{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Kris K
Kris K
Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 8

Hjælp til serviceinterval på Yamaha tdr 125 {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har lige fået fat i en fin Yamaha tdr 125 2takter fra 1996.

Jeg er lidt i tvivl om hvad serviceintervallerne er på den. Kan det passe at det er stempel ringene eller et helt nyt stempel der også er interval på?
Er der nogen der ved om det vil være en god ide at have et interval på rensning og justering af YPVS ventilen og hvor mange km imellem det?

Tak på forhånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til serviceinterval på Yamaha tdr 125
  • #1   24. dec 2021 haynes til DT125r siger :
    kontrol af tændrør og luftfilterrens hver 6500km

skift af tændrør , gearolie , bremsevæske og forgaffel olie hver 13000 km eller eller en gang årligt

hver 25000km
    adskil og fjern koks/sod fra stempeltop topstykke og udstødningsport , kontrol af cylinder+stempel+ringes tollerancer udskift hvis noget er uden for tollerancen
    skift af kølervæske , nyt fedt i speedodrev , kronrørslejer {------ smiley

• #2   24. dec 2021 Jeg plejer og give nyt tændrør, olie og div. filtre (eller filter) med det samme hvis der kommer en ny maskine til. Så ved man det er i orden og hvor gammelt det er.

Hen ad vejen tager jeg så og tjekker op på de større ting som forgaffelolie, speedodrev osv.... Du kører nok ikke på den her årstid??? Eller hva smiley

Hvis den står stille nu, så er der da lidt og nusse med til det bliver forår. Hvis den langtfra har gået 25000 ville jeg lade cylinder/stempel være som det er, men tjek af ventilen du nævner ville jeg da gøre.

• Kris K
    Kris K Tilmeldt:
    jun 2017

Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 8
    #3   24. dec 2021 Tak for info!
    Tror også at jeg køber sådan en bog til DT125r og tager udgangspunkt i hvad den siger. Det er jo samme motor de bruger, så det burde være det samme. Tænker også at tage udgangspunkt med smøring af lejer osv. Det burde da nogenlunde være det samme.

Kører ikke på den nu nej. Planen var at gøre den klar her i løbet af vinteren til sæson i 2022. Forrige ejer har næsten lige sat ny stempel og cylinder på, det burde være ok. smiley
    God jul!

Kommentér på:
Hjælp til serviceinterval på Yamaha tdr 125

Annonce