1.719 visninger
|
Oprettet:
Nogen med en god idé? yamha tdr 125 {{forumTopicSubject}}
Jeg haft problemer med min yamaha tdr 125 kortsagt. Sidste tur hjem fra byen, gik den helt ud hver gang jeg tog kobling ind for at skifte gear. Altså den gik helt ned på 0 omdrejninger, og efter jeg kom hjem har den ikke kunne starte. Jeg har undersøgt tændrør, renset karburator og kigget om membranen virkede og det gjorde.
Når jeg starter den lyder den lidt forkølet, og skyder luft ud nogen gange i minuttet.
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 136
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 136
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 136
og tjekker op på hvor meget modstand der skal være.
Har lige haft næsten samme problem med min gixxer. Den ville bare ikke starte. Der skulle være 10 OHM i hver hætte (4 stk.) Der var 10x10 og 1x1!!!
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 136
Ellers så bare skriv en PB til mig
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 36
Er benzinen måske ikk ren, altså måske er der røget vand i, og vand har det med at ville ligge nederst når du blander det med benzin.
Tag tændrøret af, tøm tanken og kaburator, jok i kickstareren indtil den ikk spytter benzin ud mere.
Så Giver du den en lille snaps NY benzin ind i indsugningen ved kaburatoren, eller væder tændrørret med benzinen, hælder rent benzin i tanken ( evt. bland med olie hvis du ikk bruger selvblander) og start den
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
Det er min erfaring at tændrør ikke holder lige så længe i en 2-takter, så jeg ville give den et nyt, for at ude lukke det. Jeg har oplevet tændrør som godt kunne gnistre i det fri, men som ikke virkede når det blev monteret i motoren!
Desuden oplevede jeg problemer med tændingsudsættere i kraftigt regnvejr. Så måske den kunne bruge en ny tændrørshætte også.
Håber du finder fejlen, go jagt
maj 2006
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 25 Svar: 88
Havde en VFR som faktisk gjorde det samme. Med det samme man koblede ud gik motoren ud. Her var det nemlig et nyt batteri der skulle til.
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
Det sker især hvis man har druknet rørene!
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
Har du checket der kommer benzin ud af bundskruen på karbur?
Prøv evt med startgas/dieselstart/æter, lige et skud ind i luftfilteret før du starter og så holder du den igang kort tid med æter, hvis den kører og tænder normalt, så virker tændrør og det må så ligge i brændstofforsyningen! Mærk på forrør om de begge er varme, eller der er måske kun en cylinder?
Har du haft karbur adskilt?
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
Du må prøve kompressionen ved at tage tændrør ud og stoppe tommeltotten ned og mærke om den kan prutte når du tørner motoren!
Bedste er selvfølgelig en kompressionstester!
Har du lige renset den nu eller er det flere dage siden?
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 136
Der er jo ikke noget brænstof der bliver forbrændt med en tommeltåt
Har du tjekket stempel og cylinder for skader?
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 136
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
Mvh. Mathias
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
Vi så jo hvordan det gik med Tommy Rønn og hans 123slæng da de lige skulle skynde sig at køre sådan en til, den gik ikke!
Med tommeltotten skal den kunne slå en prut/fis, det må ikke være muligt at fingeren kan holde kompressionen tilbage, hvis den kan er der ikke nok kompression!
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
Prøv at tørne den i total mørke, se om der løber gnister rundt .
Af m karbonaden og spray forstøvet benz i indsugning.
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 57
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
For at den kan starte skal der være:
Brændstoff. Er tændrøret vad efter du har sparket til den?
Gnist. Test ved at lægge tændrøret på topstykket. der skal være kontakt mellem topstykket og grund elektroden.
Kompression. Måle kompressionen. En venlig mekanikker, bil eller mc værksted kan låne dig en, eller det gjort de før i tiden. Alt under 8bar (7.5) absolut minimum, kunne være årsagen for at den ikke kan starte.
Hvis de 3 punkter er i orden, burde den kunne starte.
Efter at læse indlæggene, er det kompression der muligvis er synderen, og der kan være en del årsager til det.
Prøv at løsne olieskruen i gearkassen, lad den dryppe lidt og lugt til olien. Lugter den af benzin?
Nogen med en god idé? yamha tdr 125