1.726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Nogen med en god idé? yamha tdr 125 Nogen med en god idé? yamha tdr 125

Jeg haft problemer med min yamaha tdr 125 kortsagt. Sidste tur hjem fra byen, gik den helt ud hver gang jeg tog kobling ind for at skifte gear. Altså den gik helt ned på 0 omdrejninger, og efter jeg kom hjem har den ikke kunne starte. Jeg har undersøgt tændrør, renset karburator og kigget om membranen virkede og det gjorde.

Når jeg starter den lyder den lidt forkølet, og skyder luft ud nogen gange i minuttet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen med en god idé? yamha tdr 125
  • #1   14. sep 2010 Hmm.. Måske noget stel?

• #2   14. sep 2010 Rettelse; Når jeg prøver at starte den, for den gider ingen ting.

• #3   14. sep 2010 Har du kontroleret modstanden i tændhætterne?

• #4   14. sep 2010 Pas? Hvordan gør jeg det?

• #5   14. sep 2010 Du tager et voltmeter og måler hvor mange OHM's der er (modstand)
    og tjekker op på hvor meget modstand der skal være.

Har lige haft næsten samme problem med min gixxer. Den ville bare ikke starte. Der skulle være 10 OHM i hver hætte (4 stk.) Der var 10x10 og 1x1!!!

• #6   14. sep 2010 Takker ^^, undersøger jeg lige på imorgen når det bliver lidt mere lyst smiley

• #7   14. sep 2010 Ja prøv det smiley
    Ellers så bare skriv en PB til mig smiley

• #8   14. sep 2010 Gnister den ordenligt, altså ved at skrue tændrørshætte af, og sætte ledningen fra tændspole på stel? smiley
    Er benzinen måske ikk ren, altså måske er der røget vand i, og vand har det med at ville ligge nederst når du blander det med benzin.
    Tag tændrøret af, tøm tanken og kaburator, jok i kickstareren indtil den ikk spytter benzin ud mere.
    Så Giver du den en lille snaps NY benzin ind i indsugningen ved kaburatoren, eller væder tændrørret med benzinen, hælder rent benzin i tanken ( evt. bland med olie hvis du ikk bruger selvblander) og start den smiley

• #10   15. sep 2010 Ingen kickstarter rumlebumle, men god idé. Men vil mene den gnister ordenligt, har lige skiftet tændrør idag og testet det på stel. Men den spytter faktisk slet ikke benzin dampe ud af udstødning, det lugter slet ikke af benzin bare luft.

• #11   15. sep 2010 Membran i benzinhane............

• #12   15. sep 2010 Hejsa. Jeg tømte tanken på min ex-TDR da det benzin jeg tappede af, med hanen på res. indeholdt ca 30% vand smiley
    Det er min erfaring at tændrør ikke holder lige så længe i en 2-takter, så jeg ville give den et nyt, for at ude lukke det. Jeg har oplevet tændrør som godt kunne gnistre i det fri, men som ikke virkede når det blev monteret i motoren!
    Desuden oplevede jeg problemer med tændingsudsættere i kraftigt regnvejr. Så måske den kunne bruge en ny tændrørshætte også.

Håber du finder fejlen, go jagt smiley

• #13   15. sep 2010 Tjek evt. om batteriet er klappet sammen.
    Havde en VFR som faktisk gjorde det samme. Med det samme man koblede ud gik motoren ud. Her var det nemlig et nyt batteri der skulle til.

• #14   15. sep 2010 Tak for alle kommentar, håber jeg finder frem til hvad der er galt nu smiley

• #15   15. sep 2010 Tændrørene kan godt virke ude i det fri men fejler når der kommer tryk på, dvs gnisten bliver hvid og kan ikke antænde brændstofblandingen!
    Det sker især hvis man har druknet rørene!

• #16   15. sep 2010 Har skiftet tændrør & hætte, prøvet et andet batteri, jeg havde liggende og virker ikke. Men hvad gør jeg hvis tændrøret ikke virker monteret i motoren?

• #17   15. sep 2010 Putter nye i igen:) Men lad være med at drukne dem, så skal det nok gå!
    Har du checket der kommer benzin ud af bundskruen på karbur?
    Prøv evt med startgas/dieselstart/æter, lige et skud ind i luftfilteret før du starter og så holder du den igang kort tid med æter, hvis den kører og tænder normalt, så virker tændrør og det må så ligge i brændstofforsyningen! Mærk på forrør om de begge er varme, eller der er måske kun en cylinder?
    Har du haft karbur adskilt?

• #18   15. sep 2010 Har lige prøvet med startgas, og den startede ikke. Forhold karburator har jeg haft den skilt af og renset ):

• #19   15. sep 2010 Altså er der ingen brugbar gnist!
    Du må prøve kompressionen ved at tage tændrør ud og stoppe tommeltotten ned og mærke om den kan prutte når du tørner motoren!
    Bedste er selvfølgelig en kompressionstester!
    Har du lige renset den nu eller er det flere dage siden?

• #20   15. sep 2010 har lige renset den igår.

• #21   15. sep 2010 Har prøvet at stoppe tommeltotten der ned, men ved ikke helt hvad jeg mærker efter, når jeg stopper tommeltotten ned, stopper den hvert fald med at skyde luft ud bagi.

• #22   15. sep 2010 Det er jo klart smiley
    Der er jo ikke noget brænstof der bliver forbrændt med en tommeltåt smiley

Har du tjekket stempel og cylinder for skader?

• #23   15. sep 2010 Nej har jeg ikke kigget på, men cylinder er temmelig ny, den har kørt under 5000km.

• #24   15. sep 2010 Men kunne godt være jeg bare skal kigge for sjov skyld smiley

• #25   15. sep 2010 Ja smiley

• #27   15. sep 2010 Energy - Hvordan kan jeg lave det med kompressionen?

• #29   16. sep 2010 Hvis den ikke kan starte på startgas er der ingen gnist.. Hvis den godt kan det ville jeg tjekke membraner (hvis den har nogen)?

Mvh. Mathias

• #30   16. sep 2010 Har tjekket membranen, og den virker. Tændrøret laver gnister på stel/motor, men jeg prøver at skille cylinder ad, og undersøge, ringe, og stempel

• #31   16. sep 2010 Er den kørt ordentlig til efter forskrifterne for sådan noget totakts maskineri?
    Vi så jo hvordan det gik med Tommy Rønn og hans 123slæng da de lige skulle skynde sig at køre sådan en til, den gik ikke!

Med tommeltotten skal den kunne slå en prut/fis, det må ikke være muligt at fingeren kan holde kompressionen tilbage, hvis den kan er der ikke nok kompression!

• #32   16. sep 2010 Ved ikk om den er kørt til efter forskrifterne, jeg købte den med ny cylinder på, og de sagde den var tilkørt, så har kun deres ord. Men jeg får kigget på cylinden i løbet af ugen/starten af næste, og giver lyd hvordan det er gået smiley

• #33   17. sep 2010 Jeg vil sige at det sidste du skal gøre er at åbne den, du skal finde ud af alt andet først, tag evt en kompressionstest på den, men åben den ikke før du er sikker på det er der den er gal!

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #34   21. sep 2010 Tag et kig ind af udstødning hul.
    Prøv at tørne den i total mørke, se om der løber gnister rundt .
    Af m karbonaden og spray forstøvet benz i indsugning.

• #35   25. okt 2013 hvor mange bar skal trykket være på en sund cylinder ??

• rui m
    rui m Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
    #36   3. nov 2013 "Troubleshoot 101" smiley
    For at den kan starte skal der være:
    Brændstoff. Er tændrøret vad efter du har sparket til den?
    Gnist. Test ved at lægge tændrøret på topstykket. der skal være kontakt mellem topstykket og grund elektroden.
    Kompression. Måle kompressionen. En venlig mekanikker, bil eller mc værksted kan låne dig en, eller det gjort de før i tiden. Alt under 8bar (7.5) absolut minimum, kunne være årsagen for at den ikke kan starte.
    Hvis de 3 punkter er i orden, burde den kunne starte.

Efter at læse indlæggene, er det kompression der muligvis er synderen, og der kan være en del årsager til det.
    Prøv at løsne olieskruen i gearkassen, lad den dryppe lidt og lugt til olien. Lugter den af benzin?

Kommentér på:
Nogen med en god idé? yamha tdr 125

Annonce