{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Gen-registrerings afgift {{forumTopicSubject}}

Hejsa MCG'ere smiley

Jeg sidder lige og kigger på MC'ere og har fået øjnene op for et evt. projekt som kunne være interessant.
Sagen er den at der står om den at der skal betales gen-registreringsafgift - og det aner jeg ikke hvad er.

Er der nogen der kan forklare hvad det går ud på (selv om det næsten giver sig selv) og, mere vigtigt, give et bud på hvor meget sådan noget løber op i?

Cyklen (1100 Dragstar) står til 35000 og vil løbe op i 85000 hvis den skal sælges med plader hvis det hjælper noget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gen-registrerings afgift
  • #1   18. jun 2012 for mig lyder det som om den har været dansk før, derfor "gen reg.afgift hvis man skal ha den på danske plader igen. Men er ikke sikker. Prøv skat.dk evt smiley

• #2   18. jun 2012 Den kan jo enten ha været leaset, totalskadet, eller sælger har bare trukket afgiften ud igen. Lige meget hvad, er det den samme afgift, som var den kommet ind fra udlandet.

• #3   18. jun 2012 Kenneth A - Super, det var lige der svar jeg ledte efter smiley

Jeg troede at der måske var forskel på afgiften da jeg synes at jeg er stødt ind i annoncer før hvor der har stået noget lign. "Der er betalt afgift én gang, så den er billigere næste gang.."

• #4   18. jun 2012 Mener ikke man kan trække afgiften ud med mindre køretøjet bliver exporteret.

Der er mange som har været totalskadet som skal betales afgift af igen. Mener man får 15% rabat på disse.

• KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 66
    #5   18. jun 2012 Som jeg forstår det der står på SKAT.dk's hjemmeside, så slipper man med 105 % afgift istedet for de almindelige 180 % når det er genopbygning ( et totalskadet køretøj) . Er det forkert forstået?

• #6   18. jun 2012 Du kan ikke få afgiften tilbage hvis den ikke forlader landet ellers var det jo det alle ville gøre inden de kørte deres afgiftspligtige køretøjer til skrot.
    Der er ikke fuld afgift på genopbygning.

• #7   18. jun 2012 genafgiften er løst sagt cirka det halve af alm afgift men spørg dog skat de ved alt om det

• #8   19. jun 2012 Det kan nemt være som ikke har kunne sælge en dansk cykel for det han har kunne få retur i afgift.Export hedder det men man skal lave en slutseddel men en købers navn/adresse udenfor danmark.
    og man må vel godt købe den igen hvis køber ikke har været tilfreds med købet eller den er gået istykker.
    Gammel vrag skriver frank men den skal være nysynet ved export.
    men sådan en cykel står der på registrertngsattest =afgift udbetalt ved export Tolddokument ved indregistrering.
    Du kan sikkert finde en dansk cykel billiger det er købers marked prøv at gogl modellen og find nogle gamle udløbne annoncer og gi dem et bud.
    mvh kk

• #9   20. jun 2012 Jeg takker mange gange for svarene. Jeg ringer lige til SKAT og får en ide om hvad sådan noget kan løbe op i før end jeg bestemmer mig for noget som helst. smiley

Kommentér på:
Gen-registrerings afgift

Annonce