2.685 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Hvilke mc til max 25,000 ? Hvilke mc til max 25,000 ?

Hejsa herinde

Nu skal jeg til at være motorcyklist og skal derfor have købt mig min første mc.

Jeg er absolut ikke mekaniker, kan knap skifte en pære smiley

Jeg skal have mig en stabil og god maskine der starter og kører hver gang hvad skal jeg vælge ?

Jeg er en voksen herre så skal ikke være under 600ccm

Har selv haft kig på: bandit, gsx og list streetfighter

har i gode bud på noget stabilt der bare kører

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke mc til max 25,000 ?
  • #1   1. nov 2011 Yamaha:
    Fzr 600
    Fzr 1000

Honda:
    Cbr 600 f1
    Cbr 600 f2
    Cbr 1000 f

Suzuki:
    Rf 600
    Gsx 600 f

Kawa:
    Gpx 600
    Gpz 600

Lidt forskeligt, er Yamaha mand, så ja, ville vælge Fzr 600 da de generalt bruger mindre olie end 1000'erne.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #2   1. nov 2011 Suzuki Bandit 600 er et godt solidt valg, hvorimod RF600 ikke er.

Nu er sæsonen selvfølgelig ved at være væk, men du skal ud og prøvekøre som en sindssyg for at se jvad der tænder dig.

• #3   1. nov 2011 Hej Petz

tak for de mange muligheder smiley
    Yamaha fzr har jeg haft lidt kig på før, er den stor eller lille i stellet ?

Jeg er dog også ret hug på en gxr 600 (1997-20xx) model, men ved ikke om det ville være godt køb til den pris ? Kan godt lide de rundeformer som jeg synes får den til at se en del nyere ud..

Mikkel

• #4   1. nov 2011 Sajmon: Ja har også læst rigtig meget godt om Banditten herinde og den skulle være stabil smiley

Hvordan tænker du med gsx600f (efter 97) ?

Jeg er meget i tvivl om jeg skal have med eller uden kåbe, synes den er svær og finde ud af

• #5   1. nov 2011 Sajmon-->
    Ville tilhver en tid vælge en RF fremfor en Bandit eller en GSXF. Den var da i det mindste bare lidt moderne da den kom frem smiley

• Sajmon ™

#6   1. nov 2011 Mikkel - GSX F er, på lige fod med Bandit'en en cykel som er bygget og solgt rigtigt mange år i træk uden egentlige store opgraderinger.

Dvs køber du en 05, er den 99% identisk med 1997 modellen.

GSXR fra 1997-2000 er et godt valg, men nok desværre lidt over budgettet.

Jesper - Der er jeg uenig, og jeg kan ikke rigtigt få øje på hvad det skulle være der var mere moderne ved den. De er ved at være ret sjældne, som igen ikke taler for at købe en, da udvalget vil være lille...

• #7   1. nov 2011 De 2 andre har for det første en gammel konstruktion af en luftkølet 600 motor med 78 hk, hvor RF har en nykonstrueret vandkølet droslet GSXR motor med 100 hk. Desuden kan den svinge, i modsætning til de andre.

• Sajmon ™

#8   1. nov 2011 Det kan de andre også.

• Sajmon ™

#9   1. nov 2011 Jeg mener bare ikke RF er et godt valg, men det skal han jo selv afgøre.

• #10   1. nov 2011 Kan ikke lige finde nogen RF inde på DBA til den pris..

GSX er nok også det jeg hælder mest til, hvis det kan findes smiley

Hvor meget har kåben og sige i forhold til vind ? er der stor forskel eller mest udsende ?

• Sajmon ™

#11   1. nov 2011 For visse mennesker er en kåbe og foroverbøjet siddestilling et hit - for mig er det absolut ikke så godt som at sidde ret op og ned.

Indrømmet - lange stræk ved over 130km/t er krævende på sådan en som min, men dem kører jeg meget sjældent.

Kåben tager stort set alt vindtrykket fra kroppen - men gør også MC'en mere sidevindsfølsom. Igen kræver det prøvetur for at vide om man er til det ene eller det andet..

• #12   1. nov 2011 At kalde RF600 for en sjældenhed er nok en tilsnigelse.
    Den her kan nok godt presses lidt:

http://www.dba.dk/suzuki-rf-600-600-ccm-94/id-76505465/

Så er spørgsmålet bare om du er mand nok til farven? smiley

Mvh Mathias

• #13   1. nov 2011 Jeg er sku ikke så god til at spørge om prøveture, men jo skal jo have prøvet lidt forskellige stillinger og modeller..

Mathias: Tror ikke lige farven falder mig ind smiley

• #15   1. nov 2011 Hehe smiley Så er der denne:

(link fjernet)

• #16   1. nov 2011 Nu må jeg også heller lige spørge om sådan en gammel cykel fra 94 til 96 er stabile ? jeg tænker biler er jo ikke ligefrem stabile i den alder smiley

Kan jo intet selv lave hvis noget går i stykker

• Sajmon ™

#17   1. nov 2011 Hvis du intet kan lave selv, er en så billig MC nok ikke det bedste valg.

• #19   1. nov 2011 Okay håbede lidt på de kunne køre 1 eller 2 sæsoner stabilt i det prisleje.

F.eks sådan en her:

http://www.dba.dk/gsx-600/id-72865018/?IsPrivate=True&PostId=6583c9bc-6c2e-4d4f-9074-7f6b30d028c1

Synes den virker fin til prisen

Hvor meget mener du så jeg skal op i før det er stabilt en eller to sæsoner ??

• #20   1. nov 2011 Smid cirka 10 mere, og tag min...:-)

• #21   1. nov 2011 Hehe - den gamle TRX'er er ikke nem at få afsat, hva' Vildand? smiley

Jeg kan godt huske det fra da jeg skulle have solgt min egen. Selvom det er en fed cykel er der ingen potentielle købere der aner at den eksisterer, og derfor søger de ikke efter den når de leder efter cykel.

Mvh Mathias

• #23   1. nov 2011 10 kilo mere så kommer jeg først ud og køre 2013 smiley Kan jeg ikke helt vente på smiley

• #24   1. nov 2011 Don: Jeg betaler også gerne for at få skifet dæk, olie, filter og kæde, men skal ike være en motorder skal lavespå hele tiden smiley

• #25   1. nov 2011 Mikkel dine nærige hund. Brug nu alle de tlf sælger dadler og få købt den havelåge:-)

• #26   1. nov 2011 Jens skal jo også bruge 15,000 på lækkert udstyr smiley

Man skal jo passe på sine surt optjente penge.

Men 30,000 til cykel må nok blive max så smiley

• #27   1. nov 2011 Ved godt lækker udstyr pynter, men der skal sgu mere end 15.000 til at gøre dig til en frækkert smiley

• #28   1. nov 2011 He he man kan slet ikke finde lækkert mc tøj i min str smiley Jeg skal ligne en bedstefar i touringsæt smiley

• #29   1. nov 2011 Selvfølgelig kan du det.
    Det Er sgu ik noget problem.

• #30   1. nov 2011 Uanset hvilken 600 du vælger så er det for sløvt og irriterende at køre på. Du skal have noget større som holder interessen længere.
    Jeg har selv en kawasaki gpz 900 R. Kan kun anbefales.

• #31   1. nov 2011 Tjek www.louis.de for tøj til ordentlige priser, du kommer langt for blot 6 T.

@Mathias
    Nej de uvidne købere ved ikke hvad de går glip af, derfor skader lidt proaktivitet ikke. smiley

• #32   1. nov 2011 Hehe, Jan - de fleste moderne 600cc-maskiner kører da i cirkler om din gamle havelåge af en Kawa smiley Selvom den jo per definition er fed, da det var den Tom C kørte på i Top Gun.

• #33   1. nov 2011 Jens: ja har dog fundet lidt IXS tøj, men skal bestilles hjem i rette farver smiley

Jan: Jo større motor jo ældre og flere km skal jeg vel også forvente til de penge ?

• #34   1. nov 2011 Prøv at kigge efter en Yamaha FZS 600.
    Har selv en sådan. Og hvis du leder efter noget der er stabilt, uden at kunne skrue ret meget, så må denne være modellen.
    God motor, med rigelige kræfter, gode bremser, balance, og totaløkonomi. Fuldkøbe kan tilkøbes, hvis man ønsker det.
    Jeg er selv 193 cm. og 100+ kg.
    Kan varmt anbefales!

• #35   1. nov 2011 Jan W - det kommer da vist an på hvordan man kører, og hvad man er vant til at køre på. Vil da vove og påstå, at jeg til hver en tid, kan rykke dig og din GPZer rundt på min gamle F2er, - også lige efter frokost...!

I øvrigt også et oplagt valg for dig Mikkel. Tjek markedet. Glimrende cykler til små 30.000, - og må siges at være en stabil og driftsikker cykel, som du sagtens kan tage 2 sæsoner på.

• #36   2. nov 2011 Jeg kan nemt anbefale en gsx 600 f de kører rigtig godt og er stabile, kørte 7500 på min uden problemer inden jeg smadrede den smiley

• #37   2. nov 2011 Lasse: håbede også det kunne lade sig gøre, jeg bliver hurtigt træt af ting så skal aldrig have noget mere end max 2 sæsoner smiley Skal også være til og betale igen hvis jeg smider den på vejen..

Simon: Lyder godt, synes også det er en lækker cykel, vil dog helst den model nyere end din, men mon ikke din model kunne være godt valg trods udseende smiley

• #38   2. nov 2011 Mikkel, - som du kan se i et af mine albums, så har jeg haft min nede og kysse asfalten, og jeg har ikke betalt noget endnu, - blot brugt gaffatape..! Den er billig i drift du! smiley

Vil mene du får mest MC for pengene F2 kontra GSX 600.

• #39   2. nov 2011 Lasse: Fungere en F2 optimalt til så billige penge ? tænker stabilitet

• #40   2. nov 2011 Altså nu blev jeg taget i røven af Auto85 i Nøvling, Aalborg hvor jeg købte min. Men efter at fagkyndige, Bislev MC, fik fingrene i den så har der intet været med den. Så ja, det gør den bestemt.

Modellen har tendens til at have en svag knastkædestrammer, så den vil gerne rasle lidt når den er kold, - det kan løses med en manuel knastkædestammer. Det har intet at sige for cyklens performance, - det genere bare mit øre når den starter.

Det er ikke for sjov, at det er en af verdens mest solgte MC'er smiley

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52268

• #41   2. nov 2011 Undre mig over hvorfor ingen anbefaler honda CBR?
    Nu har jeg endnu ikke selv en maskine og er også selv førstegangskøber. Men jeg er blevet anbefalet netop honda cbr fordi de er driftsikre.

Men når nu tråden er i gang. Synes jeg det kunne være rart og høre erfaringerne i har med dem smiley

• #42   2. nov 2011 Nikolai H - Nu slynger jeg bare lige noget ud, - prøv at læs det jeg har skrevet?? smiley

• #43   2. nov 2011 Hehe har også været oppe siden kl 2. Så mon ikke det er glasøjnene den er gal med Lasse smiley

• #44   2. nov 2011 Synes dog også de CBR der er er meget gamle modeller, ikke lige de pænneste, menden Lasse har synes jeg godt om, altså modellen

• #45   2. nov 2011 Hvad med en Yamaha 750 Seca, det påstås at det er en pålidelig slider, og kan fås til små penge.

• #47   2. nov 2011 Nu er det ikke fordi at jeg skal lave en konkurrence ud af det, men jeg har sat både F1 og F2 til vægs. Men det er nu ikke det som generer mig ved 600. Jeg vil helst have en mc med et godt bundtræk og hvor cyklen kommer helt nede fra nul. Sådan en cbr 600 får først fut i røven ved 8000 omdr, eller der omkring. Lidt som at køre med turbo.
    Jeg har selv stået i samme situation og skulle vælge en cykel til 25000. Jeg har bestemt ikke fortrudt mit valg. Hellere en ældre cykel med karakter end en moderne snegl. smiley

• #48   2. nov 2011 Og jo, selvfølgelig kører en moderne 600 cirkler omkring mit pragt eksemplar af en gammel havelåge. smiley Men en cbr 600 til 25000 er heller ikke moderne mere.

• #49   2. nov 2011 Nu er jeg ikke ligefrem på hjemmebane med de dr gademaskiner der, men je gmå tilstå at denne ser da ud til at vare en del mc til prisen.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=105450

Ved de første har nogle issues men det er en 05er og mon ikke den holder ok?

Kommentér på:
Hvilke mc til max 25,000 ?

Annonce