3.081 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

BMW S1000RR vs. ?????? BMW S1000RR vs. ??????

Da jeg står og vil have ny cykel, så skal det helst være en med goget speed i. Så jeg var af den faste overbevisning om at BMW'en S1000RR var den med det bedste kraft vægt forhold.... Men nej.... Den nye MV Agusta F4 1000RR Har faktisk 201hk, og jeg ved ikke lige hvad den vejer, men sikkert ikke mere end standart modellen som vejer 1 kilo mindre end BMW'en.

(link fjernet)

Hmmm, der kan da ikke være tvivl om at man skal forblive i sit MC mærke... Eller...???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW S1000RR vs. ??????
  • #1   23. jul 2011 Altså hvis det var mig, så havde jeg købt dem begge, bare for at have lidt at vælge imellem fra dag til dag.

• #2   23. jul 2011 Ja ja ja, men købte jeg bimmeren, så beholder jeg jo den gamle MV'er. Men kober jeg MV'eren, så er en jo nok.... (Næsten, for de italienske cykler er jo ikke lige de mest stabile) GG

• #3   23. jul 2011 Det er synd og skam at køre på vejen med den slags maskiner..
    De skal på bane, så man kan udnytte dem, og tæve dem som de kællinger de er smiley

Så køb uden afgift, så er der råd til begge smiley

• #4   23. jul 2011 Robert.
    Jeg bor i Tyskland, så skal ikke betale afgift smiley Dog 19% moms... smiley

• #5   23. jul 2011 Claus H: aarhh!!! - så køb da begge!

En lidt for rig mand på mit job havde på et tidspunkt en svinedyr ferrari som han brugte som pendlerbil.. det er noget nær samme forbrydelse som at køre high-end RR maskiner på offentlig vej smiley

• #6   23. jul 2011 Det er fint, at den er opgivet til 201 hk, men hvor mange af dem når ned til baghjulet? Det er jo der Bimmeren adskiller sig fra de andre.
    Kawa ZX10R er også opgivet til +200 hk, men reelt har den en del færre heste på baghulet i forhold til Bimmeren. På papiret +8 hk, målt på baghjulet -20 hk: http://www.motorcycle-usa.com/68299/Motorcycle-Photo-Gallery-Photo/2011-Superbike-Smackdown-VIII-Street.aspx

• #7   23. jul 2011 jeg ville nappe bimmeren... selvom de første modeller vel ikke helt kunne klare effekten. Men køb en ny de er vist "droslet" en anelse, du kan sgu alligevel ikke udnytte det hele, - hele tiden.
    Det er en kort cykel der er lavet til at svinge, så som Robert siger, et udemærket banejern, der kan meget mere end du lige får brug for på de første mange trackdays.
    Og så skulle jeg hilse og sige at man i dragracing gerne ser sådanne cykler, for de må jo kunne et eller andet? med alle de hk og ingen vægt.... hæhæ
    mvh Klaus Offslow "R1- turbo sgb (nu pensioneret) 6,113/ 199 km/t på 201m

• #8   23. jul 2011 jeg havde helt sikkert valgt MV Agusta F4 1000RR.

pga af dens udsendene, den er fandme flot og mere stil over ind bmw´en.

så køb den med plader. og bmw´en til bane evt*:-)

(hvem der bare havde pengene)

• #9   23. jul 2011 Det er noget af et valg... :o)

Har den race DTC/ABS som bimmeren? dtc'en ville jeg ikke bytte for noget.. Den er sku sjov at køre med på bimmeren, nu hvor jeg mest bruger min på gaden. Der har man jo ikke sandkassen som sikkerhed... ;o)

Ang. vægt, så skriver de at mv'en vejer 192kg tør. Det er noget mere end bimmeren.. (link fjernet)

Power til baghjulet... tja... der har de fleste jo kommet til kort.. Tror bimmeren har mere end de 193 de skriver, men os hellere det, end de fantasi HK andre mærker skriver om..

Men den mv har nogle lækre komponenter... Med det afgift system vi har her i dk, behøvede jeg ikke at vælge... Det gjorde afgiften for mig.. Jeg endte med at betale 279k for en fuldt udstyret s1000rr "11 (alarm, dtc, abs- mich power 2ct)

Rober A. Jeg kan godt forstå den holdning... Og alligevel ikke... Jeg ville bare ha den bimmer, men vil gerne kunne køre på den til dagligt også.. Sku jeg få finans.. Så ville jeg gerne ha den som baneged... ingen tvivl! :o) Men indtil da, må den leve med IKKE at blive skampryglet 24-7.

s1000rr 2011
    Det siges at den er "droslet"... Men den store forskel på 10 og 11 sku være en tungere krumtap. Min blev målt til 175hk på hjulet hos enghave (std) det er jo ikke de 183-186 10'eren blev målt til i div. udenlandske blade..

René

• #10   23. jul 2011 Bike nummer 6 fra i år, har en sammenligningstest mellem S1000RR, ZX-10R, CBR1000RR, GSX-R1000, F41000R og YZF-R1...

Det kunne måske hjælpe dig lidt..

• #11   23. jul 2011 Ja stod jeg med den slags penge - så ville Aprilia's RSV4Factory og ikke mindst Den kommende Duc Superqudrata også være cykler der kom med i betragtningen... det her ligner mest af alt, flest mulige heste overhovedet, og så op i rø... med alt andet..
    Du bor i Tyskland og forstår sikkert sproget dermed - køb det nyeste PS - der er en fælles test af Aprilia'en, Mv Augusta F4RR og Bimota DB8
    Et par knastøre fakta om den Duc - Troy Bayliss sendte prototypen af den nye SuperQuadrata rundt på 1,51,9 . Stoner kørte under test i dagene efter MotoGp løbet i juni på 1,47,3 !!!

• #12   23. jul 2011 OY05

Nu lød spørgsmålet jo vægt/power.. :o) ikke sjæl/charme og baneegenskaber.

Italienerne har det med at kaste bedre komponenter på, ala öhlins mm. og de er som regl udstyret med ret suverene baneegenskaber, Men er det danske kr/vs power for pengene, jamen så kommer vi jo ikke uden om den skæve bimmer ;o)

• #13   23. jul 2011 Rene:
    GSXR1000 plejer da at ligge på 169 når de har faet kniven fra start?

• #14   23. jul 2011 Dem jeg har set blive rullet i Skodborg til træf, der havde dem der var kørt til efter bogen 161 og dem der havde fået kniven, 168-69 uden PC! K7-8..........

• #15   23. jul 2011 det er godt nok flueknepperi det her... et eller andet sted... hvis du vil have mere effekt så smid da et turbokit på en skruzuki 1000 eller noget i den dur. så knalder du bare lige 0.8 bar på også derudaf. Derfår du ikke alene hk men også 50% mere moment, - på hjulet smiley

• #16   23. jul 2011 Med al respekt for suzuki, så tror jeg ikke man tager den over den nye MV... turbo eller ej.. ;o)

• #17   23. jul 2011 ? du mener køreegenskaber, - bremser osv.? - jeg fatter bare minus, hvorfor folk er så forhippet på vægt/hk... i denne klasse det er sgu da bedøvende lige gyldigt til vejen.

• #18   23. jul 2011 Der er da kommet noget imput. Tak for det smiley
    Har nu været ude på prøvetur på BMW'en, og må sige at den ikke lever op til den lidt ældre model af MV'eren, mht. køre stillingen, sving, moment og som de fleste er enige om: Street respekt smiley
    Selv BMW forhandleren sagde at han personligt ville vælge MV'en. Ikke det største salgstriks smiley
    Så nu skal den gamle MV'er nok sælges, snøft... Den er jo mere elsket end kæresten smiley

• #19   23. jul 2011 ja man må ikke sælge en mv, fordi den bliver med garanti mere værd med alderen, - på et tidspunkt... Behold den som pensionsopsparing smiley

• #20   23. jul 2011 Rene J. Tror du ikke også har noget og gøre med hvor aggressivt effekten leveres? - jeg tænker bare den der crossplain motor vs. bimsens? Men ja du har jo prøvet dem på godt og ondt. Så du må jo om nogen vide det.

• #21   23. jul 2011 Off Slow... Tror du? smiley Griner... Ved ikke om den bliver mere værd, men det er stadig den flotteste MC der er lavet smiley Min mening... I know...

Og som info: Så er vægten på F4 1000RR 192kg.

• #22   23. jul 2011 Se på Bimota SB6, den var toppen da den kom frem og kostede kassen.. men den er ikke blevet mere værd med tiden.

- Selvom jeg godt kunne finde på at købe en smiley

• #23   24. jul 2011 det er jo lige det smiley Kan godt være sådan en italiener går i stykker lidt ofte, og har lidt sygdomme, men man kommer bestemt ikke ud over at den er køn. - og ja den skal nok blive guld værd sådan en, bare man venter længe nok og passer på den. Ikke som bambus raketter, dem er der lavet for mange af.

hmm kunne være man skulle ud og prøve sådan et par nyere 1000'ere... om de trækker skindet af congobajeren...

• #24   24. jul 2011 Off.

Ja, har da også haft mine ture på værkstedet med min. Og det må man tage med når man vil køre italiensk.
    Og man får også ondt i røven når man køre syd på... Så alt er som det skal være smiley

• #25   24. jul 2011 det er vel en del af oplevelsen, lige som en ducati... smiley Jeg har haft 2 italienere... og det var end ikke racere, men intet kunne klare min behandling, så jeg har bare konkluderet at det ikke er bygget til at blive brugt. hehe

• #26   24. jul 2011 Claus H.
    Skal der nr. plader på? hvad skal den bruge til? kun landevej når solen skinner, eller banedage eller langture/ferie mm?

Meget spøjst i lovpriser cykler der ikke holder til at blive brugt... ja de er fede og har "Italiensk sjæl"´ og lækre komponenter, og indimellem top design!, ... Men ikke om jeg gad købe så dyr cykel, som trækker til højre hver gang den ser et værksted ;o)

Hvad er ideen med at købe en ustabil maskine med det i mente, at man kan få en go pris for den, når man har haft den i 10år? Det fatter jeg ikke en brik af.... Stabilitet og power!

Måske bimmeren på sigt blir mainstreem... Men den virker! :o) med mine 70kg har min ikke svært ved at komme ud af starthullerne..

mit råd til dig claus.. test dem alle, og køb den du synes er fedest.. Resten er relgion.. ;o)

• #27   24. jul 2011 Nu syntes jeg jo også de er meget flinke hos Ducati. (Måske jeg bare er en god kunde? *GG*). Og har jeg det mindste problem, så får værkstedet cyklen.
    Rene. Ja, der skal plader på den, og den bruges til at race lidt rundt på all over. Og køre en del motorvej, og det skal bare overståes i en fart, så den skal leve på toppen. Den gamle MV'er ligger klistret på vejen ved over de 300km/t. Det gør de japanske cykler altså ikke... Slet ikke på samme måde. Jeg har testet BMW'en, men dog ikke lige over de 300km/t. Så den samligning har jeg ikke haft fornøjelsen af. Og sætter mig heller ikke op på en test cykel, og fyre den af med de hastigher (Kedelige mig :-))
    PS.: Rene, den er ellers flot din bimmer smiley Og de er også nemme at smide ned i svingene. Og, som du selv siger, så holder de til noget... Tror jeg da nok smiley Men forstår bare ilkke lige det med deres forlygter... Det ser jo ud som om den har fået noget i det ene øje smiley

• #28   24. jul 2011 ja tilliden skal jo være der...

Lygterne... ja... i 09 sagde jeg til mig selv.. daam de er grimme... i 11 havde jeg vænnet mig til dem.. nu synes jeg den er fed pga den skiller sig ud med det fjæs... og når den har dataerne iorden, så ser jeg det slet ikke ;o) den kører for fedt!

Den nye mv 1000rr er sku os fed! men den får jeg aldrig råd til...

• #29   24. jul 2011 Rene.
    Jeg ved udemærket hvad du mener... Er selv ved at vænne mig til den.
    Ja, den er ikke billig. Men jeg bor jo i det tyske, så den er på plader for under 175 kilo. Så her betyder det jo ikke noget. Der skal man jo købe det man vil have. Det er jo derfor man bor hernede smiley Men ved ikke engang hvad man skal betale for dem på danske dumme afgift plader???

• #30   24. jul 2011 Rene J.
    Tror bare du lider af dårlig smag...... smiley Men kan man forvente andet fra en Risracer? (Sorry)
    smiley

• #31   24. jul 2011 Rene J.
    Hvad skulle de så lige have taget fra Ducatien? Som info, så er MV'ens design fra 2000. Og teknikken har intet at gøre med noget der ligner Ducati's?
    Hvis du så køre stærkt (Hvis den da kunne komme over de 300) så ville du mærke at din cykel svæver med forhjulet. Sorry Rene, dette er faktum....

• #32   24. jul 2011 Hvorfor søren køre du så en skod cykel af en Yamaha?

• #33   24. jul 2011 hmm du søger igen en pølsevogns knallert. smiley En maxi puch kan gøre det med bigbore kit osv. En yamaha kan da ikke betegnes som en skod knallert. At Italienerne har fundet ud af at lave et design der holder, - selv 10-15 år senere også de smider bedre komponenter på er en helt anden sag, men derfra også til at dømme japserne ude, - synes jeg selv lige er groft nok.

• #34   24. jul 2011 Claus H: Yamaha skodcykel? arrh... den kommer nok lige så hurtigt rundt på en bane som det italienske pastaprodukt du har smiley og det er det det kommer an på.. køre hurtigt lige ud kan jeg lære min 9 årige søn...

• #35   24. jul 2011 hehe ja lær i nu og lave en god start mine herre smiley Mød op på en dragbane og find ud af hvor "let" det er...

Noget af de sjoveste her i livet er når folk kommer på deres ny indkøbte 1000 ccm'er også stikker en gammel cbr600 af fra dem, fra lyskrydset... hehe

• #36   24. jul 2011 Offslow [midtjyllland] : Jeg har i flere år ehm hvad skal man kalde det.. set og prøvet en hel del halvorganiseret lyskrydsræs smiley

Og ja, der tæller talent en hel del.. men på en racerbane er starten jo kun en lille del smiley

Jep, jeg er ensporet.. smiley

• #37   24. jul 2011 - for the record, så stinker mine starter helt vildt! har dog aldrig fået røv af en cbr 600 smiley

• #38   25. jul 2011 Off og Robert.
    Bare rolig. Japserne kan skam godt lave cykler. Men det var bare det opkast fra Rene J. Mekaniken på en japser er mere holdbar en pastaracerne. Men designet på pastaen er da det flotteste.... smiley

• #39   25. jul 2011 hvorfor ikke vente 6-8 måneder og så købe den nye Ducati Superquadrata 1200 superbike?
    http://www.asphaltandrubber.com/rumors/2012-ducati-superbike-superquadrata-spy-photo/

• #40   25. jul 2011 Kasper....
    Hvad fanden.... Er du ved at give mig blod på tanden????? Det var sgu da noget af en idé.... En da en go idé smiley Den ville jeg gerne lige se IRL. Gad godt vide hvad den koster............ smiley

• #41   25. jul 2011 Den ser sgu vild ud på papiret, + 20 hk og - 10 kg, hmmm....

Kommentér på:
BMW S1000RR vs. ??????

Annonce