Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Photoshop
  • #2   19. sep 2010 i må meget gerne sende et link til hvor man kan hente den photoshop
    man normalt bruger til sådanne ting.

• #4   19. sep 2010 prøv gimp, den er gratis og kan en hel del ala photoshop + der er tutorials på youtube.

• #5   19. sep 2010 Men come on.... hvor mange ud af de flere tusinder der bruger photoshop i DK kan sige de har en licens.

Jeg har endda hørt en talsmand fra photoshop sige at de ikke gør mere ud af kopisikringen end de gør fordi de "opfodre" folk til at bruge det... også selvom det er ulovligt!

• #7   19. sep 2010 Yup yup, det var også mere for at tage hvad der end skulle komme, på forskud smiley

Anyway, en god side med masser af inspiration er

www.deviantart.com hvor der bla. er tutorials til alle mulige ting inden for foto redigering m.m.

http://browse.deviantart.com/resources/tutorials/?order=9

Decideret turorials findes her:

Super side : http://psd.tutsplus.com/
    Video fra adobe : http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/

På piratbæ'en kan du finde tutorials fra http://www.lynda.com/ som er de KLART bedste jeg har set.

• #8   19. sep 2010 Man kan hente en trial på adobes hjemmeside og så kan man lovligt prøve det i en måneds tid, så vidt jeg husker.

• #9   19. sep 2010 Ikke for at pudse glorien for hårdt ...men tænkt lige over hvad i skriver. Er tyveri af software ok?, Jo da... Må man så også stjæle motorcykler? ...Uha nej da, det slet ikke det samme!

Tjo, det er det faktisk.

Hvad du skriver Kristian: "Jeg har endda hørt en talsmand fra photoshop sige at de ikke gør mere ud af kopisikringen end de gør fordi de "opfodre" folk til at bruge det... også selvom det er ulovligt!"

...Er jo hul i hovedet. Ingen ønsker at give deres arbejde ud gratis. Find link på hvad talsmanden sagde, hvilket jeg tvivler på du kan, or it didnt happend!

Opfordring til det med adresser osv. svarer til: "Jeg ved hvor der står en ulåst MC, godt nok med kasko, så det er ikke så slemt"

• #10   19. sep 2010 Jeg har en photoshop cs3 liggende på min eksterne harddisk hvis det er? smiley

• #11   19. sep 2010 mener du jeg må købe den eller ?

• #12   19. sep 2010 Hent dog Gimp i stedet. Det er næsten lige så godt, det er gratis og så har du ren samvittighed. www.gimp.org

• #13   19. sep 2010 > MKB <:

Jeg kan ikke finde link til artiklen men har sat nogle kollegaer på opgaven.
    I mellem tiden kan jeg fortælle at hele ideen er at få flere ind i faget. De folk der ender med at arbejde med PS er netop tvunget til at købe produktet og på måde fremmer de salget af deres produkter.

...og nej, det er ikke ligesom at stjæle en motorcykel. Det er software og ikke materiale og derfor taber virksomheden som sådan ikke noget på at det bliver hentet.

• #14   19. sep 2010 Kristian at stjæle ER nu engang at stjæle uanset om det er et program eller en mc!

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 15
    #15   19. sep 2010 Som Kristian siger er det ikke tyveri at hente Photoshop, MKB. Når du henter det, forsvinder der ikke en licenskode som Adobe kunne have solgt.
    Det er så noget andet at når man har downloadet det, så køber man det ikke efterfølgende, men jeg tror at man havde købt det fra starten af hvis man havde pengene smiley

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    aug 2010

#16   19. sep 2010 Brian når MCen er stjålet, har ejeren den jo ikke mere smiley Det svarer mere til at der er én der "kloner" din MC smiley

• #17   19. sep 2010 Kristian J

Det er jo en gang lort at lukke ud. Derfor er der trial editions... Netop for at prøve software inden man køber... IKKE at hente cracks til fulde versioner, activation software osv.

Om det er software eller en MC er i og for sig ligegyldigt. Det er et produkt der har kostet kassen at få op at stå og færdiggjort.
    Der har siddet rigtig mange programmører til skyhøje lønninger for at få det strikket sammen, og så mener du ikke firmaet taber noget på det?

Tyveri er tyveri, men det er noget folk bare glemmer i farten, når de sidder hjemme i varmen og trækker spil, film, musik og software ned. Ikke alle gør det, men mange gør det. Det er så ikke ensbetydende med, at man har ret til at reklamere for det åbenlyst på et offentligt forum...

Det er ikke et angreb på dig specifik, men tænk lige over sagen. I virkeligheden er det nok de færreste af os der kan prale med aldrig at have ejet en brændt cd, eller have lidt mp3 på afspilleren. Det var mere omkring at dele ud af sine erfaringer og tilgangen til dette herinde.

Her mener jeg det svarer til hvordan man deler ud omkring hvordan man stjæler en MC nemmest, eller måske hvordan man ændrer km tal nemmest ved salg. Skrev du omkring det herinde ville du blive lynchet ...og det ved du smiley

• #18   19. sep 2010 Jakob G

"Brian når MCen er stjålet, har ejeren den jo ikke mere smiley Det svarer mere til at der er én der "kloner" din MC :-/"

Scenario 1: Hvis du nu smadrer ruden ind til Honda danmark og stjæler en MC, så er det jo ikke sådan at folk ikke kan køre honda mere vel... Så er Honda bare træt af de mistede den mc, men får en ombytning af forsikringen. Forsikringen stiger så for ALLE for at dække for den MC.

Scenario 2: Du downloader en cracket Photoshop, og andre må så betale mere for at købe den fremover, da firmaet da skal have overskud, ellers var der ganske simpelt ikke noget firma.

Du kan være sikker på at de kalkulerer deres priser og salg med x antal ulovlige kopier på gaden, men hvor stopper festen? Og hvor "ganske normalt" skal det lige være at downloade de ulovlige kopier og bruge dem?

• #19   19. sep 2010 For lige til sidst at slå min mening fast med syv-tommer søm:

Mange af os har kasko på vores MC... Ikke udelukkende fordi vi kunne køre galt, men skam også pga. tyveri. Vi ved alle der findes MC tyve og de altså godt kunne finde på at stjæle;), og fred være med det, sådan er tingene nu engang!

Samme gælder software. MEN derfra til at sidde på offentlige forums, og mere eller mindre og hævde at det er altså i orden at stjæle software, er sku da for langt ude. Hold det for jer selv ...også hvis i stjæler motorcykler tak!

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    aug 2010

#20   19. sep 2010 Jeg siger ikke at det er 100% i orden, jeg siger bare at konsekvenserne er meget mindre end du skriver de er.
    Hvis nogen stjal en Honda, så har forhandleren en Honda mindre at sælge = mindre indtjening hvis vi antager at han får solgt alle sine maskiner.
    Hvis nogen, der ikke har råd til at købe programmet alligevel, downloader det, gør det ingen forskel for Adobe eller andre. Enten lader man være med at hente programmet og finder i stedet et gratis alternativ = Ingen penge til Adobe eller deres forhandlere, eller man downloader programmet = ingen penge til Adobe eller forhandlere.

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    aug 2010

#21   19. sep 2010 Det jeg mener er, at det kun går ud over forhandlere/producenter, hvis du downloader I STEDET for at betale. Hvis du ikke har pengene til at betale selv om du gerne ville, så gør det jo ikke rigtig nogen forskel at downloade, eller ej.
    Jeg ville dog stadig blive pisse sur hvis folk downloadede min software, hvis den normalt kostede penge smiley

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    aug 2010

#22   19. sep 2010 Nu bliver det min tredje post i træk smiley Det jeg mener er, at én ulovlig download ikke er lig med ét tabt salg.

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    aug 2010

#23   19. sep 2010 Medmindre man havde tænkt sig at købe softwaren, i så fald går forhandleren jo glip af nogen penge smiley Alt for mange posts :X

• #24   19. sep 2010 Min pointe var faktisk den samme som Jakob G.

...og til emnet vil jeg da også sige at hvis man bruger et stykke software i dagligdagen mener jeg også man skal betale for den.

Har selv købt og betalt for Adobe Design Premium pakken.

Trial udgaven er fin men mener ikke man kan nå at finde ud af om det VIRKELIG er 5000 - 15.000.- værd på 30 dage.

Jeg laver også musik og downloader altid nye lyde / vst instrumenter inden jeg køber dem. Igen fordi trial ikke er nok til at jeg kan vurdere om det er pengene værd.

• #25   19. sep 2010 Jakob G først siger du det ikke er tyveri, nu siger du det ikke er "100% i orden" Kan du bestemme dig?
    Konsekvensen er sgu den samme om du sælger en mc eller et foto redigerings program, i begge tilfælde mister producenten en fortjeneste FORDI deres produkt er stjålet!
    Kopiere du et program uden producentens accept gør du dig skyldig i tyveri!
    Og det ER tyveri uanset hvordan i prøver at gradbøje det og at det er mere normalt nu end for år tilbage.

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    aug 2010

#26   19. sep 2010 Præcis Kristian hvis man tjener penge pga. et program, skal man sgu betale for det smiley
    Brian: Du skriver at "Konsekvensen er sgu den samme om du sælger en mc eller et foto redigerings program, i begge tilfælde mister producenten en fortjeneste FORDI deres produkt er stjålet!"
    Jeg taler ikke om at sælge piratkopier at et betalingsprogram? Jeg taler om at hente det, uden at bruge det professionelt/til at tjene penge med. I så fald gør det ikke nogen umiddelbar forskel om man henter det eller ej, hvis man ikke har pengene til at købe det alligevel.

• #27   19. sep 2010 jakob G det du kalder at "hente" et program er reelt at stjæle det, forudsat vi snakker om at "åbne" for det fulde program uden at betale producenten ved hjælp af div key generators, pirat kopieret software osv osv.
    Så længe der findes folk som synes det er helt ok at "hente" et program og ikke tjene på det, men "bare" vil bruge det til "husbehov", så mister producenten en indtjening.
    Hæleren er lige så skyldig som stjæleren!

• #28   19. sep 2010 Kristian og Jacob

Så man skal betale for programmet hvis man bruger det til selv at tjene penge på? Og hvis man bruger det i dagligdagen skal man også betale. Jamen det giver jo mening smiley

Så det er ok at køre på sin stjålne MC i weekenden? Eller Jacob må køre alt det han vil, bare han ikke tjener penge på den.... Hmm

"I så fald gør det ikke nogen umiddelbar forskel om man henter det eller ej, hvis man ikke har pengene til at købe det alligevel."

LOL? Er du ikke helt færdigbagt? Sådan hænger verden bare ikke sammen.

Jacob er lidt undskyldt, da meningerne i den alder nok ikke altid er så velovervejede, men dig Kristian, du burde sku da vide bedre smiley

• #29   19. sep 2010 > MKB <: Jeg siger ikke man KUN skal købe programmet hvis man tjener penge på det...på intet tidspunkt har jeg sagt det.

Jeg laver musik, på HOBBY plan, men betaler altid for de plugins jeg bruger.

Dog tillader jeg mig, imod loven, at downloade fulde versioner først før jeg køber.
    Dette gør jeg dog fordi jeg TIT har oplevet at software ikke lever op til det producenten lover, og har man først købt og installeret det så får man ikke penge retur.

Et eksempel er Native Instruments - Intakt som jeg købte for 3000.-
    Det viste sig at det ikke kunne tage de formater det lovede og ydermere var fuld af fejl at det ikke var til at bruge. 1 år senere blev produktet taget af markedet. Det var 3000.- ud i luften og sådan fejl vil jeg ikke lave igen.

• #30   19. sep 2010 Kristian

Jeg kan godt se din pointe, men det retfærdiggør bare ikke din handling. Og som sagt kan man stille dette op med direkte tyveri ligegyldigt hvilken forklaring du har. Man stjæler jo heller ikke en mc fordi den sidste man havde desværre var fuld af fejl, og man vil være sikker på at den næste ikke er det. Dårligt argument

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    aug 2010

#31   19. sep 2010 Jeg siger ikke at man er undskyldt, fordi man ikke bruger programmet professionelt, og jeg siger heller ikke at det ikke er en forbrydelse. Jeg siger bare, at hvis man ikke har penge til at betale for softwaren alligevel, så gør det jo helt ærligt ingen forskel, da det der tabte salg, aldrig eksisterede.

Når jeg skriver at det ikke er tyveri, mener jeg som sagt ikke at det er tilladt, men blot at det ikke er det som jeg forstår som tyveri. Tyveri og download fører begge til, at forbryderen får noget ud af det, men forskellen er at ved TYVERI MISTER OFRET NOGET, og ved download mister de ikke noget (medmindre man havde pengene osv.)
    Længere er den ikke.
    I kører bare derudaf med de motorcykel-sammenligninger? smiley Det er jo ikke det samme, fordi ved et fysisk tyveri, mister ofret jo den genstand, som tyven tager.
    Hvis vi nu skal sammenligne det med motorcykler, så svarer download nok mere til at kopiere ingeniørtegninger eller hvad det kaldes, og så bygge motorcyklen selv.

• #32   19. sep 2010 Jakob G

Nu er det så ret så ligegyldigt hvad du mener... Det er ulovligt under alle omstændigheder og hjernedødt at opfordre andre herinde til ulovligheder.

Igen, fordi du mener det IKKE er tyveri på samme plan som MC tyveri, betyder det ikke at det er korrekt. Der står noget andet i den danske lovgivning, og det er den du/vi skal forholde os til. Resten er og bliver bare pølsesnak.

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    aug 2010

#33   20. sep 2010 Jeg har heller ikke sagt at det ikke er ulovligt, eller at det er korrekt...? Jeg siger bare at selve begrebet "tyveri" ikke helt er en korrekt definition af at downloade ulovligt.

• #34   20. sep 2010 Jakob G dansk lovgivning er så DYBT uenig med dig!

• Jakob G
    Jakob G Tilmeldt:
    aug 2010

#35   20. sep 2010 Okay.

Kommentér på:
Photoshop

Annonce