{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Hjælp fra gearkasse/kobling kyndig søges. {{forumTopicSubject}}

Hejsa Mc-godtfolk.

Så blev det sgu min tur, til og smadre noget på min cykel smiley

jeg skulle accelererer så hurtigt jeg kunne, og da jeg ramte godt 11000omd/m skiftede jeg mod 3 gear, men i stedet for at ramme 4 var det somom den hoppede ud af gear? slukkede derefter cyklen og trak den hjem ( var tæt på hjemmet heldigvis.)

nu kan jeg så se, at koblingen nede hvor kablet er spændt på, er blevet "slapt" så kablet bare kan trækkes frem og tilbage.
Og jeg kunne også mærke at den side hvor koblingen sad, var koblingsdækslet AFSINDIG varmt!

Så jeg går næsten ud fra min kobling er smadret.

Mit spørgsmål er så.

Skal jeg gå ud fra, at jeg har ret, og at koblingen er smadret?

Skal der bruges noget speciel værktøj udover luftnøgle til og skifte kobling?

Og det jeg er mest bekymret for, er om jeg også har smadret gearkassen? Kan det tjekkes på den ene eller anden måde? Den går FINT i 1 gear, og frigear uden kobling (kan jo ikke bruge den)
Men jeg kan satme ikke få den i 2gear?
Er dette normalt?

Jeg håber der er nogle kyndige der kan være lidt behjælpelige her, for vil ikke bruge xxxxkr på en kobling, for så at finde ud af min gearkasse også er knaldet.... så ryger den fandme i havnen! smiley smiley smiley

Cyklen her er snak om - er en Kawasaki zx6r fra 1996.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp fra gearkasse/kobling kyndig søges.
  • #1   2. aug 2016 Kunne det ikke bare lyde som om dit koblingskabel er sprunget? Siden du siger man bare kan trække pinden frem og tilbage uden det er hårdt? Går koblingsgrebet bare løst frem og tilbage? smiley

  • #2   2. aug 2016 Kawasaki har vistnok en anordning i gearkassen, så man ikke kan sætte den i 2 gear uden at motoren kører. Så jeg tror også du skal starte med at kigge dit kabel efter, Mht varmt koblingsdæksel, så skal du nok regne med alt på motoren der er i kontakt med 90 grader varm olie, også er ca 90 grader varmt smiley

  • #3   3. aug 2016 Jeg takker for jeres hjælp gutter, men er trodsalt LIDT mere kyndig end at kunne se om et koblingskabel er knækket, eller om koblingsdækslet er mere end de ca 90grader det plejer og være. smiley

    Det jeg mener er, at selve koblingsarmen som stikker op af koblingsdækslet er blevet slap.
    Den er jo altid så stram at man skal bruge en tang for at flytte med den, selve kablet fejler ikke noget, det er jo bare blevet slapt pga armen nu har 1cm spil.

    Det skal siges, at koblingsdækslet var ca lige så varmt som udstødningsmanifolden oppe ved topstykket! jeg vil sige 200grader+
    Så jeg vil våge og påstå at noget er brændt sammen.


    Mht det med 2 gearet så takker jeg, jeg snakkede med en kammerat, og han sagde det samme. så tror gearkassen har overlevet.

    Nu er jeg bare lidt i tvivl om hvad jeg skal købe..

    Jeg har kig på disse 2

    1 - http://www.mc-importen.dk/reservedele//article/135710

    2 - http://www.mc-importen.dk/reservedele//article/299219

    fordi i det ene sæt, er det deder "mellemlagsplader" eller hvad filan det hedder, med. og i det andet er det ikke med?

    Det åbentlyse svar ville nok være og skille det ad, kigge, og bestille derefter.
    Men jeg ville da gerne bare kunne bestille, og så lave lortet samme dag, som jeg har tingene.


    Nogle der kan fortælle hvad det ene sæt er, kontra det andet? smiley


  • #4   3. aug 2016 Ja det ene sæt er der metalplader med, det andet er der ikke. Jeg ville stadig i dit tilfælde åbne inden jeg bestilte, for hvis det bare er pladerne der er gået, så vil koblingsarmen stadig være stram, der er desværre nok smuttet et eller andet også smiley

  • #5   3. aug 2016 Jaa, det har du sgu nok ret i.
    Jeg prøver og tage koblingsdækslet af imorgen tidlig og se sagerne an. smiley


Kommentér på:
Hjælp fra gearkasse/kobling kyndig søges.

Annonce