{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. marked... {{forumTopicSubject}}

Jeg er nødt til at stille dette spørgsmål! Jeg har grublet over det SÅ mange gange og jeg HAR forsøgt at ignorere min nysgerrighed -men nu har den altså alligevel fået overtaget...

Jeg undre mig over at der er så mange annoncer i markedet, med styrthjelme???

Det er højst tænkeligt MIG der har "for fine fornemmelser" eller en forkert indstilling, men jeg har altså altid haft den indstilling at en styrthjelm er noget helt personligt!!! Jeg kunne aldrig finde på at købe en brugt styrthjelm - heller ikke selv om sælger skriver at "den er som ny" el. "kun brugt få gange" o.s.v. ???
For mig er det stadigvæk en personlig ting.
OG et tillægsspørgsmål: hvorfor mon man vælger at sælge sin styrthjelm hvis den er rimelig ny og man syntes det er en fantastisk hjelm ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. marked...
  • #1   26. jun 2010 Jeg er til dels enig. Jeg har selv måtte igennem 4 hjelme før jeg fandt den jeg ville have og di 3 jeg har tilbage har været på hovedet under 3 timer sammenlagt men den ene var for stor og den anden for lille og den sidste af dem støjede for meget synes jeg. Så jeg synes det er lidt spild at smide dem ud fordi jeg ikke kan bruge dem. Så hvis der er andre der kan bruge dem er det jo fint smiley

Ud over det er der jo mange forhandlere der lader folk prøve hjelmen for at finde størrelsen inden køb så man kan jo nemt komme ud for hjemlen har været på et andet hoved inden det havner på ens eget.

Men ellers er jeg enig, det lugter lidt væk af dårlig hjelm.

• #2   26. jun 2010 mulige grunde til køb : man mangler en ekstrahjelm,
    vil gerne have noget bedre men har ikke råd til en ny.
    tænker hvis den er som ny kan man ligeså godt købe den ,

mulige grunde til salg:
    den kæreste man købte til , har kun siddet bagpå 1 gang på 2 år
    eller hun skred,
    man fik købt en der ikke passer til hovedet ,
    eller man har skiftet cykel og stil eller farve passer ikke til den nye.
    man vil ikke køre mc mere .

så der kan være mange grunde

• #3   26. jun 2010 Du er ikke den eneste... Jeg ville aldrig købe en brugt hjelm da den er passet til af en andes hovedform og aldrig vil passe 100% medmindre du tager indmaden ud som man kan på de fleste hjelme.

Det kan jo tænkes man har købt en hjelm og har set en nyere model som man hellere ville have... der er jo så mange på markedet at det er svært at vælge. Havde jeg penge nok ville jeg være som en kælling med sko...Et skab fyldt med hjelme som passe til mit humør og kjole... smiley ej kører aldrig med kjole...har kevlar bukser smiley

Men du har ret...der er pudsigt andre vil købe noget en anden har svedt og "kørt til", omman må sige sådan...

P.S. Jeg forkleiner ikke de folk der køber andres hjelme, siger blot jeg ikke ville...

• #4   26. jun 2010 Arbejder du ikke også for Schuberth Danmark?

• #5   26. jun 2010 arbejder kim s for dem ?

• #7   26. jun 2010 Jeg ville heller ikke købe en brugt hjelm. Ikke kun fordi der er en anden som har svedt i den, men også fordi det er svært at finde en som både har den rigtige størrelse, farve, mærke, type etc.
    Og priserne på brugte hjelme er marginalt lavere end ny prisen, så jeg vil til hver en tid gå til en forhandler og få ordentligt udvalg og god vejledning.

• #8   27. jun 2010 Det kan da ikke være så galt, med en brugt/ikke ny hjelm... Hvis det da passer, at den kun har været brugt 3 timer eller så... Og hvis den passer, så er det vel kun prisen der er afgørende

• #9   27. jun 2010 MT: Kan godt se din pointe, selv om jeg ikke umiddelbart kan mindes at jeg har fået handlet hjelm i forkert størrelse...men som du beslriver situationen ved en forhandler, dér syntes jeg måske så lige at der er en forskel...? (For mig betyder det ikke noget - jeg prøver med hjelmhue, hvis jeg skal prøve) - Syntes jeg iøvrigt at man generelt burde gøre...

Michael: Jo, jeg kan da godt se at der kan være flere grunde til at sælge, men købe - ja, okay...

Tak for hjælpen med at stille min nysgerrighed smiley Som sagt, ER jeg måske bare lidt "forfinet" eller pertentlig !

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. marked...

Annonce