MC uden plade & registrerings afgift {{forumTopicSubject}}
Hey,
Jeg venter en sælger levere en cykel til mig her om 1 times tid. Cyklen står uden plade på, da han har afmeldt den.
Det er ikke fordi jeg vil se det onde i folk, men vil gerne beskytte mig selv. Så her er mit spørgsmål:
Cyklen er med afgifter (påstår sælger). Men hvordan kan jeg se den er det, når der ikke er DK plade på den?
Er man sikker på der er dansk registrerings afgift betalt når man står med den grønne registrerings attest i hånden? Eller ?
Håber der er en derude der har et godt svare!
Bonus spm: hvor lang tid fra sidste syn må der gå inden den skal synes igen når det drejer sig om ejerskift på en 9 år gammel cykel? 1 år eller 2 år?
Mvh
Martin
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 68 Svar: 566
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 68 Svar: 566
Regler for syn
Motorcykler er undergivet reglerne om syn ved ejerskifte. Motorcyklen skal godkendes ved syn inden registrering af ejerskifte hvis:
Køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden
Køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden.
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 52
Det var primært det med om afgifter er betalt jeg var interesseret i, da det ville være bitter!
Og tak for lovgivning om syn. Det drejer sig om en r6 fra 99, så satser på den er indregistreret første gang, efter den 10.03.99.
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 69
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 12 Emner: 17 Svar: 308
MC uden plade & registrerings afgift