Gear ? smadret eller... Gear ? smadret eller...
Hello MCG...
Jeg var lige ude og køre en slapper tur på den gamle tøz med mine drenge i dag, men vi kom ikke hjem som forventet, det endte desværre på trailer ;O(...
Vi har kørt en små 60 km idag med en gennemsnitsfart på maks 60 km/t da børnene har åben hjelme i sidevognen og det bare er til hyggeturer...
Men pludselig ud af lige vej og i 4. (top) gear med 60 km/t glider cyklen ud af gear og jeg bremser ned og kobler ud og tager gear ned indtil 1. gear mens den holder stille - rækker armen til højre og tager håndgearstangen og sætter den i neutral. Starter motoren igen da jeg ikke kan se noget oliespil eller andet, motoren snurre fint i tomgang og med omdrejninger, prøver at skubbe den frem og tilbage og ser at kardan aksel køre fint... Sadler så op og slipper kobling i 1.gear og den siger bare klonk og knas, stopper øjebliklig og prøver så at skift gear op af 2. 3. 4. men uden held, heller ikke hvis man rokker cykel frem og tilbage,,, Nogen som har en ide´ ?
Har haft dæksel af og der er massere af olie på og ingen spåner eller tænder i bunden af gearkar
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=16071
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 233
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
Nåede selv at have 3 gearkasser på min cj inden den knak en plejlstang og smadrede resten af motoren. Der havde den også gået næsten 3600 km efter hovedrenovering a'la kina (Det skal siges, at den blev passet og plejet og kørt pænt.) Men Kinøjserne kan altså ikke lave det ordenligt.
Du kan glæde dig over, at gerkassen kun sidder med 4 bolte + kardan og baghjul. Så du kan flå den gamle af og montere en anden på en lille time.
nov 2005
Cykel bliver kørt overordentligt pænt og stille.
Men har desværre ikke mod på at gå igang selv, da jeg er midt i ombygning af bygninger. Så et værksteds guru et eller andet sted i DK skal kigge på den, men skal bare lige finde en ;O)
Men kan bare ikke forstå jeg ikke kan mærke stumper eller se noget forkert med lommelygten derinde
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
Lad være med, at bruge ham på møn, han er en klaphat der ikke har check på en sk...
held og lykke.
mvh.
nov 2005
Har været ovre hos ham og kørte knap 500 km hver vej, men nåede kun at være der 5 minutter og så var jeg retur igen... Hold nu kæft for et sted og de ting de lavede...nej nej nej....
Aldrig ;O)
Gear ? smadret eller...