857 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

F4 på baghjul F4 på baghjul

Er der nogle af Jer med en F4 der har været ude for at den bare går lidt på baghjul ved fuld gas i 1 gear. jeg er stadig forholdsvis nybegynder og læne mig meget frem for at holde vægten nede når den får fuld gas, men KAN den egentligt overhovedet komme op uanset position medmindre man direkte prøver at lave wheelie med gas/kobling teknik?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  F4 på baghjul
  • #1   11. mar 2009 ALLE mc kan gå på baghjulet......og det kan din helt sikkert også

• #2   11. mar 2009 Alle kan....og mange MC kan også i de efterfølgende gear....men man skal være...varsom...

• #3   11. mar 2009 Så i mener at den nok vil begynde at gå hjul hvis jeg ikke læner mig frem?

• #4   11. mar 2009 ja men lær ni lige og håndtere den INDEN du begynder på det der, for det går ligepludselig galt, hvis du ikke kender maskinen godt inden

• #5   11. mar 2009 Dæk> Netop..og hvis den går på hjul, med en generel forkert retning...så ender man en grøft eller det der er værre...

• #6   11. mar 2009 Sidebemærkning - Hvor meget forkorter det en gearkasses levetid, hvis man drøner rundt og øver wheelies? Det kan sgu ikke være sundt, og gearkassen er en dyr ting at reparere.

• #7   11. mar 2009 Læs mit indlæg rigtigt, det er ikke fordi jeg ønsker at gøre det, slet ikke ... jeg er faktisk ret så fornuftig, indlægget går mere på at jeg ikke ønsker den skal gøre det.

• #8   11. mar 2009 raqsmus, har læst der flere gange, og JEG udleder du prøver at få den til det

men tag et kig på dragrace, så får du en ide om at det er det RIGTIGE du har gang i, altså med at læne dig forover

• #9   11. mar 2009 Rasmus> jeg læste dit indlæg netop i den ånd...hvis du vil accelere hårdt, og undgå wheelies...så læn dig fremefter....og/eller..lad være med at give fuld gas i de lave gear....

• #10   11. mar 2009 Brian> Ok, den var henvendt til "dækskifteren" det andet indlæg. Men ok I mener godt den kan komme op hvis man ikke læner sig godt frem, så det bliver jeg ved med og tager ingen chancer :-). Hvis en nu sagde, at jeg ikke behøvede at overfalde tanken, da den alligevel blev nede var det jo noget andet.

• #11   11. mar 2009 Og ved hård acceleration som nybegynder i det her vejr, skal du nok være klar på et par spændende situationer - den trækker let baghjulet rundt og smider med røven, når dækket ikke bliver ordentligt varmt.

• #12   11. mar 2009 Jeg kørte 6000km i min første sæson sidste år, har ikke været ude for den trækker hjulet rundt eller kaster med røven, hehe. Kan være det forkert at kalde mig begynder? jeg synes dog selv der skulle ca. 5000km til før jeg var rigtigt "et med maskinen".

• #13   11. mar 2009 - som Lars L netop så rigtigt skriver:
    I den her del af sæsonen er der større fare for/ved baghjulsspind end wheelies. Jeg "opdager" det påny hvert eneste fuckin' år på denne tid, ved acceleration ud af rundkørslerne, hvor cyklen pludselig står sidelæns på køreretningen. Så vær forberedt...

• #14   11. mar 2009 Og vær ekstra opmærksom på afstribninger (f.eks. fodgængerfelter) og de store runde kloakdæksler. De er nemlig rigtigt glatte i vådt føre, og med kolde dæk.

• #15   11. mar 2009 Haha, troede lige det var sådan en F4 her: (link fjernet)

Ku ikke forstå den ikke kunne lette snuden smiley

• #18   11. mar 2009 kører selv f4i, min letter ikke lige pludselig i første.. læner mig ikke specielt forover syntes jeg ikke... men hvis jeg kører den ud i 1. og laver et hurtigt skift til 2. løfter den forenden en smule... men selvfølgelig hvis man vil have den op kan det os lade sig gøre... .

mvh lars n

• #19   11. mar 2009 Jeg fik min til at løfte forhjulet i andengear på min F4

• #20   11. mar 2009 Har ikke prøvet en F4, MEN min havelåge, kommer med næsen i første ved fuld acc. Så din gør det sikkert også. MEN så er det altså ikke mere dramatisk..... (faktisk ret sjovt)

Vigtigere er at du husker, den slipper nemt med baghjulet, når det er lidt fedtet, og har du endnu ikke prøvet det, bliver du desto mere overrasket NÅR det sker..
    Det er ikke slemt når det går ligeud, MEN når man er på vej ud af et sving, og ikke ser den skide våde rist, er det MEGET ubehageligt!!! (mangt en dygtig mc kører er steget af i den situation!

Du behøver ikke knuge tanken, men det er så heller ikke ofte du behøver FULD gas i første, det er jo oftest tidligst i andet du skal bruge det (formoder jeg med de hk... jeg bruger altid fuld skrald på første, men har så også meget færre hk!!)

Jesper

• #21   12. mar 2009 Hold nu op med at drille dem Rene.....

Kommentér på:
F4 på baghjul

Annonce