{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

smadret gearkasse??? {{forumTopicSubject}}

kørte på motorvej i 6. med jævn fart, pludselig ryger den ud af gear og rasler som hvis man ikke har fået sat den ordentligt i gear...
nu er den så i 2. gear!? og kan ikke skifte hverken op eller ned....
nogle forslag til hvad der er galt og hvad skal man regne med operationen løber op i???? smiley

det er 750 fra 99 der lige har rundet 40000.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  smadret gearkasse???
  • #1   1. jul 2007 Det kan være fjederen på den klo, der sidder skiftearmen der er røget. Har man en tilsvarende arm liggende bytter man bare ud, ellers vil jeg tro at ebay kan hjælpe dig. Tager ikke alverden af tid at lave, har selv gjort det på min 550'er i sin tid...

• #2   1. jul 2007 hvis nu hele gearkassen er smadret, så kunne det måske svare sig med en erstatningsmotor fra Tyskland.
    Det tager en lørdag at skifte, og render op i en 3-4k hvis du finder en motor i Tyskland!

Men find ud af om det er hele gearkassen eller bare som Jesper D skriver! Jeg ved desværre ikke nok om det, men ved da at det du beskriver ikke lyder sundt!

• #3   1. jul 2007 får ringet til forhandler i morgen, og hører hvad han har at sige.... ellers må jeg kaste mig ud i det selv, og hvis den er helt gal kommer der ny maskine i.....

• #4   1. jul 2007 jeg ville klart smide en anden motor i istedet for at skille den gamle af!
    Det er alt for meget bøvl, og du ved først for mange penge der skal skifte når den er åben!

Du sparer en masse tid ved at smide anden motor i!

Men spørg evt en forhandler, kan jo være det "bare" er en lille ting

• #5   1. jul 2007 Hvis du hved hvad du laver med en motor, så klap lige hesten. DET KOSTER INTET AT SKILLE DEN FOR AT SE HVAD DER ER GALT!!!

Min sagde underlige lyde i tirsdags. (GSX 600 F) Onsdag aften skilte vi den så, og ja det tager tid. Først skal den ud af maskinen, fikseres, og dernæst skal den skilles nedefra. (medmindre du kan se det er skifteren det er galt med.) Skilte så min motor. Gearet på min er bare 2 aksler, med tandhjul, og en aksel med skiftespor.

MEN det var meget tydligt at alt der galt, er et leje der er røget. DESVÆRE fås det kun originalt, men det må man leve med.. Så i morgen får jeg pakdåsen, og i fredags fik jeg pakning og leje. Regner med 6 timer i morgen, så triller den, og brugte 5 fredag og 5 onsdag..

Samlet pris med olie filter, ny forgaffelolie (nu jeg er i gang) leje og pakdåse ca. 2000.... OG jeg har fået sikret mig at min motor ser sund ud til trods for mine 80000 km.

DERFOR se dog på motoren først, du ved ikke hvad stand en ebay motor er.... Og du kan spare nogle penge

ALT dette kræver du ved hvad du laver med en motor..

/Jesper

Kommentér på:
smadret gearkasse???

Annonce