Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at finde model!
  • #1   4. sep 2012 det er en F model. F2 havde fuldkåbe. Prøv at søge i galleriet, der kan du se flere F2'er.

• #2   4. sep 2012 Din ser ud til at være enten FZ eller FA, dvs. 1979 eller 1980 model. Det kan man se ved at kigge efter bremsekalibrene, om de er en- eller tostemplede. Desuden kan man finde ud af årgang og type ved at kigge på stelnummer. Et sted eller andet har jeg link til en hjemmseide hvor man kan finde typen efter stelnummer, men lige nu kniber det lidt da min bærbare stået af og alle hjemmesidelinks er forsvundet.

Mvh. Steinmar

• #3   4. sep 2012 Den er forresten fra '84...

Nu er der to kommentarer med tre forskellige svar... Hvordan finder jeg så ud af om det er en F, FA eller FZ - hvis det da er en af dem? smiley

• #4   4. sep 2012 i følge mc revyen hed den F2 i 84´ med kåbe... med den fantes også i en verision uden kåbe, da hed den bare F...

Den er nok den du har, med mindre man har pillet kåben af en gang i tiden, den var også hæslig...

• #5   4. sep 2012 Disse cykler blev kun produceret som '79, '80, '81, '82 og '83 modeller. '79 og ¨80 modellerne havde enkelpot bremsekalibre. Bremser og stelnummer er de to nemmeste kendetegn for at finde ca. årgang på disse maskiner. Her i Danmark er det 1. registreringsdato der fastsætter årgang, ikke produktionsår så der kan vi have forskel.
    Modeller med 2'er i modelbetegnelsen, feks. F2A er kåbecykel, men på sideskjoldet ville der kun være F2. Mange af disse cykler har fået fjernet kåben.
    Jeg prøver at finde en side hvor du kan lede efter årgang ud fra stelnummer.

• #6   4. sep 2012 Når man kigger på bremsevæskebeholderens låg, kan man se at det har 4 skruer; det fandtes kun på '79 og '80 årgange.
    En anden ting er at nogle ting kan være udskiftet hvor dele fra en ældre model er blevet brugt.

• #7   4. sep 2012 Martin (Sorø) : Det er jo lige det jeg har lidt lidt svært ved at finde ud af... På sideskjoldet står der jo F2, og det synes jeg da selv virker mest sandsynligt at det er... Men den er indregistreret som en F'er...

Steinmar G : Ja, det er rigtigt, cyklen kan jo sagtens være fra 83, det er ikke til at vide... Synes bare at det lyder usandsynligt at den skal have stået 4 år før den er blevet indregistreret!?? smiley
    Men det ville da være fedt hvis du kunne finde hjemmesiden! smiley

• #8   4. sep 2012 Prøv at google honda framenumber, der kommer forskellige muligheder.
    Nu har jeg ikke lige et stelnummer så jeg kan prøve hvilke der virker.

• #9   4. sep 2012 Jeg har prøvet at google "honda framenumber" og også nummeret på min egen men ulempen er at resultaterne altid henviser til VIN numre der indeholder 17 bogstave og tal og blev først taget i brug 1981. Men hvis prøver længe nok finder man jo noget der kan bruges smiley

• #10   4. sep 2012 En mulighed er at sende stelnummer til David Silver: http://www.davidsilverspares.co.uk/ID-MY-HONDA/

• #11   4. sep 2012 Henrik : Har prøvet at google det. Fandt også en hjemmeside hvor man kunne skrive det, men der er åbenbart fejl i mine registrerings-papirer... Har kun 7 cifre på papiret, og der står at der skal være 11 eller 17... smiley

• #12   4. sep 2012 Så må jeg jo prøve at kigge på motorcyklen for at finde det rigtige nummer...

Men tak for hjælpen indtil videre!! smiley

• #13   4. sep 2012 På min CB900 stod det på kronrøret.

• #14   4. sep 2012 @Alec S De første 4 cifre er typenavnet, dvs. RC04......... derefter har du 7 cifret tal.

Stelnummeret er påstemplet i kronrørets højre side og muligvis er der også en popnittet alu-plade et sted på stellet, med stelnummer og flere oplysninger.

• #15   4. sep 2012 FZ er da yamaha er det ikke?

• #16   4. sep 2012 Henrik A og Steinmar G : Tak for info! smiley

Bobby Julich : Nej, der findes en Honda CB750FZ. Prøv at se her: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cb750f_79.htm

Kommentér på:
Hjælp til at finde model!

Annonce