5.281 visninger
|
Oprettet:
Hvilke olie til gamle MC? {{forumTopicSubject}}
hey. har en gammel Suzuki gsx 750. fra år 82. og skulle lige høre om der er nogen der ved hvilke olie der vil være bedst til min mc? på forhånd tak
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Procycle olien fra louis er billig i indkøb, og god nok til din maskine.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 51 Svar: 115
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 51 Svar: 115
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Silkolene eller Motul.
De er lidt tykkere olie ! smør bedre i en slidt/gammel motor
hilsen Kenneth.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Det er ikke godt at fylde for tynd olie på, men det er heller ikke godt at fylde en for tyk olie på, hvis motoren ikke er særligt slidt. På min Z 650, kan man næsten ikke træde kickstarteren ned, hvis man påfylder 15w-40, men motoren er også i god stand. Opdagede det ved at en forhandler fyldte 15w-40 på mc'en ved et service, da han også mente at sådan en gammel cykel havde bedst af, at få lidt tyk olie på... men det har den altså ikke, da den så går meget hårdt i kværnen, og jeg kunne høre det med det samme. Selvom han brokkede sig over "at det kunne man da ikke høre", kom han til at skifte olien til en 10w-40, FØR jeg forlod forretningen...
Desuden bør du holde dig til en mineralsk- eller delsyntetisk type, da disse bedre kan klare de meget forskellige temperaturer som er i en luftkølet motor, kontra ren syntetisk olie som er bedst til mere ensartede temperaturer som er i en vandkølet motor. Ren syntetisk olie kan (hvis man er uheldig) brænde til koks, grundet de noget højere temperaturer i en luftkølet motor.
Hvilke olie til gamle MC?