{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkering på P-plads
  • #2   10. apr 2010 Og ovenpå Svendborg Bycenter er der også gratis MC pladser.

• #3   10. apr 2010 Som udgangspunkt bruger man færdselsloven. En MC er eet motorkøretøj og skal parkeres helt som en bil - med to undtagelser:

er der specielt optegnede p-båse til MC skal du benytte dem

du er fritaget for at bruge p-skive, men du skal alligevel holde dig inden for tidsgrænsen.

De forskellige kommuner kan så have nogle særregler, der især handler om afstand fra kryds og fortovsparkering.

NB! og det her gælder i realiteten også for biler - mange p-pladser er privat område, og her sætter ejeren reglerne, den opgave er meget ofte liciteret ud til et eller andet firma.

• #4   10. apr 2010 Søren - Jeg skriver jo også:

De forskellige kommuner kan så have nogle særregler, der <b>især</b> handler om afstand fra kryds og fortovsparkering.

Det ændrer jo ikk ved at i hovedreglen følger færdselsloven, undersøger om kommunen har særregler og læser skiltene på private p-pladser

• #5   10. apr 2010 I hovedstaden er det forbudt at optage båse på p pladser.

FDM her en oversigt over alle kommuner: http://www.fdm.dk/parkeringsregler

Hvis du spørger mig, burde det laves om til landsdækkende regler. Så behøver man ikke altid at have en jurist med på bagsædet smiley

• #6   10. apr 2010 Synes det er fulkommen åndsvagt, at kommunerne kan lave deres egne parkeringsregler. En besøgende har jo ikke en ærlig chance for at vide hvordan reglerne er i den enkelte kommune!!!
    Det kan sgu da ikke være rigtigt, at man skal igennem et større efterforskningsarbejde, hvis man skal et smut til en anden kommune. Lugter temmelig meget af PENGEMASKINE hvis man spørger mig.
    Her i Horsens må man ikke længere parkere bilen med det ene hjulsæt oppe på fortovet. Og det bliver håndhævet. Der er nærmest ansat en hel hær af parkeringsvagter, som kører rundt på de små villaveje, og uddeler bøder til intetanende billister. Som forøvrigt har parkeret på den måde, for at tage hensyn til den øvrige traqfik på stedet.

Det halve af konens familie er brandmænd, og de giver da også udtryk for, at det ikke er lige smart alle steder, da der simpelthen ikke kan komme en brandbil igennem gaden, hvis bilerne parkerer på vejen, i begge sider, som foreskrevet i de kommunale parkeringsregler.

Begrundelsen for reglerne er, at de bruger hundredetusindvis af kroner på at reparere skader på fortove, som er forårsaget af biler????? Men efter min overbevisning kan en alm. personbil på max 3500kg. sgu ikke skade fortovet, hvis det er lavet ordentligt fra starten af. Det er og bliver en PENGEMASKINE. Og ja jeg er harm, og nej jeg har ikke selv fået en bøde. Men det er sgu da det rene gallimatias. Hvad bliver det næste ikke, som kommunerne får lov til at lovgive omkring.

• #7   10. apr 2010 Vi parkere bare her i Aalborg... har aldrig hørt om nogen der har fået bøde ? Vi betaler jo også vægtafgift og det fis. så self har du ret til en bås! (synes jeg hvertfal smiley )

• #8   10. apr 2010 Da jeg tog kørekortet i KBH lærte jeg at man ikke måtte parkere i båse...basta. Der var ikke så meget der...

Men hvorfor "piver" i over det? Har aldrig været i en situation hvor at jeg havde behov for en parkeringsplads for at stille cyklen?

Man må jo tilgengæld stille den næsten ALLE andre steder.

• #9   10. apr 2010 Bor i odense og jeg smider den bare hvor der er plads og det koster gratis, også selvom man holder på en betalings p-plads

• #10   10. apr 2010 Til Kristoffer fra Aalborg - Jeg måtte bruge al min charme og overtalingsevne for IKKE at få en bøde for at holde på et fortov sidste år. Jeg holdt endda på et fortov med ikke midre end 4 rækker fortovsfliser hvor der var mere end rigleigt plads til at komme forbi. Det mås man ikke MC skal holde på vejen i Aalborg. Man undrer sig over at man i netop den ovennævnte situation ikke tager hensyn til at man tager pladsen fra en bil hvor der i forvejen ikke er ret mange pladser.

Lars

Kommentér på:
Parkering på P-plads

Annonce