Anbefaling/ køb af første MC, GSX 650 F? {{forumTopicSubject}}
Halløj!
Ja jeg ved det er et omdiskuteret emne, og ja jeg har søgt og læst i forum!
Jeg er forhåbentlig snart færdig med mit A2 kort, og leder nu efter min første MC!
Som helt ny i MC verdenen er det satme uoverskueligt, og jeg har brugt utallige timer foran computeren med at læse om modeller, se reviews, sammeligne sidde position på cycle-ergo osv.
Jeg er 194cm høj, og lige over de 100kg, så jeg leder efter en relativ "stor" maskine, så jeg ikke skal sidde totalt krøllet sammen.
Jeg vil gerne finde en der er så ny som muligt, med så meget udstyr som muligt (Primært info i speedometret! Gearindikator, temperatur, ur, benzinstand osv), gerne 4 propper, skal kunne drosles til A2, og må meget gerne ligge på grænsen, til hvad der lovligt kan drosles, så der er så meget at hente som muligt når jeg får A kort om 6 måneder. Og samtidig med så få km som muligt. (Og ja alt sammen så billigt som muligt)
Jeg er KLART til cykler med fuldkåbe, og det lidt "hurtige" look.
Jeg har fundet modellen GSX 650 F, der opfylder alle ønsker!
Den kan drosles, den har 4 propper, har et rimelig fedt "cluster" og er samtidig rimelig moderne med vandkølet og indsprøjtning på motor. Og jeg synes at den er flot rent æstetisk.
Men hvad skal jeg se efter på en brugt MC?
Jaja, slidt dæk, kædekit, hive oliepinden, og lytte kan de fleste, men hvad skal jeg specielt se efter når vi snakker MC?
Hvad med KM, hvornår er det ved at være "for meget" for en motorcykel? (Jeg ved at der er forskel på 10.000km i begrænseren, og 40.000km i roligt tempo.)
Hvordan med cykler der angiveligt allerede er droslet? Kan jeg slå det op et sted/ hvad skal der stå?
At købe hos forhandler / privat?
Kan se at nogle forhandlere samarbejder med fx Codan om forsikring, så man kan få billig forsikring derigennem.. Mon Codan også tilbyder der hvis man har købt en MC hos en privat?
Og er der andre modeller jeg burde tage med i overvejelserne, der opfylder mine ønsker? (Og samtidig ligger i prislejet 40-50 ?)
Undskylder for romanen, men jeg synes satme at jeg har mange spørgsmål! Som plaster på såret, så er der her en rabatkode til FC-moto.de på 15 € (FCMNEXTQ15D4) som jeg ikke skal bruge (Fed side i øvrigt!)
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 137
Jeg har sådan en og valgte den ud fra stort set de samme kriterier som du nævner - med undtagelse af droslingen, da jeg har A-kort. Men den stod faktisk droslet hos forhandleren, og jeg kørte en tur på den inden droslingen blev fjernet. Det var ok, selvom det godt nok ikke var meget, håndtaget kunne drejes . Den kan sagtens anbefales - min har været 100% problemfri indtil videre.
Du spørger til max-km, men et af argumenterne for en GSX 650 F er vel netop, at du kan få en cykel med meget få km indenfor dit budget? Så hvis det er den, du vælger, tror jeg ikke, det er noget, du behøver bekymre dig om.
Ville jeg hellere have haft en VFR? Ja - hvis jeg havde kunne få en med få km og af nyere årgang til samme pris som en GSX. Men den var ikke lige på tilbud i den uge, jeg handlede... . Eneste oplagte alternativ jeg kan se med udgangspunkt i dine ønsker er en Yamaha XJ6 Diversion af nyere årgang.
Held og lykke med købet.
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
Har kørt xj6 til køretimer, og den er faktisk ikke værst, dog var det en naked version.
Når vi snakker Kmtallet tænker jeg om det fx er værd at give 50k for en der har gået 12tkm i forhold til 44k for en der har gået 35tkm
Når man et "kriminelt" niveau med en mc som man typisk gør med biler? (En aygo med 250tkm skulle jeg fx ikke nyde noget af!)
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 425
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
Ja det er jeg skam med på, det har jeg faktisk også skrevet i første linie af mit indlæg
Ja jeg skal selvfølgelig ud at kigge, og prøvesidde, men det er svært at komme til hvis man ikke kender de forskellige modeller ''
4#
Ok, "solstrålehistorier" findes der også i bilverdenen, det behøves jo ikke at være normen Fx har jeg fundet to ens modeller fra samme år, men med mhv 79.000km og 14.000km Kan man forvente at der kommer større reparationer på den der har kørt længere i nær fremtid? (Så er de 10-12k der er sparet i indkøb jo ikke meget værd)
5#
Det havde jeg godt spottet - Nogle skriver det slet ikke i annoncen, og andre gør voldsomt opmærksom på det (Og har samtidig hævet prisen 10k i forhold til identiske modeller uden ABS)
Om jeg vil betale ekstra for ABS har jeg ikke besluttet mig for endnu..
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
Kan sidde på den uden problemer med knæ, og samtidig kan der skiftes gear uden at jeg skal løfte hele mit ben
Jeg har også en smule kig på en anden, hvor der i annoncen skrives at den er droslet, men jeg kan ikke se det når jeg slår den op? (Skal det stå nogen steder når den slåes op?)
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 137
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
Nu mangler jeg bare pappet, en skivebremselås og et "dækken" til den
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 425
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
Men den har så vidt jeg ved.
Gsx 1250 sæde (højdejusterbart)
Noget led blink
Tonet diode baglygte
Noget andet kædeskærm/ skærm over baghjul
En anden nummerplade holder, samt det der sidder "under" røven på cyklen (undertray??)
Andre klinger (noget der ser "fræst" ud sort med røde "justerer")
Og så det sorte kåbe glas og potten
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
nov 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 90
Den har garanteret en fed lyd med den potte:-)
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
I forhold til den originale skorsten, så lyder den rigtig godt, med massere af "knald bang" ved motorbremse
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 137
Anbefaling/ køb af første MC, GSX 650 F?