Begynder MC til min høje kammerat {{forumTopicSubject}}
Ciao!
Min kammerat på 195 cm overvejer at få motorcykel, og grundet hans højde sætter det jo nogle naturlige begrænsninger for hvad han kan køre på - i hvert fald hvis det skal være nogenlunde komfortabelt.
Det skal være hans første MC, så vi snakker ikke om noget, der kubikmæssigt er så voldomt - omvendt følger cyklens fysiske størrelse jo oftest motorens.
Desuden kender jeg ikke helt til de nye regler mht. hvad man må køre på som ny MC-ist (Jeg tog bare det store MC-kørekort dengang jeg tog det).
Anyway, han vil gerne have noget chopperagtigt eller lignende, hvor der er plads til de lange lemmer, i hvert fald ikke nogen racer.
Budgettet er 20-30.000 kr.
Nogle gode forslag?
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 6 Emner: 11 Svar: 252
Jeg er 190 og sidder rigtig godt på sådan en og der kan altid tilkøbes fremflyttersæt
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/161594-honda-super-magna-750cc-v4
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 12 Svar: 271
Hvis en VFR kunne være interessant skal I huske at lægge de sidste penge for en RC36 som er en MEGET bedre MC.
jul 2005
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 54
Min første mc var en simpel Suzuki GS 500, og den sad jeg helt fint på.
Den er god at lære teknik på, og har ikke så mange kræfter at indlæringskurven bliver alt for stejl. Dele til den er også billige.
Det er så bare ikke nogen chopper, men første kværn er jo også den man skal kunne begå et par fejl på mens man får det første erfaring, så det behøver efter min mening ikke at være drømmecyklen
Begynder MC til min høje kammerat