3.424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Vanvittig BILLIG forsikring! Vanvittig BILLIG forsikring!

Hej folkens.

Jeg har lige snakket med Mondux ((link fjernet)

For at sammenligne forsikring..
Men jeg ringede til if som ville IF give mig en forsikrings pris på 7200 kr med en selvrisiko på 10.000.

Mens mondux var på 5700 kr med samme selvrisiko!

(har begge på papir)

Og det er alt sammen med mc´en stående i 5000 Odense C.

Helt bestemt værd at give dem(mondux) et kald.

Er du over 25, er ETU også en sikker vinder!

God fornøjelse.

Mvh
Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vanvittig BILLIG forsikring!
  • #1   22. mar 2010 ved nu ikke om ETU er en sikker vinder. Men jeg giver 900 kr for ansvar hos alka, tivler på at der er så meget at spare.

• #2   22. mar 2010 har lige prøvet at give dem et kald, de vil umiddelbart forsikre min bandit for 5735kr mod 6887kr som jeg betaler for min mærkeforsikring.

Kasko/ansvar selvfølgelig. Så 1.100 kr er da værd at tage med. smiley

• #3   22. mar 2010 Helt bestemt smiley
    Jeg var også forbløffet over de kunne være billigere end mærke forsikring.. smiley

• #6   22. mar 2010 De er nu ikke billigere end Runa.
    2.700,- for kasko og vejhjælp og selvrisiko på 2.500,- (også ved tyveri)

• #7   22. mar 2010 mener de er lidt dyrere med selvrisiko ved tyveri...eller husker jeg forkert?

• #8   22. mar 2010 Jeg ringede til Mondux idag og fik et forsikrings tilbud.

Alder 29
    Ancenitet under 1 år på mc

MC: CBR 600 F4i 2001

Ansvar/kasko 5800,-
    Selvrisiko 8000,-
    10% ved tyveri

De krævede alarm "på cyklen", men han nævnte at en Abus granit detecto 8000 var nok(til dem der ikke ved det, så er det en skivebremselås m. alarm)

• #9   22. mar 2010 Skal man ikke være over 30 for at få Runa Jesper?

• #10   22. mar 2010 Jeg fik tilbudt følgende for et par uger siden hos Mondux:

Alder 26
    Ancenitet 2 år på mc

MC: Honda Blackbird

Ansvar/kasko 7100,-
    Selvrisiko 8000,-
    10% ved tyveri

• #11   22. mar 2010 Michael M: Nej, men det kræver medlemsskab i bestemte foreninger.

• #12   22. mar 2010 hejsa jeg har haft mondux forsikring det kan jeg IKKE anbefale, jeg var så uheldig og vælte, meldte det self til mondux, fik dækket skaden på biken som var 58.000 kr, MEN så steg forsikringspræmien med 30%, men mit tøj som var ødelagt dækkede indbo ikke da det var en soloulykke, meget surt skal selv ud og finde 12.000 til nyt udstyr. Så tænk jer lige om en ekstra gang inden i tegner forsikring. Har selvfølig skiftet til andet selskab

• #13   22. mar 2010 Hej Charlotte.. Det er vel din indbo der er problemet mht. tøjet, og ikke monduxs mc forsikring?

Mht. præmiestigningen, så er det vel hvad man kan forvente efter en ulykke?
    Dog er en stigning på 30% godt nok meget..

• #14   22. mar 2010 En præmiestigning efter ulykke er nu ikke unormal (med mindre man er elitebillist).

Jeg havde en mindre bilulykke sidste sommer hvor bilen aquaplanede og ramte bilen foran med cirka 5 km/t. Skaden kostede 8.500 kr. at lave på modpart (jeg kørte kun med ansvar hos Fair), men pga. skaden ville jeg falde 3 trin, og min præmie ville gå fra cirka 6.500 kr. til 12.000 kr. Så 30% lyder ikke helt hen i hegnet smiley

• #15   22. mar 2010 Nu skal i være sikre på der ikke står noget mellem linjerne smiley

Jeg ringede derind og fik et tilbud på min bike. Den skulle jeg give 8400 kr for, hvilket er mere + dårligere forhold end jeg har ved Tryg. Ved Tryg kommer jeg heller ikke til at stige hvis jeg laver en skade. Selvrisiko var dog det samme.

En anden ting han forklarede: Hvis man har en mc der går under deres kategori for "Superbike" skal man tage et kørekursus HVIS man ikke har haft mc i eget navn i mindst 5 år. + at de kan kræve godkendt MC alarm monteret.

Så spørg lige ind til dette inden salgstalen overstiger virkeligheden

• #16   22. mar 2010 Ved Runa kan jeg forsikre en Suzuki GSXR 750 for 1997Kr årligt med ansvar/kasko.

Alder: 23 år
    Ancenitet: 5 års skadefri.

• #17   22. mar 2010 Kan alle folk tegne forsikring hos Runa?

• #18   22. mar 2010 Nope, her kan du se hvem der kan blive kunde ved runa:

https://www.runa.dk/runaexpress/site/runa

• #19   22. mar 2010 ang. Mondux så husk altid at få tilsendt forsikringsbetingelserne, jeg læser dem altid igennem inden jeg sætter min underskrift på noget som helst der bare smager af forsikring. smiley

Jeg vil sku hellere betale 1.100kr mere for min nuværende forsikring hvis den så er tilsvarende bedre.

• #20   22. mar 2010 Lloyd har flytte deres agentur fra Mondux/Rasmussen

• #21   22. mar 2010 Og hvad betyder det Palle :)?

• #23   22. mar 2010 Lloyds er ikke et forsikringsselskab, det er et forsikringsmarked. Verdens største faktisk. Derfor er det et ret vidt begreb at sige at man er forsikret på Lloyds. Svarer til at sige at man har købt Aktier hos London Stock Exchange.

Er der nogen der har erfaringer med hvordan de har det med at skulle betale erstatning, f.eks. totalskadeerstatning?

• #24   22. mar 2010 Lige PT er der en sag med Rasmussen og en kunde fra Harley klubben

Kort resume

en Softail fra 84 er vurderet til kr. 350K og forsikret i et alm. selskab.
    Forrikringen bliver flyttet over til Rasmussen i HDC forsikringsordningen, og bliver at vurderingsmanden vurderet til 450K. Der er lidt ombygning og udskiftning af gamle udslidte dele. Ejeren betaler nu præmien i 2 år, og så bliver cyklen stjålet. Ejeren indsender hvad han skal til Forsikringen, og får så brev fra skat om et afgiftskrav på kr 275K. Det viser sig at forsikringen har anmeldt ejeren til skat for manglende afgiftsbetaling. Skat har så set på et billede i MC revyen fra 84 og sammenlignet med billedet fra vurderingsmanden - og bang!, krav om ny afgift på 275K, og intet fradrag for den oprindelige afgift. Det værste er sgu, at forsikringen ikke udbetaler en eneste krone i erstatning, idet de ikke forsikre afgiftpligtige MC'er. Det er jo ren svindel og mafiametoder, og efterlader ejeren uden Harley og med et tab på 3/4 Million!!!!

• #25   22. mar 2010 Engelske selskaber er kendte for at være benhårde. Er der en klausul som ikke er overholdt - bang - ingen erstatning. Men når det er sagt, så kan man kun forsikre lovlige interesser. Hvis man har unddraget sig afgift, så skal man vel ikke have afgiften erstattet ved tyveri? Vurderingsprisen var vel sat under den forudsætning at registreringsafgift var korrekt betalt?

• #27   22. mar 2010 Egentlig naivt af de Lloyds syndikater/selskaber at tro at de kan klare sig på det danske marked via et agentur. Agenturet er den sikre vinder, provision for hver forsikring og ingen risiko. Jeg synes der har været mange himmelråbende eksempler på forkert beregnede præmier, f.eks. Hayabusa beregnet som touringcykel o.s.v.

• #29   23. mar 2010 hej igen ja det er mondux indbo forsikring som ikke ville betale for hjælm, jakke, osv pga soloulykke. Men husk lige at din forsikringspræmie på mc stiger 30% ved anmeldt skade hos mondux

• #30   23. mar 2010 .

• #31   23. mar 2010 Mærkeligt at de ikke dækker soloulykker. Den indboforsikring kan ikke anbefales til motorcyklister. Standard for indboforsikringer er at der skal være et trafikmiddel involveret, f.eks. cykel, MC eller bil, men om du er alene om uheldet betyder ikke noget. Men de sparede lige 12.000 kroner til dig Charlotte, og den detalje i forsikringsbetingelserne er der nok ingen som spotter når forsikringen tegnes.

• #32   25. mar 2010 hej sjyp nej det er jo lige det, så husk at læse det hele igennem inden du siger ja til forsikringen

• #33   25. mar 2010 hvad hvis man kun er 21?

• #34   30. mar 2010 @ - Cracker Jack -

Husk at læse forsikringsbetingelserne igennem inden du skriver under.
    Det kan være de dækker dårligere end din nuværende forsikring. smiley

Kommentér på:
Vanvittig BILLIG forsikring!

Annonce