1.346 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Drosling af zxr 400 Drosling af zxr 400

Hey Mc-galleri smiley

Har planer om at efter vinter så vil jeg købe en kawazigzag zxr 400, men er kun 19 år så den skal jo være droslet. Kan jo selvfølgelig være så heldig at finde en som er droslet. Men hvis jeg nu ikke kan finde en der droslet. Kan nogen så fortælle mig hvordan man drosler den og om det er let? På forhånd tak smiley

Hilsen Thomas

Ps: Vil ikke høre noget om 250r'en! Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosling af zxr 400
  • #2   26. okt 2009 Samme som Johnny, cyklen skal desuden synes bagefter. Så ned til nærmeste kawa pusher og hør ham om prisen smiley

• #3   26. okt 2009 Det kunne man også gøre smiley Men tak for rådet gutter.

• #4   26. okt 2009 Du kan også sagtens selv drosle den. Det tager ikke længere tid, end tiden det tager for dig at skrue tanken, luftfilteret og kaburatorerne af. Beregn omkring 30 minuter. Herefter stopper du 4 skiver i de studser der sidder under kaburatorne, der er plads til skiverne, så de er nemme at montere, og du er ikke i tvivl når de sidder som de skal. På med kaburator, luftfilter og tank igen - og så ellers bare afsted hen til synsmanden.

Droslingskittet kan du evt. købe brugt for omkring 25 euro på ebay, eller nyt til omkring 100 euro. Så for under en tusse og én lille times arbejde er det klaret. Hertil kommer selvfølgelig syn og omregistrering, men det skal du jo lave alligevel når du handler.

• #5   26. okt 2009 Gert C: Er det nok med bare de 4 skiver i studserne? Og kan den synes med det? Troede der skulle være et godkendt droslingskit på den.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #6   26. okt 2009 Det er bare skiver i de godkendte kits, de virker ligesom en plomb i indsugningen, men kittet skal være til din mc med dit stelnummer.

• #7   26. okt 2009 Fanta H: Okay mange tak. Så blev man da en del kloger smiley

• #8   26. okt 2009 Pis og papir.. Der skal bare være et stykke papir med til droslingen hvorpå der står at kittet er godkendt til 34 heste.. Det følger med alle kit'ene fra ebay fra ny af. Der er INTET med at det skal passe med stelnummer til cyklen.. Har sågar en ven der monterede en spændeskive i udstødningsrøret, så den mærkede død, og fik den synet som værne droslet.. Så tig hvis i ikke ved hvad i snakker om.. Jeg har selv monteret drosling i min gamle zxr 400'er, og der var ikke engang papir til droslingen, jeg sagde det jo bare som det var til synsmanden, som dog lige ville prøve efter om det kunne passe, og det var tydeligt den kun havde 34 heste, så ingen problemer der..

• #9   26. okt 2009 Gert:
    Det passer jo ikke.

Jeg har salv haft min ZXR 400 droslet. Dermedfølger en tysk TÜV godkendelse til drosselkittet, som skal bestilles til cyklen. - For stelnummeret står på dette "ark".
    - Denne skal fremvises til synsmanden når cyklen skal synes med drosselkittet.

• #10   26. okt 2009 Tro hvad i vil.. Så længe synsmanden godkender den, kan det jo laves om på registreringsattesten, og jeg har aldrig skullet vise noget papir med stelnummer på til nogen synsfolk.. Mine kammerater og jeg har immervæk fået over 5 cykler synet med drosling det sidste år uden sådan en lap papir som i snakker om.. Jeg prøver bare at gøre det så nemt som overhovedet muligt, men hvis i vil igennem en bøvlet procedure med stelnummer og blanketter, og give en masse penge til forhandlere, så værs'go... Jeg fortsætter så bare som altid - og får droslingskit monteret for omkring 300 kr.... Eller det vil sige, nu er det ikke aktuelt længere, men hvis jeg skulle hjælpe andre, blev det også fremgangsmåden.. Men som sagt er det jo op til den enkelte.. Hvis det ikke passer for mig, så må jeg godt nok leve i noget af en fantasiverden - men tilgengæld er det fedt at lyve over for folk man ikke kender, over nettet.........

• #11   26. okt 2009 Gert C
    Hvis synsmanden følger foreskrifterne skal der være en godkendelse med stelnummer på kittet. En CBR 600 har jo forskellige antal hk afhængig af årgangen, derfor skal den anvende et drosselkit til den rigtige model. Sådan er det jo med mange mc modeller. At du er heldig med din synsmand, er jo ikke ensbetydende med at den går andre steder
    Mvh. Poul

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #12   26. okt 2009 Jeg gider ikke deltage i en diskussion, men det er jo ikke altid at syns folkene har styr på tingene, fordi man har fået synet en mc med en larme potte er den jo ikke blevet lovlig af den grund, de kan da heller ikke bare gætte sig til om en mc har 34 hk. tror ikke lige din synsmand har fattet alvoren i dette. hvad nu hvis en knægt lige har fået synet sin mc uden drosling, og så kører galt på vej derfra.

• #13   26. okt 2009 Det er afprøvet ved 2 forskellige applus synshaller i vestjylland,.. Det ene sted, lavede dog selv et stykke papir på at der var droslingskit i - de andre var ligeglade og skrev det blot i anmeldelsen til omregistrering. Men i alle tilfælde var det jo også godkendte droslingskit, hvor papirerne blot var gået tabt.. Så jeg kan ikke se noget problem i det..

Så må han jo betale for at få genopbygget sin cykel, og lade ansvarsforsikringen betale de skader han måtte have forvoldt.. Og ja, ansvarsforsikringen gælder selvom cyklen har for mange hk til føreren..

• #14   26. okt 2009 Du må selv om hvem du vil høre på, men her er i hvert fald noget hjælp du rent faktisk kan bruge til noget, undskyld hvis jeg har spammet din tråd. http://cgi.ebay.de/Drossel-Drosselsatz-fuer-KAWASAKI-ZXR-400-34-PS-NEU_W0QQitemZ230392506266QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item35a476a79a

Det kit smider du i, og hvis du så også medbringer de papirer der medfølger så er du i hvert fald på den sikre side...

• #15   27. okt 2009 Da min bror fik sin GS 500 E droslet havde han heller ikke noget papir med han sagde bare at det var Carstens Mc der havde monteret det og så var den iorden...

• #16   27. okt 2009 Gert C: Mange tak du og gør skam ikke noget, syns da ikke du spammed det, men bare kom med din viden! Og til jer andre, også mange tak. En af jer må jo tale sandt så takker og bukker, vil da sige jeg blev en del kloger hvad drosling angår smiley

Thomas

Kommentér på:
Drosling af zxr 400

Annonce