1.627 visninger
|
Oprettet:
Parkering på P-plads {{forumTopicSubject}}
da jeg endelig har fået mc og selvfølgelig skal ud for at lufte den er jeg kommet til at tænke på hvad man lige gør hvis havelågen skal parkeres på en P-plads med vagter for jeg har da ikke lige nogen P-skive
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 380
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
er der specielt optegnede p-båse til MC skal du benytte dem
du er fritaget for at bruge p-skive, men du skal alligevel holde dig inden for tidsgrænsen.
De forskellige kommuner kan så have nogle særregler, der især handler om afstand fra kryds og fortovsparkering.
NB! og det her gælder i realiteten også for biler - mange p-pladser er privat område, og her sætter ejeren reglerne, den opgave er meget ofte liciteret ud til et eller andet firma.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
De forskellige kommuner kan så have nogle særregler, der <b>især</b> handler om afstand fra kryds og fortovsparkering.
Det ændrer jo ikk ved at i hovedreglen følger færdselsloven, undersøger om kommunen har særregler og læser skiltene på private p-pladser
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 121
FDM her en oversigt over alle kommuner: http://www.fdm.dk/parkeringsregler
Hvis du spørger mig, burde det laves om til landsdækkende regler. Så behøver man ikke altid at have en jurist med på bagsædet
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
Det kan sgu da ikke være rigtigt, at man skal igennem et større efterforskningsarbejde, hvis man skal et smut til en anden kommune. Lugter temmelig meget af PENGEMASKINE hvis man spørger mig.
Her i Horsens må man ikke længere parkere bilen med det ene hjulsæt oppe på fortovet. Og det bliver håndhævet. Der er nærmest ansat en hel hær af parkeringsvagter, som kører rundt på de små villaveje, og uddeler bøder til intetanende billister. Som forøvrigt har parkeret på den måde, for at tage hensyn til den øvrige traqfik på stedet.
Det halve af konens familie er brandmænd, og de giver da også udtryk for, at det ikke er lige smart alle steder, da der simpelthen ikke kan komme en brandbil igennem gaden, hvis bilerne parkerer på vejen, i begge sider, som foreskrevet i de kommunale parkeringsregler.
Begrundelsen for reglerne er, at de bruger hundredetusindvis af kroner på at reparere skader på fortove, som er forårsaget af biler????? Men efter min overbevisning kan en alm. personbil på max 3500kg. sgu ikke skade fortovet, hvis det er lavet ordentligt fra starten af. Det er og bliver en PENGEMASKINE. Og ja jeg er harm, og nej jeg har ikke selv fået en bøde. Men det er sgu da det rene gallimatias. Hvad bliver det næste ikke, som kommunerne får lov til at lovgive omkring.
aug 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 296
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
Men hvorfor "piver" i over det? Har aldrig været i en situation hvor at jeg havde behov for en parkeringsplads for at stille cyklen?
Man må jo tilgengæld stille den næsten ALLE andre steder.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 105
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 149
Lars
Parkering på P-plads