{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

gode råd med på vejen? {{forumTopicSubject}}

halløj,
er helt ny i mc faget. så søger derfor lidt råd for at undgå for mange dumheder bla.
udstyr:
hvor skal man handle, hvad skal man spare på og hvad skal man bestemt ikke spare på?

cykel:
har kigget på sådan en gammel gsxr 600 fra 96-98, er det en fin begyndercykel? er en stor knejt på 190 cm 100 kilo +

og sidst men ikke mindst kan i anbefale en god kørelære i århus omegen uden der bliver røv peberet.

på forhånd tak. vi ses derude til sommer!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd med på vejen?
  • #1   16. apr 2012 prøv at søg lidt i forum du er ikke den første der spørg smiley

• #2   16. apr 2012 jeg kan bestemt anbefale frank march har taget kort der, øøøhhhm et par gange.

lidt underlig fætter til at starte med, men en rigtig hyggelig fyr når man lige kommer til at kende ham

• #3   16. apr 2012 dækmanden: hvad endte du med og slippe?

• #4   16. apr 2012 hmmmmm kan faktisk ikke huske det, men det er tæt på alle de andre, dem som er billigst der er du bare en pung der skal have puttet noget plastik i, frank derimod, han kører næsten udelukkende på mund til mund metoden

• #5   16. apr 2012 Start med kortet, når det er i hus damper du til Hamburg, sørg for at være der fra morgenstunden og shop så rundt og få proff vejledning i alle de store shops. Køb ged for resten. Husk også at kontrollere hvad forsikringen vil have

• #6   16. apr 2012 Det er meget et spørgsmål om religion hvad man skal have på af udstyr. Jeg vil sige som et ABSOLUT minimum skal man have hjelm og rygskjold. Jeg selv kører med hele pakken: støvler, rygskjold, hjelm, handsker, læderdragt. Better safe than sorry.

• #7   16. apr 2012 skal helt sikker osse have alt det du nævner sebastian, nok mere læder vs tekstil!

• #8   16. apr 2012 læder vs tekstil kommer enormt meget an på hvad du vil med din cykel. Jeg ville personligt vælge noget læder til sporty kørsel (som gsxr lægger op til) men derimod tekstil hvis det skulle være mere touring-præget. Jeg kører oftest selv i tekstil, men kører heller ikke længere rundt og leger gp'er

• #9   16. apr 2012 start med ikke at spare på hjelm som det første, lad være med at købe en T-svansen hjelm, godt være de er godkendt osv. men støj og aerodynamik har også en hel del at sige.. Har selv prøvet sådan en og den fløjtede som ind i h....

Ellers fornuftig valg af mc smiley

• #10   16. apr 2012 Jeg tog mc kortet hos Frank March. Det skal nok passe at man lige skal ind på livet af ham. Jeg fandt ham sarkastisk i øresneglen (havde heller ikke til bil i forvejen, så har måske været klumpet i starten) og til en veninde fra min gymnasieklasse, sagde han tillykke med kortet da hun havde bestået, efterfulgt af, jeg troede ikke at du ville bestå. Så jeg kom nok aldrig ind på livet af ham smiley

Tog senere til bil hos Rask og Bøttern. De er nogle hyggelige fyre, og er siden også begyndt med mc køreskole.

• #11   16. apr 2012 min forældre har allerede foræret mig en ny nzi hjelm!

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #12   16. apr 2012 Støvler var noget jeg ikke anså som specielt vigtigt.
    Indtil for kort tid siden hvor jeg væltede i lav fart og ret udramatisk i virkeligheden. Jeg skvattede så uheldigt at min MC's passagerfordhviler landede ovenpå min ankel. HELDIGVIS havde jeg hele gearet på og beskyttelsen i støvlerne tog det meste. Kun en enkelt brækket knogle uden de store gener, sådan i det store spil. Ellers en masse ødelagt tøj, men ikke en skramme på mig ellers.
    Jeg har sommetider taget den med jeans og løbesko, men det er slut.
    Som de siger henne i de engelsktalende lande: ATGATT (All the gear all the time)

Kommentér på:
gode råd med på vejen?

Annonce