{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.759 visninger | Oprettet:

stjålet mc {{forumTopicSubject}}

Hej.
Efter jeg fik min mc stjålet sidste år, og jeg fandt den igen. Har tyvene formået at ødelægge et par ting på min mc.
Jeg står og skal bruge et nyt sidespejl til min Honda CBR 600 f2 fra 1992, er der nogen der ligger inde med sådan et?

Samtidig er kåben lidt medtaget, og er flækket nogle steder, er der nogen måde, hvorpå jeg selv kan lappe skaderne på kåben, sådan at det bliver nogenlunde pænt igen.
(en af revnerne er omkring blinklyset på den ene side)

på forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stjålet mc
  • #1   15. feb 2012 Hej Christoffer

Kan du ikke tage noget spartle til kåben og slippe den fint igen ? Der er selvf noget med farven efter en gang spartling

• #2   15. feb 2012 Uden at have set din kåbe, så bør du godt kunne reppe den ved evt. at slibe omkring skaden på bagsiden og så lime en polyester/glasfiber hardback på bagsiden for at give styrke, og så spartle den fra forsiden, og så afsted til automaleren.
    Det er ikke gratis, men det er der jo intet der er smiley

Om du skal bruge polyester eller glasfiber afhænger vist mest af præcis hvilket materiale din kåbe er.

• #3   15. feb 2012 Sorry for OT, men hvordan fandt du den?

Vh
    Jonas W

• #4   15. feb 2012 Man kan købe spartelmasse til kåber der er lavet af abs plast, men det koster også derefter.
    Vi har et dansk firma der laver noget der hedder lego he he og de klodser er lavet af abs plast, et sylte tøjs glas ( tomt ) og så en håndfuld klodser ned i, tilsæt acetone, låg på, ryst og lad stå nogle dage til de er opløst, slib stedet let både for og bag, læg de opløste klodser ( der skal have samme tykkelse som tandpasta ) på bagsiden og forstærk evt med noget glasfiber net, hold delen sammen imens det hærder ( her er det det hurtigt kan gå galt, for det hærder MEGET langsomt, det føles hård på overfladen men er stadigvæk blød indeni, så tålmodighed er her en dyd, gerne en uge til 14 dage i varme, det actone der er i smelter også kåben hvor det lægges på, så det bliver som en helhed )
    Alm spartelmasse er ikke flexibel nok og det holder ikke godt på sådan noget absplast, glasfiber holder lidt bedre men det er stadigvæk noget der ikke går i forbindelse med plasten, så der er sådan set kun limet på oversiden af plasten.
    Spejl prøv mc huset i herning.... sikken en smøre jeg kom af med der, men har hørt fra folk der siger at klodser ikke holder, men med tid er det helt fint.
    Jeg har limet et kåbe beslag der brækket af , kåben bliver holdt ind af det beslag, så der er lidt spænding i det og det holder den dag idag på hans cykel...

• #5   15. feb 2012 Hvis du ikke kan finde andet har davidsilverspairs.co.uk sikkert noget på lager, spejlene er hvis en rimelig gens ting på Honda, så de skulle ikke være svære at finde...

• #6   15. feb 2012 det her er måske et skud i tågen.. men jeg tror at man kan købe billige stumper, på en hjemmeside der vist her EBAY... men er altså ikke helt sikker... eller tror jeg måske, men kun måske, at man kan bruge GOOGLE til søge for en..

Ironi kan forekomme;)

• #7   15. feb 2012 KIm S: Jeg vil gerne tilføje at det er en god ide at bore et par huller (ikke nødvendigvis igennem kåben), så holder plastiken meget bedre, hvis der kommer et pres på kåben.

• #8   16. feb 2012 steffen P
    Der findes også en verden uden for Ebay (kan med sikkerhed købes i Vendsyssel) og når der sidder en masse mennesker der har positive ting at byde ind med, så behøver man ikke nødvendigvis Google.
    Skrevet UDEN ironi.

;O)

• #9   16. feb 2012 Ebay rules

• #10   16. feb 2012 Michael O ... Yes, nu jeg tænker efter så gør man det jo også ved rep i både i glasfiber og i metal.... takker det havde jeg lige glemt he he

• #11   20. feb 2012 Tak for alle de gode svar !

Jeg vil kigge lidt rundt på nettet, og samtidig se om jeg kan finde ud af at spartle selv

Jeg skrev på facebook, at den var stjålet, og fik alle mine venner til at dele min status, og efter 2 dage var der nogen der havde fået kolde fødder, og så fandt jeg den 10 km fra hvor jeg bor, kørt tom, og smidt ved en skole.

Kommentér på:
stjålet mc

Annonce