{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.635 visninger | Oprettet:

At have en MC stående indenfor i stuen. {{forumTopicSubject}}

Hej venner.

Jeg er løbet ind i det luksus problem at jeg kan få min MC ind på mit "drengeværelse" at stå. Jeg bor med min kæreste, men har fået hende overtalt.

Men jeg tænker stadigvæk på ulemperne ved det. Lugte gener? Cyklen er helt ny fra maj 2012, så derfor er jeg jo øm overfor at have den stående et random sted til opbevaring, så hvorfor ikke få skat nr 2 ind at stå når man kan?

Er der nogen af jer der har prøvet det og som har fortrudt? Eller omvendt, som ELKSER at have dne inde og se på den hver dag? smiley

Jeg vil selvfølgelig tappe alt benzin ud af tanken og lave de andre typiske vinter-hi-operationer på den, men ellers er planen bare at nusse og pleje om den og trods alt have noget lækkert at kigge på.

Kom gerne med feedback hvis i har prøvet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have en MC stående indenfor i stuen.
  • #1   31. jul 2012 Hvis man har en helt vild fed cykel ( hornsleth duc ect.) så er det sgu da en fed nok ide. Men er det et almindeligt jern, så lad den blive i garagen. Der bliver den ikke befamlet af støvsugeren og andet lort! intet tager skade af at gøre det. Men med mindre man har 60m2 så fylder en mc temmelig meget.

Min makker havde sin Mille stående 1 år ( uden afg) og det blev den ikke mindre ridset af... For inde der tøre man støvet af istedet for at spule ( sjovt nok smiley )

Og kommer der børn forbi, så bliver der pillet....

• #2   31. jul 2012 Jeg bor på 1. sal i KBH.. Og hvis jeg dog bare kunne.. Så ville jeg også smide min indenfor... Men den må stå i garagen til jeg finder bedre muligheder smiley

• #3   31. jul 2012 Helt vild fed cykel og Hornsleth Duc = definitionen på et oxymoron:)

• #4   31. jul 2012 Jeg har mine MC'er i deres eget værelse , ingen lugt gener.
    Det er hyggeligt lige at smutte ind til dem.
    Min ex kæreste har også sin MC og sønnens knallert i stuen smiley

• #5   31. jul 2012 Jeg har i hvert fald ikke nogen problemer med lugtgener værket i midt køkken eller stue så ind med tøsen

• #6   31. jul 2012 Har en mc stående i stuen - og en i soveværelset.
    Der er aldrig nogle lugtgener, andet end når man finder på at starte en af dem, så kan luften godt blive lidt tæt smiley
    Så fyld du bare tanken op - det er squ træls at løbe tør før man når jul...

• #7   31. jul 2012 Havde min VFR til at stå inde i stuen, tømte den ikke for benzin, synes der var lidt lugtgener de første par dage måske, gætter på det er indtil det fordamper fra andre steder end tanken

• #9   31. jul 2012 Jeg har haft op til tre maskiner stående i stuen hver vinter de sidste 14 år uden nogen form for gener. Enkelte kan "dufte" lidt fra udstødningen. Men så er det bare at sætte tape over hullet. Efter et par døgn er der heller ingen benzinlugt. Så bare ind med dyret.
    ;O)

• #10   31. jul 2012 Har også min stående i stuen, kan dufte lidt engang imellem men hvad ??? tømmer den ikke for benz el. andet, den skulle jo gerne være klar når man selv er det.

• #11   31. jul 2012 Altså jeg er nu af den mening at det er KUN Ducati, til nød MV Agusta, man har stående til fryd for øjet i stuen.
    Alt andet hører til i en kold fugtig garage.

Ironi kan forkomme, med krydsede fingre forståes smiley

• #12   31. jul 2012 Italienere står kun i stuen, fordi de ikke KAN køre. Så derfor kan de jo lige så godt gøre lidt nytte som pyntegenstande.....og flotte er de jo. Og når de alligevel ikke kan køre, så kan man save dem over på midten, således de kan pynte i to rum på væggen. Og her er der slet ingen ironi.
    ;O)

• #13   31. jul 2012 Har aldrig haft lugtgener.
    Dog vil jeg sige at jeg afmonterede tank og karburator på min Heinkel sidste vinter - men det er jo også lidt uden for katagori.

• #14   31. jul 2012 havde da også min vmax inde at stå og det lugter altså ikke ..medmindre man starter lortet som jeg (kom til) he he...lars duc er en tøse cykel.......

• #15   31. jul 2012 havde jeg pladse og en ny mc røg den sku også indenfor
    og havde jeg den hornsleth duc blev den malet matsort for den er sateme grim

• #16   31. jul 2012 Har kawaen indenfor om vinteren, så sidder jeg på den foran fjernsynet og spiller motogp på playstation. Er miljøskadet, ved det godt.

• #17   31. jul 2012 Hvis man har en cykel man er glad for at se på,og en kone der forstår det, så er man en heldig mand og skal da bare gøre det.

• #18   31. jul 2012 Tak for alle de gode svar, tror vist bare den ryger ind smiley

• #19   31. jul 2012 har haft den inde ,uden andre problemer end ,at jeg blev lidt overrasket over hvor meget den fyldte (på trods af at jeg plejer at være rimelig til at vurdere mål)

• #20   31. jul 2012 i er sku tosset smiley :-) det er en brugs genstand og den er bygget til at stå uden for ikke indenfor så med mindre det er fordi du ikke kan undvære at se på den vinteren over så lad den stå i garagen og hvis den skal stå opvarmet koster det 200/mc hos en mc forhandler.
    For mit vedkommende så bruger jeg vinteren på at bygge om (jeg er en smugle skadet på det område) så derfor bliver den jo sjovt nok i garagen så jeg kan gå og nusse om den vinteren over
    mvh
    Jan TMC

• #21   31. jul 2012 Tjek billederne af min Kawa.
    Den lugter kun når man starter den smiley

Jeg har nydt at have den i stuen vinteren igennem, og jeg fyldte den helt op inden den kom ind, så kommer der ikke rust i tanken.

• #22   31. jul 2012 Jan: Om den står i en opvarmet garage (som jeg ikke ejer), eller indenfor er vel lige vidt? Synes personligt det blir et lige så fedt møbel, som det er en brugsgenstand i sæsonen! smiley

Steffen: Lækkert musik rum du har dig der, spiller også guitar så det misunder jeg smiley Min cykel kommer også ind i et lille drengeværelse.

• #23   31. jul 2012 Jeg havde min i stuen på et tidspunkt... altså min gamle cykel - men nøjs hvor det stank af "værksted" - skulle nok have tømt tanken og karburatorerne inden jeg satte den ind. har dog ikke prøvet med min nye

• #24   31. jul 2012 Havde min Monkey stående inde sidste vinter.
    Ingen problemer smiley

• #25   31. jul 2012 Det stinker ikke, det dufter, og den drypper ikke, den pisser sit territorie af. bum

• #26   31. jul 2012 Hvis du kan, så skal den selvfølgelig ind! Hvis jeg kunne, så smed jeg sgu også min gamle F2er ind i lejligheden! smiley

• #27   31. jul 2012 Jeg foretrækker at den står i garagen, så jeg kan skrue på den og gøre alt beskidt omkring mig, men hvis der var en vinter hvor der slet ikk skulle serviceres så ville jeg da overveje det smiley

• #28   31. jul 2012 Min mc står i et bagskur fra sep/okt til midt april/maj og overtrukket med lidt bestyttelse fjler den sjovt nok intet som ikke kan vaskes væk.. Det må være et spørgsmål om lige at have fået mc som man skal berører hele tiden(som en ny kærste hehe). Min mc er en brugs ting og ikke et kunstværk og ja den står udenfor uden overtræk, tit en måned imellem kørsel.

• #29   31. jul 2012 Jeg havde min oppe på anden sal i min andelsbolig smiley Den stod i stuen med 3 liter benzin i smiley det var det fedeste jeg havde gjort smiley Ingen lugt eller gener smiley GO 4 it !!!

• #30   31. jul 2012 Fint at du har det sådan nik smiley

Førhen var der mange der havde mc som brugskøretøj, det ser man mindre og mindre af smiley og det egentlig lidt synd, da en mc på mange måder er du godt og billigt alternativ til en bil.

Jeg pudser dog lidt mere om mine, selvom Monkeyén også bliver brugt lidt frem og tilbage på arbejde smiley

• #31   31. jul 2012 Dog ik fordi din ligner en erstatning for en bil smiley

Men gad dog godt se flere mcér i gadebilledet smiley

• #32   31. jul 2012 Nu er det jo bare sådan at langt de fleste danskere ikke har MC for at bruge den som transportmiddel, men som en hobby/luksus/ekstra gode, og fordi vi får stå pik over lyden og oplevelsen af at køre MC.

Jeg er skide ligeglad med, at den ikke ruster og smulrer op, ved at køre i regn, blive, beskidt osv, - derfor kan jeg godt anstrenge mig lidt for at passe på den.
    Jeg kunne aldrig drømme om som Nik skriver, at lade den stå udenfor i en måned.. Hvorfor skulle man gøre det? Hvorfor ikke trække den ind i carporten, garagen eller skuret?? Eller smide et dækken til 300 kr over den?

Min kæreste er heller ikke et kunstværk, men jeg lader hende sgu ikke stå udenfor, med eller uden overtræk, en måned imellem hun bliver brugt...
    Og nej, jeg sammenligner ikke min kæreste med en MC, - jeg sammenligner min MC med noget der har sjæl, og som jeg tillægger stor betydning..

• #33   31. jul 2012 Hv'a Lasse bilen kommer den også ind ??

Mine cykler bliver absolut ikke brugt som transportmiddel. Og er hygge,pudse hobby. Og jeg bor hvor jeg har oceaner af plads i mit hus. Men ind kommer de altså ikke, de høre hjemme i garagen.

For mig er det helt vildt kikset at der står en ganske almindelig 150k kværn i et alt for lille værelse. Som en slags alter. Og man må ikke røre ved den.

Har man ikke andre muligheder så må den jo ind. Men har man et skur, så er det der den høre hjemme. Ellers kan den opbevares for få kr/md.

Jeg har ofte nogle stykker til vinter opbevaring, trygt og godt, og uden at en hel familie skal passe på ikke at skramme banditten når man bare går rundt og lever..

• #34   31. jul 2012 Niklas : kan du ikke smide et link ,til et selskab der tager forbehold for det ? jeg har endnu til gode at se det .

• #35   31. jul 2012 Brian læs mit indlæg igen..

"Hvorfor ikke trække den ind i carporten, garagen eller skuret?? Eller smide et dækken til 300 kr over den?"

Mht til det tråden egentlig handler om, så mener du, at det er at kikset at have sin MC i huset/lejligheden. Jeg mener det er morskab og drengerøv hvis man har lysten og pladsen til det..

• #36   1. aug 2012 Har også haft min inde de sidste par vintre, uden de store lugtgener, og så det jo en fryd og se en ny poleret cykel der bare står og venter på godt vejr, man kan jo ikk helt lade være at smile hvergang man ser den smiley

Vil man være helt sikker på den ikk dufter kan man med fordel sætte et stykke tape for udstødnings hullet hvis men er lidt sart (havde min til at stå ved mine forældre så mutter er lidt sart hva det angår smiley )

• #37   1. aug 2012 Om en mc står i ens stue eller udehus er sku ligemeget. Det tager at par timer at pudse den op til ny.

• #38   1. aug 2012 Hæ Hæ Hæ hvis det er morskab og drengerøv at have en 10 år gl japser cykel stående i stuen, så kan jeg ikke længere kaldes drengerøv smiley

• #39   1. aug 2012 Niklas : du skrev at man skulle kigge i sin police . og jeg ville så gerne se et link til et selskab som nævner det , hvad der står andre steder er jo egentlig irelevant.
    ellers er der vel ikke grund til at tjekke vel ?
    og ja jeg har også læst om det flere steder , men endnu har jeg til gode at se beviser/ link på det , det er lige som den med ansvarsforsikringen der ikke dækker uden kort etc det er jo noget bavl ,der bliver gentaget igen og igen .
    man kan muligvis få en bøde for at opbevare en mc indendørs , men forsikringen betaler.

• #40   1. aug 2012 Niklas : fint nok , så skriv det er din mening , istedet for en masse bavl om forsikringer der ikke betaler osv !
    og lad venligst være med at dreje snakken over på ,en antydning af at jeg ikke tænker før jeg handler og elskede familie og bla bla .
    jeg spurgte efter et link der underbyggede det du skrev , det var hvad vores snak omhandlede !
    p.s tror du at jeg skal drikke mine 14 liter stroh-rom indkøbt til vores skiferie ?

• #41   1. aug 2012 Niklas : sikke et sprog du har ?
    prøv at hold dig til emnet , du kommer aldrig til at styre hvad jeg skal .
    og nej du har skrevet noget der ikke passer , det forholder jeg dig til , så den dumme er vist ikke mig.
    og uanset hvor dygtig jeg er , kan jeg vist ikke finde noget der understøtter dig og dine påstande hverken på nettet eller gaden.

• #42   1. aug 2012 Niklas : du er fyldt med varm luft , jeg spørger dig om en simpel ting, nemlig underbygning af dine påstande , og da det ikke lykkedes dig ,at snakke udenom, bliver du perfid og personlig.
    så drop nu din erasmusmontanus logik og lad være med at blive nede på det gadedrengeniveau.

• #43   1. aug 2012 Niklas og michael.b b
    I er et klassisk eksempel på debat indlæggere på nettet. Det skal altid ende med at blive personligt og usagligt.

Verden ser nu engang forskellig ud i alles øjne, og det er nu klart at i ikke kan blive enige, så drop den.

Til Daniel.

Det er din cykel, og dit hjem. Hvis du synes at cyklen skal ind, og du kan leve med de gener som kan opstå, så gør det. Bliver ulemperne større end glæden så kan den vel tages ud igen.

God vinter.

Vh. Morten.

• #44   1. aug 2012 Sådan ender de fleste diskussioner med en vis person, alle er dumme og skal have frataget kørekortet smiley ingen nævnt..

• #45   1. aug 2012 trist for emnet jeg vil hermed ikke skrive mere i denne tråd
    (niklas. troede vi havde en aftale om at jeg holdte mig fra emner du havde skrevet i og omvendt så vi undgik hinnanden) trist trist trist
    mvh
    Jan TMC

• #46   1. aug 2012 Så længe man opbevarer under 25 liter stilles der ingen krav smiley

http://brs.dk/forebyggelse/brand/Documents/Folder_brandfarlige_vaesker_i_hjemmet.pdf

det står nederst på side 3

• #47   1. aug 2012 Morten : jeg synes netop ikke jeg er/var personlig.

• #48   1. aug 2012 Mit eneste problem ved at have den stående i havestuen er at marts måned er meget lang......

• #49   1. aug 2012 "Nu vil jeg så bare sige til vatpikkene her i tråden at I skulle øve Jer i at holde kæft"

hmmmm

• #50   1. aug 2012 Nu tør jeg ikke komme med min holdning til det oprindlige spørgsmål, jeg vil helst ikke kaldes en naiv vatpik.

• #51   1. aug 2012 hehe tom smiley

http://da.wikipedia.org/wiki/Vatpik

• #52   1. aug 2012 Hvordan tjekker man om man har en vatpik ?? dypper den i sprit og ser om den suger eller hvá ??

• #53   1. aug 2012 Til Niklas:

Altså som jeg læser det som du har skrevet, så står der jo som sådan, at bare man har været forsvarlig omkring motorcyklen, altså at den ikke har kendte defekter, eller påfyldningen står åben. Så er man som sådan dækket hvis ellers placeringen er i henhold til det som står i teksten.

Men du kan da have ret i at man enten kan tappe benzinen af, eller lige ringe til sit forsikrings selskab først.

Og generelt så skal vi tale ordentligt til hinanden. Et forum er jo bare et sted at udvide sin horisont, ikke et sted at starte en slåskamp.

Vh. Morten.

• #54   1. aug 2012 Er det her Kvindegalleri?? Synes kun jeg læser en masse "bla bla bla bla"

Slap da helt af for en gang sladrekællinger smiley

• #55   1. aug 2012 Så er Niklas igen på banen, og kloger sig på forsikring.

Dejligt med lidt underholdning smiley
    Men hold da op, hvor en gang bavl.

• #56   1. aug 2012 Så for den da, så gik voksenbabyen Niklas i selvsving nok engang, og fik igen splittet en tråd ad...

• #57   1. aug 2012 Hvad er det lige der skal ske, ved at der går ild i huset?

Nu er det jo ikke sådan at der som på film, kan eksplodere benzin i tanken. Det findes altså ikke i virkeligheden.

Der kan være nok så meget ild i en MC/bil men den eksplodere altså aldrig. Ligeledes brænder benzinen altså ikke inde i tanken, fordi at ilden vil simpelthen blive kvalt af at komme ind i tanken af benzin dampe. Derimod hvis det var diesel, og du lavede den helt rette mængde gasser så ville det være en helt anden snak, men det er der altså også taget højde for på diesel biler.

Desuden kører min MC ikke på diesel smiley

Derfor er der ingen chance for at det hele vil eksplodere. Det der højest vil ske, er at der vil være en lille flamme nede ved karburatoren som vil lede sig op til benzintanken igennem slangen, men den kommer altså ikke længere andet end at være en lille flamme, der suger alt de gasser/dampe der kommer ud af den slange.

Det kommer IKKE op og antænder benzinen, netop fordi benzinens egne dampe kvæler flammen. Det er derfor den kun kan brænde uden for tanken, fordi den har flammen får luft.

Hvad der så står i bygningsrelamentet er jo en anden ting, men det der er altså facts, hvis ikke jeg husker helt forkert smiley

• #59   1. aug 2012 Niklas

Intet af det du disker op med underbygger dine egne påstande, så en undskyldning til Michael vil være passende

PS er en vatpik forsikret uanset om den er droslet og hvad er en droslet vatpik, skal den af med kørekortet

• #60   1. aug 2012 Steffen, kan du ikke lukke gabet på Niklas, du må da have lidt insider viden?

• #61   1. aug 2012 Bare en tanke, hvis det er så farligt og forbudt at have et benzindrevet køretøj inde i huset, hvad så med dem der ligefrem har garage til bilen i kælderen? Er de så dumme og tåbelige, ja ligefrem kriminelle?

• #62   1. aug 2012 Tommy - jo det kan jeg da godt.

Men på den anden side ville det jo spolere underholdningen smiley

• #63   1. aug 2012 Niklas hvad enten du har ret eller ej, så hører dit sprog og arrogance ikke til her

• #64   1. aug 2012 Min knallert kommer da ind i stuen (eller tilsvarende)..
    Jeg gidder sq ikke ligge i garagen og nusse i frostvejr...

Brandfare..?!? Jeg ryger ikke indendørs... c",)

• #65   4. aug 2012 Sikke en elskelig tone der holdes herinde, på trods af et forholdsvist harmløst emne. Er sommeren virkelig SÅ dårlig, at frustrationerne skal smides ud i fuldt flor og galden kastes ud over de øvrige herinde?

Det burde ikke være nødvendigt..... voksne mennesker osv....

Nå, men et et eller andet sted har Niclas en pointe. Der står intetsteds i forsikringsbetingelserne, at der er forbehold for dækningen, hvis der står en MC inde i stuen med fyldt, halvt fyldt eller tom tank.

Men jeg er pænt sikker på, at de vil stejle noget og smække kassen i lige på stedet, hvis de finder ud af, at der har stået en kværn i den hedengangne stue i det nedbrændte hus. Hvadenten det er årsag til branden eller ej. I vil ryge ud i en <i>flere år lang</i> forsikringssag, hvor den ene forhaling efter den anden vil blive en naturlig del af jeres dagligdag.

I har selv set diverse TV programmer, om hvordan forsikringsselskaberne opfører sig overfor nødstedte kunder. Hvorfor tror I, at det skulle være anderledes, hvis de finder ud af, at der har stået en MC i stuen indeholdende brændfarlige væsker eller dampene derfra?

• #66   8. aug 2012 Nu tror jeg vist det er på tide, at jeg lige lægger en stopper på det her (groft sagt) gang pis der er blevet fyret af.

Jeg har idag snakket med min forsikring, Alka. Der har jeg indbo, og det var INGEN PROBLEMER at jeg havde en MC/scooter what so ever med benzin, stående inde i min stue, mit soveværelse eller hvor jeg nu havde den.

Så er der vist sat punktum for den gang mylderbæ af en tone der har været igang herinde smiley

Forsikringen dækker ihvertfald, om ikke andet, så gør MIN smiley

• #67   8. aug 2012 Og til en anden gang, så er det måske lidt nemmere at ringe til en forsikring eller undersøge sagerne, inden man bare kæfter op om "det må man ikke, forsikringen dækker aldrig, TROR JEG!"

Det kan vi virkelig ikke bruge til noget.

Er glad for der nu er sat punktum for det hele.

• #68   8. aug 2012 Daniel.. det hjælper bare ikke overfor nogle mennesker..

Jeg har ringet til forsikringen og spurgt om ansvarsforsikringen dækker hvis man kører en stor mc med lille kørekort, svaret var JA.. men der var stadig nogen som ikke er overbevist og opdigter deres regler c" )

• #69   8. aug 2012 <i>Forsikringen dækker ihvertfald, om ikke andet, så gør MIN</i>

- Super, så er den ged vist barberet smiley Ind med geden smiley

• #70   8. aug 2012 Daniel (Esbjerg) F og Mirza
    Stop nu det der, Niklas ved bedst;-)

• #71   8. aug 2012 Haha ja, Niklas ved bedst, det klart smiley

Min dame kommer ihvretfald ind at stå, det skal prøves! Går det helt galt og det ikke passer ind, kommer den sku ud i garagen igen. Værre er det vist ikke smiley

• #72   8. aug 2012 Vi kan alle føle os sikre på noget ,og alligevel tage fejl .og det er vel ok ?
    det der undrer mig er at tonen bliver så skinger , det forstår jeg ikke, jeg synes jeg bestræbte mig på at holde fokus .på det diskutionen drejede sig om.!

god fornøjelse med at få cyklen ind , det er sjovt og giver lidt credit , blandt vennerne , hvis de bare er lidt drengerøve smiley

Kommentér på:
At have en MC stående indenfor i stuen.

Annonce