YZF R1

YZF R1

Medlemmer: 157
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Start problem med R1 2003 Start problem med R1 2003

Hej Alle,

Jeg kan ikke starte min R1'er fra 2003 mere. Når jeg trykker på startknappen, kommer der bare en masse klik lyde fra elektronikken under sædet. Ligesom et relæ der bare klikker en masse gange. Mere sker der ikke. Nogen som ved noget om dette?

På forhånd tak :o)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start problem med R1 2003
  • #2   23. jun 2011 Hej sn00py,

    Jeg checkede manualen og hev sædet af. Der kom nu en anden klikkende lyd (nærmere en lille banken), men det var et andet relæ end starter relæ'et. Det har partno. 5PW-81950-00 og i manualen står der bare relæ ("Relay Assy"). Når jeg tager det af sker det intet, ud over at Exup justere sig selv, som den plejer når nøglen bliver drejet til "on".

    Nogen idé om hvad dette er for et relæ?


  • #4   23. jun 2011 Jeg har ikke nået at prøve at trykke på start. For når jeg sætter tænding på lyser det grønne "On" lys og så banker relæ'et bare (ikke starter relæ'et). Der er intet i display'et og derfor trykker jeg ikke på start.

  • #5   23. jun 2011 Det er "hoved-relæet", der både styre ECU og indsprøjtning. Faktisk en halvdyr fætter, hvis du har gode forbindelser til dit yndligs-Yamaha værksted, kan du måske få lov til at prøve dit relæ på en brugt - og/eller omvendt.

    - du er sikker på, at du har power nok på batteriet?!

    - ellers kommer du forbi Billund om et par uger, når jeg har samlet min RN09 igen..! Send PB.

    /Kim Bjørn, Billund



  • #6   23. jun 2011 Der er power nok på batteriet, ingen problemer der. Det er jo nemt at prøve et andet relæ, da det kun tager fem min. Men jeg bor i Tølløse, ellers tak for tilbudet med at komme forbi Billund.

  • #7   23. jun 2011 Der skulle vel ikke være nogen med en 02 eller 03 R1'er, som ville komme forbi og afprøve mit relæ? jeg bor i Tølløse på Sjælland.

  • #8   23. jun 2011 Plan B:

    http://cgi.ebay.de/300436663507

    /Kim Bjørn


  • #9   23. jun 2011 Plan C:

    (link fjernet)

    /Kim Bjørn


  • #10   23. jun 2011 - og plan D

    http://cgi.ebay.de/120355287296

    /Kim Bjørn


  • #13   24. jun 2011 En god mulighed med ebay for en billig del.

    Mht. om mit batteri er ok. Ved jeg da jeg købte et helt nyt sidste år, har haft en lader på henover vinteren (en som motionere det). Samt at jeg lige har været en tur i alperne på den. Det var faktisk 9 km fra mit hjem at den begyndte så småt at trække lidt dårligt og jeg kørte ind til siden og slukkede den. Bagefter ville den ikke starte mere. Blot glad for det ikke var på en eller anden alpetop den satte ud :o)

    Der er også masser af lys på når jeg starter den, så ingen problem der. Det gamle batteri som var færdigt, skulle lades op før den ville starte, bare den havde stået i 1 dag. Men det fik ikke relæ'et til at stå og klikke/banke.

    Men jeg takker for input, da det hjælper med at komme nærmere på årsagen :o)


  • #14   24. jun 2011 "...blot glad for det ikke var på en eller anden alpetop den satte ud :o)"

    - men der er da ikke noget galt med bremserne, vel..?


  • #15   25. jun 2011 Næh, bremserne fejler intet. Men kedeligt at stå på en alpetop og den ikke vil starte :o)

  • #16   28. jun 2011 Hej sn00py,

    Du havde (heldigvis) ret, det var batteriet som var faldet sammen, meget sammen. Hvilket undrer mig en del, jeg havde problemer med det gamle sidste år og købte derfor et nyt Yuosa, som skulle være et rigtig godt batteri og holdte mig fra T-Hansen. Den har stået i et opvarmet og isoleret skur hele vinteren og der har været en lader på inden opstart i år. Det satte ud på turen hjem og derfor burde den lade, med mindre generatoren er færdig selvfølgelig?

    Men hvis det kun er batteriet, tror jeg det bliver et billig t-hansen næste gang.

    Nogen som ved hvorledes jeg kan checke om den generere nok strøm til at lade batteriet??


  • #19   28. jun 2011 Tak HDP, det prøver jeg imorgen. Den lader stadig og kan ikke starte helt endnu. Men nu trækker starteren trods alt og relæ'erne klikker ikke bare løs mere. Kunne godt tyde på batteriet ikke har det så godt.

  • #20   29. jun 2011 Ja, nu bliver det lidt mærkeligt. Den havde stået med laderen på hele natten og ville stadig ikke starte her til morgen. Den ville dog godt trække starteren, men bare ikke springe helt igang. Spændingen på batteriet sagde 11,3 volt.

    Kommer så hjem her til aften og laderen har været på hele dagen. Nu siger den så 12,5 volt og starter med det samme. Så falder spændingen til 12,1 volt når den er startet. Så slukker jeg og spændingen stiger til 12,5 volt igen.

    Er det nok at måle på polerne på batteriet, mens den er startet for at checke ladestyrken, eller skal jeg måle et andet sted??


  • #21   30. jun 2011 Hmm, har fundet en rigtig god beskrivelse på R1-forum til at checke generatoren. Så det vil jeg måle igennem til aften, kunne tyde på at det måske er ensretteren, som ikke virker ordentligt. Håber at finde den reelle fejl, men man lærer nu en del om motorcykler :o)

Kommentér på:
Start problem med R1 2003

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce