear eller lignende. Det er en ny lyd, så noget har ændret sig, men hvad?
På forhånd tak for hjælp
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 29
Det viste sig efter nogen søgen at være lejerne. Og i mellemperioden var de blevet bustet og skulle skiftes. Mærk efter om styret har tendens til at centrere.
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
Mange tak for svar
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Det der med at trække koblingen, og så holde den trukket mens man gearer ned flere gange - det er tandhjulene ikke så glade for.
Din kliklyd kan være bremseklodser der falder på plads, eller kronrørslejerne der er tørre / slidte.
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
Kliklyd ved standsning