{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.663 visninger | Oprettet:

Køb af Harley - Rådgivning søges {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

Jeg er ret interesseret i denne cykel :

http://www.dba.dk/harley-davidson-softail-1800/id-63946182/

Og har snakket frem og tilbage med sælger ... Der er ikke skrevet nogle ændringer i papire - Men cyklen er født med EVO motor og skive bremser ...

Han siger han før har været snuppet af told og skat til div træf - Uden nogle anmærkninger . . .

Men er den ik så ombygget at den har skiftet identitet ?

Og udløser det ikke extra afgift at sætte anden bagsvinger på - for at få det 250er dæk på ?

PFT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Harley - Rådgivning søges
  • #1   26. feb 2010 jeg tror nu nok at jeg ville tage ejer og cykel med en tur forbi skat og hvis det er som han siger ikke noget problem ja så er det jo heller ikk enoget problem at få de ting skrevet i eller synet den med dem.

  • #2   26. feb 2010 Den har formentligt skiftet identitet (=ny afgift) -Men igen kommer det an på hvem man spørger, der er desværre ikke nogen endegyldig opskrift på det. Den er fed, men jeg ville vælge en cykel med papir på, at den var afgiftet for samtlige ombygninger hvis jeg skulle købe noget i det prisleje. Det er sgu lidt ærgeligt, at skulle betale cyklen 2 gange..

  • #3   26. feb 2010 Jeg har sagt til sælger at jeg ville have noget stel nr bestemt papir fra skat - om at cyklen er ok med de monteret dele ...

    Han snakker noget om at man må værdiforøge en Harley 20% årligt uden at skulle betale afgift ?

    Og så længe der ik er ændret på stellet - mener han ik det udløser nogen afgift ... Altså så længe man ik har skåret eller svejet ...


  • #4   26. feb 2010 du vil aldrig få godkendt den med en svingarm med et 250 dæk.

  • #5   26. feb 2010 og desuden er den nr.pl. placering heller ikke lovlig smiley

  • #6   26. feb 2010 Nr plade har jo ik noget med skat at gøre - det er Fstyr .... Og jo et 250er dæk kan sagtens godkendes hvis det er tüv på bagsvinger - Det bliver først problem når man kommer længere op ( 270-280 )

  • #7   26. feb 2010 Ny afgift

  • #8   26. feb 2010 husk lige at TÜV IKKE er en dansk godkendelse så man kan ikke bare gå ud fra at det er lovligt i Danmark.
    Tyskerne har jo lidt andre regler/love


  • #9   26. feb 2010 Jeg tror bare det er dig Carsten, der ikke vil syne. du store synshals vogter:-)

  • #10   26. feb 2010 Carsten H

    Dette er jeg godt klar over - Men ik ens betydene med at det ik kan lade sig gøre ....

    Og ja kan godt se du er synsmand i din profil - men har mit eget info fra min egen synsmand ....

    Og fx denne :

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27147

    Er da betalt ud som den står ved jeg .... Og lur mig om det bagdæk ik er større end 250


  • #11   26. feb 2010 Det er korrekt, at man må ændre lidt på cyklen løbende gennem tiden. Men tror nu mest den er beregnet på "gamle" cykler der får skiftet feks tromle ud med skive fordi man ikke kan "skaffe" orig. delen mere..

    Problemet med den cykel du har fundet, er at den sikkert er afgiftet som en 86 softtail, hvilket man bestemt ikke kan sige den er mere (s&s motor osv). Ombygningerne er ikke noget problem hvis der bare er tuv på det, som du selv nævner..
    Man har før hørt om cykler der har mistet identitet fordi de har fået andre skærme, styr og tank, og der må man da sige, at den her er noget mere ændret smiley


  • #12   26. feb 2010 Jeppe F

    Men det da stadig en EVO motor - Det lille badge på siden - er det ik bare at pille det af hehe ?


  • #13   26. feb 2010 Den er langt fra orginal , jeg er ingengang sikker på du holder din inden for hk med den motor,,,orginal motoren har ca 70-80 hk...,,, alt er jo stort set bygget om på den, Så mit bud vil nok være ca 100 af de grå hvis du er uheldig, da de typer cykler ligger på omkring 300-350 med alle afgifter betalt....

  • #14   26. feb 2010 Lyder til at være noget farligt noget smiley


    Ved ik om det bare er salgs tale fra ham :



    SÆLGER 03/01/10 Jeg glemte at nævne, at du dernæst må bygge 20% om året i værdiforøgelse uden du skal betale afgift og det bliver til mange % fra 86´.

    SÆLGER 03/01/10 Dernæst skal du bruge custom-stumper som er TUV-godkendte og godkendt af Harley-davidson selv til at side på en HD og det er disse stumper. Jeg har desuden også deltaget på træf og messer med SKAT-kontrol uden problemer.
    Mvh. Thomas.

    SÆLGER 03/01/10 Der er betalt afgift af original modellen. Jeg forespurgte SKAT ifølge stelnr. under byggeriet hvordan man skulle forholde sig til det. Her var svaret at det ifølge stelrr. er lovligt at udskifte de dele der er blevet udskiftet, da du ikke skal skære nogle steder i stellet for at få tingene til at passe, hvilket har noget med årg. at gøre, og det er dermed ikke en konstruktionsændring


  • #15   26. feb 2010 EVO?? Det er vist kun designet smiley den skulle ha været 80" den motor men er 110" ... og hva med motor nr??... Har lige læst tråden på annoncen, og sælger giver udtryk for, at den allerede var ombygget af forhandler da han købte den. Det er langt fra en garenti på, at der er betalt noget som helst.. Personligt ville jeg ikke være bange for, at købe en HD der var lidt ombygget meen her er det kun stellet der ikke er skiftet, så lur mig om skat ikke ville forlange et eller andet smiley Slæb sælger og cykel forbi told og skat hvis han er seriøs..Det er mange penge det drejer sig om.

  • #16   26. feb 2010 Hvis du tror du kan køre til alle træf i danmark uden og kunne løbe ind i problemer tager du fejl og det kan blive meget dyrt for dig...PÅ den cykel

  • #17   26. feb 2010 EVO er en motor type.

    som før skrevet så syntes jeg du skal tage ejer og så en tur forbi skat og få den vurderet.


  • #18   26. feb 2010 og det er ikke 20% om året det er 20% fra orginal stand

  • #19   26. feb 2010 fed bike

    men som sagt

    kør en tur med sælger ud til told og skat


    gad vide om jeg skal betale afgift af min ? smiley der er blevet betalt på skivebremser


  • #20   26. feb 2010 den motor skal der betales afgift på, det er helt sikkert, evo er 1340 ccm den her er 110 cui 1840-1900 ccm.
    den er ikke født med dobbelt skiver- afgift, og de stumper der ellers er på.

    regn med ca 75000 i afgift hvis de en dag rykker dig i møllen.

    ja nr pladen må ikke sidde der mere, men det er skat irelevant.

    ja 20 % fra org stand


  • #21   26. feb 2010 give flere ret, tag sælger under armen kør til skat og få det på skrift, eller en pris på ekstra afgift.

    denne cykel er langt langt fra org mere, og det kan koste dyrt, forhandleren er ikke garant for det, med mindre sælger har papir derfra at alle afgifter er betalt


  • #22   26. feb 2010 jeg aner ikke noget om den cykel der ! men uanset hvad der bliver svaret herinde , er skat det eneste rigtige sted at spørge , når det drejer sig om så mange penge .
    i svarene under hans annonce er det tydeligt at sælger blander syn og afgift sammen .
    Carsten : hvorfor mener du ikke man kan syne en cykel med 250 bagdæk ?


  • #23   26. feb 2010 Ta' evt. kontakt med Xtreme.-Machines - Johnny/Brian ved rigtig meget om afgift osv.

    Men som der er skrevet ovenfor - prisen på cyklen er så høj - at jeg ikke ville tage bare en minimums chance for at det går.



  • #24   26. feb 2010 claus k. nr plade placering har nemlig noget med skat at gøre. at reglerne står hos fstyr er en ting, men det er skat der bestemmer over nr plade og placering.

  • #25   26. feb 2010 jonas, hvor i kongeriget får du det fra ??

    skat er pisse lige glade med hvor den sidder, fstyr bestemmer det ikke skat.



  • #26   27. feb 2010 det er jo så nemt...som flere siger...tag cykel og sælger under armen og besøg skat....hvis han ikke vil gå med til dette, er det nok fordi han godt ved den er gal.

    Kan jo godt være der er betalt afgift af den originale cykel, men efter sådan en om-sig-gribende udskiftning af dele er det jo slet ikke den cykel der er blevet betalt afgift på.


  • #27   27. feb 2010 Jyllands-vogter>>>>jeg har skam aldrig sagt jeg ikke ville syne sådan en cykel, men jeg føler bare at for at vejlede "kunderne" bedst muligt, er det en god ide at fortælle dem om reglerne.

    Personligt er jeg lidt ligeglad med hvad folk gør, men de skal bare ikke begynde at brokke sig over feks, synsmanden, fordi han ikke vil godkende diverse ombygninger uden den rette dokumentation, som der jo er mange som er rigtig hurtige til.

    Og så tuder de når de skal af med en masse penge.


  • #28   27. feb 2010 peter h. det har jeg fra fstyr af : )
    jeg har haft spurgt dem mht sidemonteret nr plade og de sagde jeg skulle kontakte skat.
    det var noget angående eu regler, lauge jensen osv.


  • #29   27. feb 2010 cykler jeg har bygget har fstyr fastsat reglerne, ikke skat hvad for så vidt angår placering af nummerplade, sidemonteret er ikke tilladt mere, dog er der noget med pladen må sidde der hvis der er lys på selve cyklen.
    lauge jensen ?? hvad har han med noget at gøre, det er en ren hd klon ikke andet


  • #30   27. feb 2010 Peter>>>>det er fordi hans cykel er godkendt i DK med nr.pl. placering der på siden.

    Men er nr.pladens placering bag på cyklen som original, så skal den også sidde der fremover.


  • #31   27. feb 2010 Bemærk iøvrigt at de nye 2010 Sportstere har nr. pl. monteret på siden - fra fabrikken - men her i DK bliver de leveret med nr.pl bag på - da den originale plavering ikke kunne godkendes.

  • #32   27. feb 2010 Orginal motoren har ikke 70-80 den har nærmere 56-63 HK. så der er også en del forøgelse.

    Alfons Å: Nemlig- Iron er FØDT med det - men den kan heller ikke få den på i DK. Tro mere det er fordi Lauge Jensen er lavet til andre end det danske marked. Det tyske, svenske, osv. men den skal også kunne sælges i DK.


  • #33   27. feb 2010 Carsten H: Nej men tuv er en EU - og vi er med i EU. Derfor skal de sku æde den - om de vil eller ej. Længere er den abre ikke.

  • #34   27. feb 2010 Fenris<>>>prøv du at forklare det til de folk der sidder inde i Færdselsstyrelsen...de er lidt ligeglade.

    Feks. må man i tyskland køre med hjul på en bil som stikker uden for skærmene, men det må man absolut ikke i DK.
    De bruger jo også euro i mange af EU´s lande...det gør jo heller ikke at du automatisk kan bruge dem i alle butikker herhjemme.
    Ved godt det er off topic men bare for lige at understrege at fordi vi er i EU gør ikke alle ting lovlige i DK.


Kommentér på:
Køb af Harley - Rådgivning søges

Annonce