{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

Dødt marked :-( {{forumTopicSubject}}

Man kan godt mærke at folk holder igen med deres penge. man kan se at folk sælger deres maskiner billigt eller har svært ved at komme af med dem.
Har selv en del til salg og der sker ikke en skid. hæ hæ..
Nå, men vi må alle håbe at folk får lidt mere held til deres salg til foråret

forsat god weekend

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødt marked :-(
  • #1   1. feb 2009 Jeg har ikk taget det så tungt, har li købt mig en mc her til jul, så bar klo på, det ska nok komme:)

• #2   1. feb 2009 [ironi]Nå men, med dette indlæg må vi andre da hellere se hvad der er til salg så billigt at det er utroligt det ikke er væk [/ironi]

• #3   1. feb 2009 Priserne er generelt for høje og har været det i mange år.

En 2-3 år gammel Suzuki SV650 med 4-8.000 under nypris med 15-25.000 på klokken. Folk må have spist søm eller tro deres bike er lavet af guld.

• #4   1. feb 2009 Jeg har lige købt en gsx-r1000 k8....
    Så der er nogen der køber smil...

• #5   1. feb 2009 Jow, det er da sikkert rigtigt nok. Svine-heldigt, at den MC jeg har købt, også er den jeg har tænkt mig at beholde i minimum 4år endnu. Er for glad for den, til at ville skille mig af med den.

Men hvis folk sælger ud nu, fordi de er på røven... Ja så er det noget l*** og et meget skidt tidspunkt at skulle sælge på, hvis prisen skal være rigtig..

• #6   1. feb 2009 Der er ingen tvivl om at mange folk tror at det er guld de sælger. jeg har en regel om at matche de priser som er på ebay som jeg kender til

• #7   1. feb 2009 Problemet som jeg ser det er at sælger ingen sans fore rimelighed har.

Sælger burde tænke realistisk og vurdere sin cykel selv. Afskrivning på 7-12.000 pr. år burde være en selvfølge.

Dog vælger sælger at tjekke DBA ud. Her har alle sælgere sat deres guldklump til salg for ca. nypris. Man får en lang smøre om hvor godt den er passet og de nye plasticting der er påmonteret. Ergo sætter han den til salg for ca. nypris.

Nu sidder der 200 sælgere og kæmper om den sidste idiot der endnu ikke er født.

Vi andre griner og kigger sydpå - eller hapser den ene maskine der er prissat fornuftigt i ny og næ.

• #9   1. feb 2009 C1

Når du nu nævner en afskriving på mellem 7 og 12.000 kr... mener du så på cyklen som standard?

Lad os sige, at vi har en cykel til 90.000 kr (ny) og så propper vi lige for 10.000 kr ekstra udstyr på. Disse 10.000 kan man godt vinke farvel til, medmindre man piller udstyret af igen i forbindelse med salg.

Dvs, at cyklen, ekstra udstyr eller ej, året efter kun er mellem 78.000 og 83.000 kr værd.

Eller...? (Jeg holder på at man bør pille alt extra udstyret af, da det er sjældent set, at cyklens værdi, stiger pga sådanne ting).

• #10   1. feb 2009 Lir man selv smider på, får man ikke penge for
    Det hjælper blot på at få cyklen solgt fremfor den der står standard

• #11   1. feb 2009 Jeg er pænt ligeglad med udstyr. Især Rizoma gejl mm. Men hvorfor er det lige sælger mener han skal have fuld pris på sit ekstra udstyr?

Du får jo heller ikke mere for din bil pga. ekstraudstyr (kun lidt peanuts). Den er kun nemmere at sælge!

• #13   1. feb 2009 Jeg er helt enig med -C1-
    Jeg har opgivet at købe en brugt SV650s. Priserne er jo helt latterlige set i forhold til nyprisen. Jeg vil sgu ikke give 70000 for en en brugt sv'er, når jeg kan få en fabriksny til 79.995. Og så er jeg ligeglad hvor meget klams sælger har eftermonteret. Jeg vil hellere have den som standard og selv vælge aftermarket dele.
    Jeg er også komplet ligeglad med at sælger gav 99.995,- for den da han købte den. Det gør den altså ikke mere værd for mig.

Jeg er sikker på at der er masser af andre købere ligesom mig, der gerne vil handle, men bare synes brugtpriserne er helt til grin. Sælgere vil hellere pive over at markedet er gået i stå, end at tage den logiske konsekvens og sætte prisen ned.

• #14   1. feb 2009 Der er en meget simpel regel - ting er det værd at der er nogen der vil give for dem - nypriser, udstyr, stand og ammestue historier er ligegyldige overfor den regel..
    Ham der må sælge "billigt" kan så glæde sig over at han også kan købe "billigt".
    Hvis ikke det passer en kan man jo lade være med at sælge i stedet for at klynke,. at en køber godt kan opføre sig anstændigt, selv i et "købers marked" er en anden sag der er meget relevant,. der er mange der ganske enkelt udnytter et trængt marked til at tro at de kan tilladde sig at være uforskammede .

• #15   1. feb 2009 C1, ved nu ikke om man kan sige 7-12000 i afskrivning om året, for så ville en cbr600 fra 96 jo ikke koste meget mere end 30 tusind, og dem forlanger folk da guld for.. Men helt enig i at mange tager alt alt for meget.. men det er jo nok også fordi de selv har givet meget i sin tid.. min sv'er har da også tabt en masse penge med de nye priser, men det gør så også bare at jeg beholder den til den er godt brugt fremfor at smide en masse penge ud af vinduet nu..

• #16   1. feb 2009 Rasmus

Lige nøjagtigt min pointe.

Om det er 800 kr eller 8000 kr er underordnet.

Afskrivningen på cyken, går ene og alene på cyklens "nøgen"-værdi. Vil man have flere penge for ekstra udstyret, så bør man pille det af og forsøge at sælge det seperat.

• #17   1. feb 2009 Søren B.. Ja jeg undrer mig godt nok lidt over de priser Jensen a/s kører med. Utroligt hvis de kan sælge til det...

• #18   1. feb 2009 Martin

Jeg er fuldstændigt enig med dig..

• #20   1. feb 2009 Afskrivning er jo ikke en statisk størrelse. Hvor en maskine koster 0 kr. efter x-antal år.

Men mange sælgere mener ikke deres maskine har en synderlig afskrivning de første 2-5 år.

Afskrivning er stor i starten (undtagen i mc-sælgeres øjne) - herefter flader den ud.

• #21   1. feb 2009 Nå... men så dumper jeg da prisen på min og ser om markedet har lyst til at kigge lidt

• #22   1. feb 2009 Hvis man regner med at komme af med noget indefor en rimelig tid så man man jo bide i det sure æble og gå ned i pris. Markedet er vel ikke gået i stå, men nærmere en konsekvens af at nye cykler er billige og brugtpriserne ikke følger med ned.
    Jeg har da lige solgt min. Satte den også til noget under markedsprisen, men syntes det var rimeligt da en Cbr fra starten af 90'erne næppe kan koste 60.000 kr. værd i mine øjne. Der er jo også en million af dem til salg.

• #23   1. feb 2009 Martin rammer plet med "Suzuki-syndromet". Banditten er ramt af det, og ligeledes GS500 og GSX750f. De er billige i indkøb, og dem der sælger dem efter et år, vil ikke tabe mere end 10.000,- fordi det gør for ondt. Så brugtpriserne er for høje ifht. udbuddet, hvilket så igen medfører Martins resonement "så er det bedre at købe en ny". Det fører så igen flere brugte med sig ud på markedet osv osv osv.
    De maskiner hvoraf der går 14 på dusinet, der er der bare større afskrivning på end hvad man vil erkende.

For det er jo præcis som nævnt før. 10.000,- udstyr medfører ikke 10.000,- merpris.
    ALLE smider et det samme Rizoma (eller lign gejl) på deres SV, sammen med en brølepotte. Alt sammen for at gøre lige deres SV mere speciel. Selvom den stadig er magen til alle de andre...

• #25   1. feb 2009 Chefen T, Godt initiativ. Held og lykke med salget!

• #26   1. feb 2009 Kan se at cbr600 er blevet nævnt en del gange, i den her tråd. Personligt synes jeg det er en fin maskine, og det må sælgere uden tvivl også synes, når man kigger på priserne... Ofte kan man købe en fireblade fra 92-94 til den samme pris som en f2-f3´er. Det er i min verden langt ude.

• #27   1. feb 2009 Køberne er heller ikke alt for seriøse i øjeblikket.
    Havde selv en annonce i markedet som jeg fik et nogenlunde fornuftigt bud på. Det accepterede jeg og køber skulle så lige finde ud af noget med transport, siden har jeg ikke hørt en lyd fra ham selv om jeg har rykket ham.

Det vil jeg så ikke kalde for seriøst.

• #29   1. feb 2009 så skulle du prøve at have en ø til salg smiley
    - det er sku også et dødt marked der du...
    (jeg her en til salg)

• #30   1. feb 2009 SV brugt priserne er helt hen i vejret, som en anden her sagde "de må ha spist søm".... Man kan få en fabriks ny SV 650S 2008 til 84.995 med 2 års garanti, abs og jeg skal komme efter dig..
    Og så vil folk ha 85.000,- for en brugt SV650S med lidt gejl på....

• #31   2. feb 2009 Om markedet et dødt..
    Nej, priserne er bare banket ud på en forskruet bane.

Selv købte jeg en 400ccm cirka 20.000 under markeds pris for 2 år siden, og solgte den selv videre for et ½ år siden, stadigvæk 20.000 - lidt for 1½ års slid under markeds pris.

Selvfølgelig startede jeg højt, alle 400 ccm's ligger jo i 40.000 +.. Og det gjorde min også, i 1 mnd, så gad jeg simpelthen ikke vente mere. Satte prisen ned, og fik mc'en solgt på 1½ uge efter nedsætningen. (og nåede den pris jeg selv havde givet næsten)

Så nej, markedet er ikke dødt. Det er urealistisk..

Det er bare desværre også blevet sagt flere gange gennem de sidste par år... Og det er da vild surt at man nu som køber skal bruge så lang tid på af finde Seriøse Sælgere!

Nu sidder der nok en enkelt sælger eller to derude og rynker lidt på næsen, men helt ærligt! Ligesom de sidste par indlæg, om at folk der tror de kan få 75000, eller 70.000 for deres 4-5 år gamle sv, der har kørt 10-20.000 km.. Det sker bare ikke.

Personligt er jeg selv på udkig efter en sv, også i det prisleje, men jeg har prikket nogle enkelt på skulderen og sagt jeg er interesseret, men prisen skal forhandles. Jeg er dog så heldig jeg er ude og rejse pt. og når jeg kommer hjem skal der prøves og købes ny mc - så jeg nyder godt af at have det hele på afstand, og kan løbende tjekke markedets udvikling.

Men jeg håber bare at sælgerne forstår at justere priserne efter ny-priserne. Ellers ender det bare i en GSX750F-GS500-lignende-krise, med alt for mange cykler til salg, og et markede som skruer forventningerne op til umåedelige højder, når det egentligt salgs potentiale er langt lavere.

Nå..

Håber dette vækkede nogle, måske tændte nogle lys endda =)

Om ikke andet.. Så hører du (sælger) måske fra mig til maj smiley

Sov godt folkens - klokken er 2311 singapore time.

// Michael

Kommentér på:
Dødt marked :-(

Annonce