{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.055 visninger | Oprettet:

GPS tracker hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Har købt sådan en GPS tracker fra Kina ( (link fjernet) )

Nogen der har den samme og kan hjælpe med at sætte den op? Kan sgu ikke få den til at spytte geo-info ud eller spille sammen med softwaren..

Har sms'ed den med admin info, ip adresse APN (hvor jeg bare skrev APN TDC) den svarede APN ok! men er ikke sikker på det var rigtigt?

Når jeg får geo-info per sms, er der et link for der står "information is invalid"

What to do?

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS tracker hjælp
  • #1   1. sep 2009 har du tager koden fra sim kortet ... til at starte med

• #2   1. sep 2009 ja, jeg får også svar fra den.

• #3   1. sep 2009 Har skrevet en lille guide omkring dette tidligere, så her har du det igen:

----------------------------------------------------------------------------

Efter lidt sørgelige historier om diverse kina gøjl GPS trackere prøvede jeg så en TK 102 (inkl ekstern strøm) med gode resultater smiley ...at last

Købt af: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=31657

Her er lige lidt tip til dem der gerne vil kunne bruge deres TK102 til "live-tracking" :

På microtracker.dk er der også gratis live tracking, men fik det aldrig til at virke optimalt. Browserfejl i både explorer og firefox og nægtede simpelthen til sidst at vise mig trackeren smiley

Men på www.gpsgate.com findes en gratis del som hedder "BuddyTracker" Tager 5 min og du er oppe og køre med live tracking og kan se historik over hvor din tracker har været.

Kæresten blev sendt i byen med trackeren i bilen, gemt godt nede i handskerummet og det virker helt kanont. Eneste minus er at buddytracker kun tillader opdatering hver 60 sec. Men det er rigeligt fint efter min mening.

Opsætning til TK102 til buddytracker:

1. opret dig som bruger på gpsgate og log ind. Gå derefter ind i "Preferences" og ind i "Device settings"

2. Send følgende SMS til TR102:

begin123456

Afvent derefter SMS med teksten
    BEGIN ok

3. Ring til din TR102 fra en mobiltelefon - bemærk den "lægger røret" på efter kun et enkelt ring.

Tilbage kommer en SMS med kordinater osv samt dit IMEI nummer. Tast IMEI nummeret ind i feltet under "Divice settings" på byddytracker og giv trackeren et selvvalgt navn -> Tryk "Add Divice"

4. Send følgende SMS til din TR102:

adminip123456 69.10.131.178 30176

ADMINIP ok

5. Send følgende SMS til din TR102:

Hvis du bruger TDC's netværk:
    apn123456 internet

Hvis du bruger SONOFON's netværk:
    apn123456 internet

Hvis du bruger BiBob's netværk:
    apn123456 internet.bibob.dk

Hvis du bruger TELIA's netværk:
    apn123456 www.internet.mtelia.dk

APN ok

6. Send følgende SMS til din TR102:

t015m***n123456

'015m' betyder position hvert 15. minut.
    Angiv evt. andet interval.
    's' kan anvendes for sekunder.
    'h' kan anvendes for timer.

Eks. hvert 30 sekund:
    t030s***n123456

Eks. hvert døgn:
    t024h***n123456

Afvent SMS med teksten
    T015M***N ok

Ønsker du på et senere tidspunkt at stoppe positionsangivelse via GPRS sendes følgende SMS:

notn123456

7. Så snart du har gjort dette, ring da til trackeren og vent på den lægger på, så sender den kordinater til buddytracker og du er kørende smiley

Jeg bruger iøvrigt TDC Click da GRPS prisen er på 5 kr/MB hvor mange andre ligger på de 10 kr/MB

Håber det var en hjælp til dem derude der river håret af sig selv over hvad de skal gøre med deres nye tracker.
    Priser:
    Ved GRPS priser på 10 kr /MB
    Pris pr. positionsindmelding: 1 øre
    Pris ved 1 times interval: ca. 24 øre/døgn
    Pris ved 15 minutters interval: ca. 0,96 kr/døgn
    Pris ved 1 minuts interval: ca. 14 kr/døgn

• #4   1. sep 2009 APN....?

for at se om der er hul igemmen.... prøv at giv den sos meldning ved tryk på knap, og se hvad der sker

• #6   2. sep 2009 Morten B -

pisse god info.....

• #7   2. sep 2009 og forøvrit nogle dejlige patter.... næsten lige så gode som mine...

• #8   2. sep 2009 Hej Morten, tak for guiden, ser på det i morgen må sgu hellere se at komme i seng.

K6: Der er hul igennem, men virker lissom når man bruger det ellers, problemet er bare at linket i sms'en med breddegrader og den slags ikke virker, der står bare information is invalid smiley

• #9   2. sep 2009 -K6-

hehe ...også kun næsten smiley

Lige her i farten vil jeg nu lige rose denne tracker selvom det er noget kina-junk-gøjl, da den som den eneste har holdt stabilt og online nu i næsten et halvt år uden nogen form for nedbrud. Virker rigtig godt.

• #10   2. sep 2009 Asger L

Du kan opsætte den til at sende i forskellige formater. Kunne være fejlen lå der hvis kommandoen ikke blev genkendt korrekt. Lav en "fabriks-reset" på den så den er tilbage ved standard

• #11   2. sep 2009 og tag højde for mellem rum... og ikke...

ps ps

jeg er også rigtig tilfreds med min . .

• #12   2. sep 2009 altså min gps...

og ja

også patterne... : )

• #13   2. sep 2009 GUDE tråd ang den tracker:
    http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=108384
    Du har sikkert købt en uoriginal, dem er der en del bøvl med.. har selv en original og den spiller bare smiley

• #14   2. sep 2009 k6: hvordan laver man en fabriks reset på den?

• #15   2. sep 2009 Tror måske fejlen ligger med ip adressen. Hvilken skal jeg bruge? Har været inde i kommando-promt på windows xp og skrevet netstat -a -n tror jeg det var, så fik jeg min ip adresse oplyst samt en række porte. Skal port nummeret være et af dem nævnt eller bare et der ikke er nævnt, som jeg synes at have læst ud fra manualen?

• #16   2. sep 2009 Asger L: Alt hvad du skal bruge står i den tråd jeg har henvist til smiley

• #17   2. sep 2009
    - Juel -

og hvordan ser man forskell på om den er uorginal eller ej . .

ved du det

mvh

• #18   2. sep 2009 Juel: takker, men det link du har sendt er på 69 siders forum snak.. det er sgu lidt uoverskueligt.. men jeg kigger det vel bare igennem fra en ende af.

Der er ikke nogen der kan svare på mit spørgsmål vedr. ip adressen?

• #19   2. sep 2009 tak for hjælpen alle. Fik den til at virke med basis funktionerne, ved at genstarte den med kommandoen begin+password. Super fedt!

• #20   2. sep 2009 Kan ik få mit til at funke særligt godt...

fik den til at komme op en enkelt gang smiley
    møg

• #21   2. sep 2009 Asger L

Hvad er det for en IP adresse du vil bruge? Vil du selv hoste egen software på din PC? Så skal du have åbnet porten i din router.
    Men hvorfor gøre dette når du kan koble dig op gratis over gpsgate.com?

Der er i bund og grund 2 IP adresser du skal være opmærksom på:

1. IP til gpsgate.com, buddytracker (hvis du vil bruge dette), den er: IP 69.10.131.178 Port: 30176

2. IP til din udbyders APN (hvilket står i guiden)

Længere er den ikke smiley Er du sikker på du vil bruge den til online tracking og ikke kun SMS?

• #22   3. sep 2009 Dem der driller er højest sandsynligt dem der er uoriginale..

-K6- : se det forum link jeg har postet, der er billeder hvor man kan se forskel.

Kommentér på:
GPS tracker hjælp

Annonce