1.037 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Triumph T110 knas med gearskift til anden gear!!!! Triumph T110 knas med gearskift til anden gear!!!!

Har lige anskaffet min en t 110'er
Har bøvlet med tændingslåsen ,kunne ikke slukke motoren med tændingsnøglen,og blev nød til at sætte den i gear for at slukke/kvæle motoren !!!!( i 2. gear med ca 2000 o.min)
Samtidig har jeg også rodet med kobling !!!!

Problemet er nu :
Der er ingen problem med få den i 1 gear ,men anden gear volder problemer ,den kligger som om den ryger i gear ,men den vil ikke hoppe i gear !

Nu er spørgsmålet om jeg har smadret en skifte arm i gearkassen (har haft åbnet ind til kickstarterdækslet,gearvælgeren ser ok ud )
eller det bare er en dårlig justeret kobling???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Triumph T110 knas med gearskift til anden gear!!!!
  • #1   3. jul 2011 Ang. tændingslåsen. Er din T110 med magnettænding?

Ang. gearkassen er det så noget der er kommet lige pludselig, eller har den altid været sådan? Du skal huske at der ikke er nogen synkronisering i gearkassen. Så du skal tilpasse omdrejninger når du skifter gear.

• #2   4. jul 2011 Hej Tommy..

Der er da helt sikket noget galt.. smiley jeg tor du skal kigge i sidedækslet med skiftemekanismen...:)
    Der sidder 2 skrådtslebne penne bag en hesteskoformet plade... prøv og tjek om de begge to virker fjedrebelastet.... det er dem der gå i indgreb med skifte armen når du jokker på pedalen...

Kan du skifte længer op i gearkassen altså ligesom hoppe over 2nd gear..?

@jan jeg er ikke ening med dig angående synkroninsering... så vidt jeg ved at det mere eller mindre samme type gearkasse som på Bonnien.. og der er ikke noget med synkronisering... det er bare og give max gas og så derud af...:)

• #3   4. jul 2011 Der er vist samme type synkronisering på en fin gammet T110 som der er på en ny japaner!

• #4   4. jul 2011 @ØsterEXMC> Den '53 Speed Twin (pre-unit) jeg havde var der ikke synkronisering i gearkassen. Så slækkede man ikke gassen en smule, så børstede gearkassen tænder. Men du skriver jo også at der ikke er noget med synkronisering. Derfor tror jeg ikke helt jeg forstår dig?

• #5   4. jul 2011 Tændingslåsen er repareret ;o)

Jeg har haft åbnet ind til gearskifteren det hele køre som det skal .... det ser i hvert fald ikke slidt ud,

Jeg kan ikke springe 2. gear over det er kun 1. der fungerer og intet andet :o(

• #6   4. jul 2011 >Jan K
    Alle mc-gearkasser er usynkroniserede.

• #7   5. jul 2011 Kasper> Så bruger jeg nok det forkerte ord. På min gamle Triumph (og andre jeg prøvet fra samme årti), kan man ikke bare koble ud og trykke i næste gear uden det bliver kvitteret med en "børsten tænder". Der var man nødt til at lade den falde yderligere i omdrejninger, alt efter hvor hurtig man kører. Men heller ikke for få omdrejninger.
    På "nyere" cykler, kan skifte til højere eller lavere gear, uden at gearkassen børster tænder.
    Det er det jeg mener med at gearkassen er synkroniseret.

• #8   6. jul 2011 Så har der nok været defekter i kassen. På min gamle triumph kunne jeg skifte gear både med og uden kobling og fra 2.000 omdr/m til 8.500 omdr/m.

• #9   6. jul 2011 Jeg skulle ha kvalt motoren da gasen satte sig fast (det var da jeg rodede med tændingslåsen ) der satte jeg den i 2.gear ,ved ca 2000 o.min

Jan K:
    Tænderne i gear kassen er lige skåret så er det vist godt med mellem gas i mellem gearskiftene ;o)

Så har en af skiftegaflerne måske taget skade ???

Ville lige høre nogen til råds inden jeg splitter kassen ad .......vis det nu ikke er nødvendigt ;o) så er det spildt arbejde

• #10   10. aug 2015 syncronisering i gearkassen..??? Den er sgu ny for mig.. Har kørt 650 og 750 Triumph i mange år.. Og rodet med mange andre... Men at der skulle være syncronisering i gearkassen har jeg aldrig hørt om..

• #11   10. aug 2015 Havde lige misforstået det med syncronisering... Troede du mente Kaburator syncronisering..;)

Kommentér på:
Triumph T110 knas med gearskift til anden gear!!!!

Annonce