{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.049 visninger | Oprettet:

Mc til høje mennesker. {{forumTopicSubject}}

Det må meget gerne være alt muligt undtagen offroader maskiner og dem med eger fælge

Jeg søger en maskine med støbte hjulfælge og helst kardan træk. Kæde kan dog godt gå an eller kilerem.

Jeg er ca. 1.98 m høj

Da jeg er studerende, er jeg på udkig efter en solid mc som ikke har rasle lyde. Er dog mest ude efter noget 2 cylinderet

Hvis en 4 cylinderet maskine ikke har rasle lyde fra bundkæde o.s.v og virker god. kan den dog godt gå an.

Den seneste xj 600 fra 87 var slidt i motoren og den blev jeg hurtig træt af på grund af den stand som maskinen havde, her af rasle lyde i motoren. smiley

Jeg regner med at bruge aller højest 25.000 kr på køb af mc.

Jeg har kigget på en Yamaha xv 750 se

Tror i denne maskine vil passe mig fysisk?

I må meget gerne komme med personlige erfaringer og foreslag til hvad der ellers kunne være intressant.

Planen er at den mc skal kunne bruges som hverdagsmaskine men også til at kunne køre motorvej og lidt længere ture i det sjællandske.

så minimum 500 ccm.

Tidligere mcer-
Suzuki gn 250 - 1993
Yamaha xj 600 - 1987

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc til høje mennesker.
  • #1   24. sep 2011 Maskinen må godt havde noget bundtræk så den kan accelere sådan rimelig hurtig gennem byen og ud af trafikken.

Hvad ville i anbefale eller foreslå, jeg skal kigge efter.

• #2   24. sep 2011 Suzuki vx 800 er svaret på dine bønner.....

• #3   24. sep 2011 birger O

Har du prøvet sådan en Suzuki vx 800? smiley

Har dog kigget på sådan en og den ser heller ikke tosset ud.

• #5   24. sep 2011 Jeg har købt mig en Yamaha FJ 1200, den passer altså ret godt når man er lidt høj, og det er heller ikke nødvendigvis den langsomste ude af lyskurven.

Den kan også findes i prisklassen.

• #6   24. sep 2011 Hej Thomas,

Har selv ejet en vx 800.. skøn maskine jeg var rigtig glad for den MEN....... de kan have et problem i baghjulet hvor noget af maskineriet arbejder sig løs og slider på noget som jeg ikke ved hvad hedder.(jeg skulle nemlig skifte kardan på min hvis ikke man kan finde en brugt kardan er det ikke til at betale sig fra!)....... du kan læse om dem her. Der er også en dansk vx klub.
    Husk du kan altid købe diverse ting og sager for at ændre på styrets højde og facon...
    vh Martin.

• #7   24. sep 2011 Steffen T

Okay hvad så med den større xv 920 se eller 1000 ccm model. Gad vide om den er større rent fysisk end 750'eren. smiley

• #8   24. sep 2011 Martin C

Hvis suzuki vx 800 har den svaghed, lyder det som om at jeg skal holde mig langt væk fra den model :-S

• #9   24. sep 2011 Jan J

Den har jeg kigget på og lyder også som om at den er rimelig populær. smiley

Ellers andre maskiner/modeller som jeg kan kigge lidt efter.

• #11   24. sep 2011 Steffen T

Okay så faktisk kan det godt være at jeg skulle gå efter den store model smiley

• #12   24. sep 2011 Hvad med Honda bol'dor modellerne til høje personer? smiley

• #13   24. sep 2011 VX800, eller en NTV er som skabt til dine behov. De er kardandrevne, der er plads til en stor gut på dem, og såmænd også en en passager. De kan begge magte at anvendes som deciderede arbejdsmaskiner, og de yder en aldeles rimelig komfort.

Det er IKKE verdens smarteste cykler, men de er begge meget robuste, trækker fra bunden og kører helt uden overraskelser - og du kan formentlig snildt hitte et eksemplar til ret pris.

• #15   24. sep 2011 Jeg har kørt 10000 på en vx 800 uden problemer.....

• #16   24. sep 2011 Ja man kan sige at det også er vigtigt i hvordan man sidder på maskinen. smiley

Knud

Lyder fint, har dog set en ntv før og synes den så lidt lav ud. smiley

Magnus D

Jeg har dog godt nok set at RF 600 er blevet billig efter hånden. Den ser ud til at være passende, hvis jeg skal havde en 4 cylinderet igen. smiley

Steffen T

En Bol'dor ser meget fed ud og virker også rimelige populær i dens stil og look. Mon ikke dette er en god hverdags slider. Ja man bliver jo træt af at sidde på en mc sæde, Jeg har dog set at man kan nogle komfort sæder i stedet for. smiley

birger O

Lyder fint dog har jeg bare ikke lyst til at få problemer med baghjulet på sådan en VX 800. smiley

Til Alle:

Disse mc'er kan jeg så kigge efter som i har beskrevet.
    Honda NTV 650
    Honda Bol'dor 750/900
    Suzuki RF 600/900
    Suzuki VX 800

• #17   24. sep 2011 Stavefejl er gratis :O)

Hvis i har flere forslag, skriver i bare.

Jo flere, jo bedre. smiley

• #18   24. sep 2011 NTV ser lidt lav ud, men prøv en gang at sætte dig på den - du bliver temmelig overrasket.

Nu har der slet ikke været meget snak om Cruisere, men her er der masser af muligheder med meget lidt vedligehold - i modsætning af hvad mange tror.

De er lange, der kan sættes fremflyttere på, Jeg har en god bekendt, der sidder fint på en Savage(!) selv om han er knap 195 cm høj - fremrykkere og bredt styr med risers.

Thomas, hvad er det helt præcis du er bekymret for ved baghjulet på en VX800?

• #19   24. sep 2011 honda cx måske

• #20   24. sep 2011 Ntv er en knallert at sidde på er selv 193 høj og den er alt for lille til mig

• #21   25. sep 2011 Dennis B:

Skæg som folk oplever tingene forskelligt. Min søn er på den størrelse, og han sidder helt perfekt.

Det understreger vel bare, at man nok er nødt til at prøve sig frem - hvilket vi alle udmærket ved:-)

• #23   25. sep 2011 Angående vx 800 så sidder der noget låseblik i baghjulet som kan ryste løs og derefter er der nogle bolte der kan smutte ud af deres huller og blive kværnet i kardanen. Alternativ kan "rillerne" blive slidt skæve, hvis boltene blot bliver løse.

Ovenstående er selvfølgelig noget man skal være oåmærksom på - men det er ikke noget alvorligt problem - hvis man kender til "svagheden" og derfor har mulighed for at holde øje med det.

Da jeg kørte vx 800 havde jeg bagdækket af for hver 4000 km for lige at tjecke. Det ager ikke mange minutter at rive dækket af sådan en karl.

Så jeg vil på det varmeste anbefalde en vx 800 til dit brug.

Hvis du skulle vælge en vx 800 og skulle være så uheldig at kardanen ryger på den - så har jeg en ekstra liggende som jeg købte i reserve... Den koster ikke noget videre, da den er købt ved en hugger.

Held og lykke med din søgen.

• #24   25. sep 2011 Anders:

En Multistrada kunne fysisk være en fin løsning, men den stemmer meget skidt med de økonomiske rammer.

Kommentér på:
Mc til høje mennesker.

Annonce