{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.955 visninger | Oprettet:

Anbefaling af første MC til Lille motorcykelkørekort. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er ny i motorcykel verdenen, og er igang med MC kørekort. Men jeg har ingen anelse af hvilke motorcykler der er gode til et nybegynder, og jeg ville høre hvad i har af erfaringer. Så jeg evt. kan være klar når sæsonen starter igen.

Skal bare lære lidt om MC.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af første MC til Lille motorcykelkørekort.
  • #1   22. okt 2012 jeg er også nybegynder inden for mc verden og jeg har efter lidt tænkning besluttet mig for at når sneen forsvinder vil jeg gå efter en Hyosung gt250r det er en fin maskine til billige penge

  • ole a
    ole a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 19
    #2   22. okt 2012 Hvornår skal du til køreprøve


  • #3   22. okt 2012 kig den gsx jeg har til salg, billig i forsikring og indkøb, og er ikke til at slå ihjel smiley

  • #5   22. okt 2012 Jeg får mit kørekort inden de nye regler træder i kraft, så det er efter regler med 34 hk. Men jeg er efter et budget til 20.000 - 35.000 og jeg ved godt at det ikke kan blive til en ny, men har tænkt på en Ninja 250R hvor man kan få dem til 33.000 brugt.

    Og behovet er mere til at køre om sommeren hvor det er godt vejr.. smiley


  • Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 74
    #7   22. okt 2012 Se evt på en droslet SV 650 s eller n. Så kan du nemt fjerne droslingen når du får stort kørekort. smiley

  • #9   22. okt 2012 for 35 tusind kan du få en ny gt250r og Jacob R det er rigtigt at de havde en del børnesygdomme men så længe man tager en efter 2005 skulle der ikke være noget som helst smiley

  • #10   22. okt 2012 Jeg har selv en kammerey som jeg tager mc kort med, hvor de har en Ninja 250R den ser godt ud og lyder også godt. Men selvfølge er den lidt lille i længden. Men hvordan holder sådan en drosling ved syn? hvis jeg nu køber en der er for stor? skal den så synes når jeg overtager den, og også ved drosling. og hvad er kravene specifik ved syn?

    Det er fedt at se så mange der er klar til at hjælpe og skrive om jeres egen erfaringer.. smiley


  • #13   22. okt 2012 Men ville det kræve at man så går til syn med den tre gange? når man overtager den, får droslet den ned og når man får droslet den op igen?

    Og hvor langt kan man primært drosle dem ned for at det er lovligt?


  • #15   22. okt 2012 Men hvis jeg nu køber en ny mc, kan man så får den droslet den ned iden jeg får den. Så det er forhanleren der står for det. og så kan jeg jo selv tage den med til syn når jeg vil have den droslet den op igen.

  • #16   22. okt 2012 ha, udvinde folk er der nok af...

    Jeg har skiftet en fodhviler på min hyo.. Hvis man skal være mere end mekanisk begynder for at løsne 4 skruer, så er verden sgu da på vrangen.. og et blinklysrelæ. ..




  • #18   22. okt 2012 Okay, så det er bare en mulighed for at snakke med forhandleren. Men hvad køre folk på der er beregnet til stort MC kort, hvor der er mulighed for at få droslet den ned. Hvor ligger maksimalen for hvor langt man kan drosle ned?

  • #21   22. okt 2012 Okay. Der er mange valgmuligheder, det er nok om at snakket med de forskellige forhandlere og prøve de forskellige MC´er.. smiley

    Men hvis i har nogen erfaring om nogle motorcykler jeg skal holde mig fra på grund af en ting. eller om der er noget jeg burde vide, så ville jeg være mig glad for at blive kontaktet.. smiley


  • #22   22. okt 2012 Størrelsen på maskinen er underordnet, mht. til drosling. Jeg er 18 år gammel, og har en Kawasaki zx10r der er droslet ned til 34 hk, og den kører helt fantastisk, jeg er yderst tilfreds med ikke at have valgt noget mindre smiley

    Men, selvfølgelig, hvis der er tale om en ældre MC, så er der chance for at kvæle den, hvis den er for stor, men det skyldes jo hvordan maskinen er droslet smiley


  • #23   22. okt 2012 Okay, det er også noget er en MC. Der har du virkelig ligget nogle penge ud, hvad giver du i forsikring for sådan en? smiley

  • #24   22. okt 2012 hvad med en Honda CBR 600 F2 som er droslet eneste ulempe jeg kan sige o, SV´er er at de ofte overrasker nye køre da de motorbremser på en noget anden måde end en en 4 cylindret men en SV er sku også en fed maskine og køre super godt

  • #25   22. okt 2012 Ikke det helt voldsomme, for at være ærlig. Jeg giver under 10.000kr for fuld kasko helårligt smiley

  • #26   22. okt 2012 Okay, det er da billigt i forhold til din alder..


  • #27   22. okt 2012 Hvad ligger jeres andre forsikringer på ? for kasko eller ansvar?

  • #28   22. okt 2012 Ja, meget smiley

    Jeg havde heller ikke sådan en, hvis jeg skulle af med 35.000kr for ansvar smiley


  • #30   22. okt 2012 Hvilken firma har du din forsikring ved?

  • #32   22. okt 2012 Ja, Jacob, det er netop det. Men, sagen er den, at de fleste forsikringsselskaber vil slet ikke have noget med sådan en MC at gøre, vedmindre du er over 25, også er det underordnet om den er droslet eller ej.

    Jeg havde en anden MC før denne, og der havde jeg et andet forsikringsselskab, og der var de totalt ligeglade med hvor mange hk den havde, det, der betød noget, var om den havde fuld kåbe på, og om modeltypen indeholdt bogstavet "R" - Dvs. hvis man har en Kawasaki 250R, så bliver den dyrere, fordi den har kåbe og har "R" smiley


  • #34   22. okt 2012 Jeg skulle give 25000 hos codan for min hyo..
    men fair nok når familien betaler over 300.000 kr. i forsikringer hos dem om året, 10 år tilbage..


  • #36   22. okt 2012 Kunne denne ikke været et forslag til en MC http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/121562-suzuki_gs650g_hyaenen

    Den er godt nok lidt rusten, men de dele ser ud til at være en nemmere del til at skifte.


  • #37   22. okt 2012 Jacob:
    Det er sku også en fin MC. hvor vidt her en motorcykel kørt "lang" ved godt det er et retorisk spørgsmål. Men ligesom biler ved man godt at hvis den har kørt hvorvidt.


  • #39   22. okt 2012 Okay. Så en MC i kvalitet, kan sagtens komme over de 100.000 km


  • #42   22. okt 2012 Jacob:
    Så hvis det den ihvertfald er under 50.000 så ved man at der er noget tid igen..


  • christian s
    christian s Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 57
    #43   22. okt 2012 suzuki gs 500 e er den suveræne begynder cykel, den er utrolig letkørt, og derfor er der også mange køreskoler der bruger dem..... tror nemt du kan få sådan en til omkring 15000.- og så skal den nok drosles lidt, men det er der jo også penge til i dit budget smiley

  • #44   22. okt 2012 Det er fedt at der er folk til at komme forslag og med deres erfaringer. Er der nogle der ved hvad sådan en standart ned drosling koster?

  • #45   22. okt 2012 Ville dette være en god starter motorcykel både til pengene og behovet? Sommerkørsel.


  • #47   22. okt 2012 Min zx6r er købt inden for dit budget, den ville nok også være sjov neddroslet.

  • christian s
    christian s Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 57
    #48   22. okt 2012 rasmus den du linker til ville helt klart være en rigtig god cykel......

  • #49   22. okt 2012 Hvis du går lidt op i pris burde du kunne finde en GS500 nyere end '02, altså den nye model. Ved ikke om det betyder noget for dig, men den har lidt mere moderne design, og almindeligt styr frem for clip-ons.

    Jeg gav 22k for min '04 i foråret, og den havde kun kørt 29.000 km.


  • #50   22. okt 2012 Vadim: en 2001 model til under 35k? ..Hvor har du gjort sådan et fund? smiley

  • #51   22. okt 2012 Alexander: Dba. Den var til salg til 40, men der var særlige omstændigheder der gjorde, at jeg fik den billigere. En hurtig handel. Det skal dog nævnes, at den har været nede at ligge, så der er mærker på kåben. Men det ses ikke i forbifarten.

  • #52   22. okt 2012 Synes generelt brugtpriserne er sat højt, men kigger man længe nok finder man noget. Jeg så en gsxr 750 fra 92 til 15k for et par dage siden. Man skal nok være lidt fingerfærdig for at have såden en. Men fat i værkstedsmanualen og i gang, man kunne få sig en sjov billig cykel.

  • #53   22. okt 2012 Hvad vil folk sige til sådan en som begynder MC http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/120784-honda_cb_1_steet_figter_5000_nedsat


  • vladimir V
    vladimir V Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #54   22. okt 2012 Hej. Jeg er også ny inden for mc verden. Jeg har købt ny hyo gt250r og er meget tilfreds. Har kørt 2500km uden nogen problemer. For 35 k er det fund synes jeg. Hilsen V.


  • #55   22. okt 2012 Okay, Det lyder også til at være noget. Der er godt nok mange valg at tage.

    Hvad siger folk om denne her?
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/121695-kawasaki_zx_6r_ninja___lakeret_for_15000_kr


  • #56   23. okt 2012 Hey Rasmus er også ny i mc verdenen, kan helt klart anbefalde dig en Kawasaki Ninja 250r som begynder motorcykel smiley

  • #57   23. okt 2012 Okay, Jeg har også tænkt på sådan en. Men som mange af de erfaren siger, så kunne det være smart at købe en "stor" og så få den droslet ned til 34 hk. Men lige nu kigger jeg rundt.

  • #58   23. okt 2012 Hej Rasmus.
    Du skal klart vælge zx6r. Især når du har fundet en der allerede er droslet til en god pris. Da det jo ikke er gratis at drosle og syne den. Zx6r er meget større og mere robust, ja faktisk ligner 250r en knallert ved siden af. Den har måske gået lidt langt, men hvis den har kørt med drosling længe, og kørt lang ture, har du intet at være bange for.


  • #59   23. okt 2012 Personligt, ville jeg vælge en lille, som jeg har gjort, det er meget dejligt, at have en motorcykel, som kun har haft en ejer, og næsten som ny smiley

  • #60   23. okt 2012 Hvis jeg kun skulle til og fra skole/arbejde i by lign. område, så ville jeg tage en 250'er. smiley

    ..men hvis du skal på lange ture i motorvejstempo, så er det ikke sjovt da motoren næsten køre fulde omdr. i højeste gear..
    Jeg fik fortalt: "Hellere købe en mc du kan køre fuldt ud(herunder motor) istedet for at have en droslet som du ved kan køre hurtigere." ..Det er det dummeste jeg nogensinde har hørt..


  • #61   23. okt 2012 Jeg kommer til at bruge den meget til motorvejs kørsel, så som jeg kan forstå ville det være bedst at have en større MC der med en zx6r

Kommentér på:
Anbefaling af første MC til Lille motorcykelkørekort.

Annonce