{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.267 visninger | Oprettet:

TDR 125 god idé eller? {{forumTopicSubject}}

Halløj

Jeg går lidt med tanken om at købe mig en TDR til vinter brug, og til generel transport.
Men ved ikke rigtig så meget om hvor holdbar sådan en totakter er? Vil helst have en motorcykel som jeg ikke skal stå på hovedet i hver anden dag...
Nogle der har erfaringer med sådan en, eller totaktere af denne kaliber generelt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TDR 125 god idé eller?
  • #2   26. nov 2012 Det var lidt det faktum at dyret har 33hk og vejer noget der ligner 130 kg som virker tiltalende for mig - men hvis cylinder og stempel skal skiftes for tit, så går noget af det sjove lidt af den...

  • #4   26. nov 2012 De kører super, jeg har haft både TDR og DTR.
    Men da det er en 2takter og de efterhånden ikke er nye mere, så har cylinder/stempel jo nok set bedre dage.
    Et nyt cylinder/stempel koster kassen til de maskiner.
    Jeg ville nu nok finde noget 4takter det holder en del bedre.


  • #5   26. nov 2012 jeg tror også jeg ville finde en 4 takter , selvom de andre er hammersjove.

  • K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #6   26. nov 2012 Jeg har en dt125r som har samme motor. Den er ekstremt pålidelig, og kræver næsten ingen vedligehold! Serviceintervallerne er virkelig lange... stemplet skal skiftes ved noget der ligner 15.000-20.000km og cylinderen kan bores op MANGE gange før den skal skiftes.
    Min har kørt 45000, og kører stadig rigtig godt. Eneste minus er at plejlstangslejet er ved at stå af.

    Hvis du skal købe en så lyt efter metallisk skramlen/raslen, enten ved acceleration eller bare generelt, dette kan tyde på slidt stempel, hovedlejer eller plejlstangslejer.

    Desuden er dele meget billige på ebay, og jeg vil mene at en 4 takter er mindst lige så dyr at holde kørene.

    Mvh.


  • #7   26. nov 2012 Jeg har lige købt en dt 125 fra 1983, helt nyrenoveret, og har fået 3 motore fælge og en masse andre dele, så jeg er ikke bange for at jeg kommer til at holde stille.
    Den køre som man kan forvente, super let 120 kg, så er fint tilfreds, har dog stor mc ved siden af.
    T


  • #8   27. nov 2012 Cylinder bores op mange gange ??? den er da med nicasil belægning så det er ikke noget man bare lige får lavet

    En dt 125 fra 83 kan du nu ikke samligne med en dt 125r og tdr smiley


  • #9   27. nov 2012 Nicasilbelægningen kan repareres og koster ca.2500,- lidt afhængigt af omfanget /evt.svejsning inden ny belægning !
    cylinderen er som ny efterfølgende , med en rigtig olie kører 2 taktere billigere og meget længere end 4takter én stamperne , 4taktere har flere bevægelige dele og kræver betydeligt mere service med kortere intervaller

    så en cylinder som havde kørt 40.000 km , med en rigtig olie - man kunne stadig se honeridserne og stemplet kunne fortsætte med 1 ny ring , dog havde vedkommende knækket udstødningens ophæng/bolt og måtte derfor skifte cylinder


  • #10   27. nov 2012 Hmm ender nok med at jeg springer på så smiley
    Er der nogle generelle råd til hvordan sådan en totakter skal behandles?


  • #11   27. nov 2012 Jeg er godt klar over at man kan få ny nicasil belægning i cylinderen, men bores det kan den nu ikke.
    Hvad angår råd til hvordan den skal behandles.
    Varm motor inden den får kniven, og så en god olie i selvblanderen/motor.
    Husk at gå udst efter de har det desværre med at rådne og de er så vidt jeg husker ret dyre.


  • #12   27. nov 2012 Det er en F****** sjov maskine smiley og jo .. den skal have et cylinder kit i ny og næ. men iforhold til hvad man får af 2t power for pengene, så er det peenuts smiley

    Det eneste der kunne få mig på andre tanker, var hvis man fandt storebroderen TDR250 (fun bike) men de er sjældne..Og i en anden prisklasse smiley


  • #13   27. nov 2012 Ville personligt koble selvblanderen ud af spillet , ofte ser man den lille pumpe står af , justeringen af pumpen , knækket slange eller en simpel udluftning af olien i tilgangen dertil er årsag til en defekt motor

    bland selv smiley


  • #14   27. nov 2012 Ja de olieblandere er ikke det bedste der er opfundet.
    Men det er bare lidt træls selv at skulle blande benzin til en hverdags maskine, det er lidt bøvlet når man står på den lokale tank


  • K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #15   27. nov 2012 Det er ikke alle modeller der har nikasil belægning. Min er med støbejernsforing. Og kan derfor bores op, ligeledes kan man få stempler i mange størrelser.

  • K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #16   27. nov 2012 Ang. selvbalnderpumpen, så er det let at se om den fungere, bare ved at kigge på udstødningsgassen... Dette gør man bare hver gang man skal køre.

  • #17   27. nov 2012 Ja nu er det jo så også ca 14år siden jeg havde mine 2taktere og der var det kun originale cylindere der kunne købes
    Men jeg kan se at man nu kan købe et athena cyl.kit og de har også et 170ccm kit, så bliver den sku rigtig sjov smiley prisen er små 4000,-


  • K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #18   27. nov 2012 Ang. de der athena 170cc kit, så skulle de ikke være ret holdbare. Skørterne knækker af efter få tusinde km.

  • #19   27. nov 2012 Ja så går det sjove jo så lidt af det igen smiley

  • #20   27. nov 2012 Athena plejer ellers kun at lave kram... smiley Jeg ville ikke tøve med at teste selv smiley

    Hvis ikke jeg tager grulig fejl så er det de samme sæt som passer på KTM lc og på yam tzr 125, og her er der ikke problemer med holdbarheden, mig bekendt ( stadig set i det lys at en pumpet 2t maskine skal have et top job efter 5-15000 km alt efter køre stil:-))


  • #21   27. nov 2012 Brian H

    TDR/DT125R kører med foring som std , det er kun uorg. kører med nicasil


  • #22   27. nov 2012 Har selv godt haft kik på det 170cc set - det er enlig ikke fordi det er så pepret - så det til 3400 i tyskland - men så bliver der nok også smæk på smiley
    Nogle der ved om der er nogle generelle problemer på resten af cyklen?


  • #23   27. nov 2012 Det er der ikke....

    Den har kun 1 problem. og det er at motoren er en hårdt pumpet 2t maskine. og som selvfølge deraf ikke kan køre 50000 km problemfrit. der er nogle ting som kræver service og udskiftning med jævne mellemrum.

    Cyl og stempel og oliepumpe ( jeg gad ikke selv blande, så hellere skifte pumpe hver 15000km)

    Men set i lyset af at en normal 125cc offroader har 10-14 hk så synes jeg man får rigtig meget sjov for de kr som en cyl og et stempel koster smiley


  • #24   27. nov 2012 Havde en DT 125R i 8 år. At jeg solgte den fortryder jeg bitterligt. Ved salget havde den gået ca 95000 km uden problemer, dog et orginalt stempel halvvejs. Den bedste mc jeg har haft. Med høj oliekvalitet, fx Castrol TTS kan motoren ej splittes ad. Tåler flere tæsk end en almindelig mc-ist kan byde den. Oliepumpen passede sig selv og var aldrig noget problem. En fantastisk mc trods de 125 cc. Efter 4 år uden mc skal jeg have 2-hjulet igen næste sæson. Og gerne en DT 125R hvis jeg kan finde et godt eksemplar. JP

  • #25   27. nov 2012 Mange tak for de gode svar - tror squ jeg vil kikke mig om efter sådan en knallert så smiley

Kommentér på:
TDR 125 god idé eller?

Annonce