{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke olie til gamle MC?
  • #1   6. jan 2008 10w-40 delsyntetisk
    Procycle olien fra louis er billig i indkøb, og god nok til din maskine.

• #2   6. jan 2008 Jesper [Lyngby] P: super.. den bliver måske kørt lidt hårdt. men det burde vel ikke have noget betydning for hvilke olie jeg skal bruge?

• #3   6. jan 2008 Den er stadig god nok. Men hvis du kører den hårdere end hvad alt fornuft siger, så er det ligegyldigt hvilken olie du har på.

• #4   6. jan 2008 Jesper [Lyngby] P: altså ikke helt vildt. jeg er sku glad for hende. hehe så passer sku på hende.

• #5   6. jan 2008 brug en 20/50 olie eller 15/50 semi-syntetisk
    Silkolene eller Motul.

De er lidt tykkere olie ! smør bedre i en slidt/gammel motor

hilsen Kenneth.

• #6   9. jan 2008 Holder som Jesper, også på en delsyntetisk 10w-40... hvis den så efterfølgende bruger lidt olie, kan du skifte til en 15w-40.

Det er ikke godt at fylde for tynd olie på, men det er heller ikke godt at fylde en for tyk olie på, hvis motoren ikke er særligt slidt. På min Z 650, kan man næsten ikke træde kickstarteren ned, hvis man påfylder 15w-40, men motoren er også i god stand. Opdagede det ved at en forhandler fyldte 15w-40 på mc'en ved et service, da han også mente at sådan en gammel cykel havde bedst af, at få lidt tyk olie på... men det har den altså ikke, da den så går meget hårdt i kværnen, og jeg kunne høre det med det samme. Selvom han brokkede sig over "at det kunne man da ikke høre", kom han til at skifte olien til en 10w-40, FØR jeg forlod forretningen... smiley

Desuden bør du holde dig til en mineralsk- eller delsyntetisk type, da disse bedre kan klare de meget forskellige temperaturer som er i en luftkølet motor, kontra ren syntetisk olie som er bedst til mere ensartede temperaturer som er i en vandkølet motor. Ren syntetisk olie kan (hvis man er uheldig) brænde til koks, grundet de noget højere temperaturer i en luftkølet motor.

Kommentér på:
Hvilke olie til gamle MC?

Annonce