{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Starter problemer - suzuki GS750 L {{forumTopicSubject}}

Jeg er bange for min starter sider fast, at den bliver trukket med rundt når jeg køre... (har været oppe og køre 160 km idag, med høretelefoner og hørte det først da jeg kørte langsomt mellem sange) Jeg har haft problemer med, at jeg ikke rigtig har kunne få starteren til at køre rigtig rundt... Det er som om der er meget lidt strøm på men der er fuldt opladt batteri.. mangler lidt hjælp her... er der nogen som kan hjælpe her... JEg har prøvet at starter mange gange for at se om motionen hjalp, men nu er det så jeg er bange for den sider fast...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter problemer - suzuki GS750 L
  • #1   25. jun 2007 okay, lyder pænt nederen jeg kan nok ikke få en ny starter, den er rimelig speciel den model jeg har og den er aldrig blevet solgt herhjemme... men har nået om at man kan renovere sådan en... nogen der kan hjælpe videre med råd og diverse...

  • #2   25. jun 2007 Ofte kan det hjælpe ved at skille den af og rense og smøre .. evt nye kul i.

  • #3   25. jun 2007 prøver selv i første omgang tror jeg... ikke nået med at lade andre gøre arbejdet for en... hvis man gør det selv er man også sikker på det bliver gjort ordentlig smiley

  • #4   25. jun 2007 Er slet ikke enig med thomas Rod.

    Man kan åbne og rense en starter, man kan skift kul, men så er den skid stort set slået.

    Men starterer skal have fat i en starterkrans på svinghjulet. Dette er enten koblet men noget tandhjulsmekanik eller en kæde. Denne mekanik skal have friløb i den ene retning, ellers trækker motoren starteren med rundt!. Det er nok det der er blokeret! Er der noget, der ikke slipper rigtigt, så skil det ad, rens og smør og saml det så igen. Du skal have friløb i den ene retning!

    Skil dyret ad, og kig på mekakikken, du kan også åbne starteren og rense den for gammelt fedt og kul, inspicere kullene og samle den igen. Er du lidt heldig, er alt OK bagefter. Når du har samlet startermotoren, kan du jo prøve at sætte 12 V til den. Løber den rundt er den OK, hvis ikke så bring den til en autoelektriker, han kan renovere den!

    Når man trækker en starter rundt, virker den som en dynamo. Den laver strøm, som den forsøger at aflevere i starterrelæet, Derfor kan dette være brændt.


  • #5   25. jun 2007 okay, skide godt indlæg Knud... men hvis relæet er brændt af... er det så ikke eller andet med at den slet ikke vil slå til i gang så... var ikke klar over det var en en dynamo starter der sider på min mc, men jeg prøver og kigge på det, jeg tor det er fordi den har stået stille rigtig længe og først er begyndt at kørte sådan for alvor jeg har fået den...

  • #6   25. jun 2007 hvad er det der gør den sløv kullet, relæet ????

  • #7   25. jun 2007 hmmm... lyder som min... men giver det en chance... den har kun engang dødet total ud for mig og det var batteriet... ellers starter hver gang synes bare at den ahr fået en sjov lyd, det kan også det bare er mig der ikke har hørt ordentlig efter før...

  • #8   25. jun 2007 jeg har siddet og læst i værkstedsbogen og fundet ud af nogle forskellige ting jeg skal have kontrolleret i weekenden... tror jeg har fundet et par mulige problemmer...

  • #9   25. jun 2007 hov hov, beskriv lige, tager starteren fat og driver maskinen rundt eller klikker den bare,? dvs den kan godt starte maskinen, men blir bare hængende ude? hvis den blir ude kan den godt være slidt, men chancen for at det bare er skidt og møg er nok stor, i så fald den bare klikker, så vend lige tilbage, så er de to små cu stykker der koster 6kr stykket, eller jeg mener uanset hvad, vend tilbage men løsningen på dit problen, glæder mig til at høre fra dig.

  • #10   25. jun 2007 Du kan vel kontakte en auto-elektriker. Jeg havde engang en starter til en enden model, som kørte den forkerte vej rundt. Det fik jeg aalborg el-diesel til at fikse. De vendte det bare ??


  • #11   25. jun 2007 ja det er jo en dc motor en elstarter, så noget må da snildt ku vendes, men lige frem et værksted, da vel ikke når der sidder masser af kompetencer bag skærmene rundt omkring. vi er måske ikke mekkere, men det svarer lidt til at spørge publikum, og står alle hoveder sammen, er der ikke grænser for hvad der kan løses...... bare vent til nogle af de " gamle" rotter svarer, så kommer løsningen stensikkert.

  • #12   25. jun 2007 jo en rotordel af en elektromotor laver strøm istedet for at bruge strøm, hvis den tvinges rundt,(løber med)

  • #13   25. jun 2007 Misforstå det ikke:-)

    En startmotor er et anker med spoler, der spinder i et magnetfelt, når der er strøm på. Hvis du drejer den mekanisk, vil den lave strøm! Hvis du sender strøm baglæns gennem en dynamo, vil den køre! Det er nøjagtig det samme.

    Det er rigtigt, at der findes maskiner, hvor man anvender starteren til dynamo i driften, men jeg tror ikke din er sådan en - det er mest anvendt ved lette crossere og trail maskiner for at spare vægt.

    Hvis starteren drejes, når du slutter strømmen er dit relæ ikke brændt - godt nyt.

    Hvis din starter går trægt, kan det skyldes møg, delvis kortslutning eller delvist afbrændt anker. Luk den op, rens den med en klud letfugtet med noget flygtigt,f.eks.sprit. Der hvor kullene kører på, er der et antal kobberfelter, rens dem med fint sandpapir og rens igen med spritkluden. i strenerne mellem kobberfelterne, skal der være rigtige forsænkninger, så kobberfelterne er højere end mellemrummene. Hvis ikke så skrab mellemrummene forsigtig ned til 0,3-0,5 mm dybere beliggenhed. En løvsavsklinge er god - forsigtig. Pas på ikke at ødelægge vindingerne eller deres forbindelse mod ankeret! Check at der er kul tilbage og at de persses ordentlig imod!

    Sørg også for at alle forbindelser(kæde eller tandhjul) til svinghjulet kan bevæges ordentligt(tidligere indlæg).

    Kører starteren stadig langsomt, så er det autoelektrikeren:-)

    God arbejdslyst


  • #14   25. jun 2007 Michael:

    De vendte det bare!

    Yes - de fleste startere kan samles på to måden. Får man vendt magnethuset 180 grader, bytter an om på Nord og Syd, og så løber el-motoren omvendt - det er en klassisk fehler smiley


  • #15   26. jun 2007 Knud tror du har løst mit problem... fikser det i weekenden... så vender jeg tilbage... tak for hjælpen.. det ervirkelig rart at kunne finde og vejledning herinde...

  • #16   26. jun 2007 knud: Det fede ved det var at jeg havde spurgt min mc-forfandler om hvad jeg kunne gøre. Han sagde at jeg skulle købe en ny starter...ca 2500,-...en af min bekendte sagde at jeg skulle kontakte en autoelektriker. det kostede 600,-
    Så nu er de autoelektrikere kommet med i mit ordforråd. Jeg kendte/kender ikke ret meget til el.


  • #17   26. jun 2007 ....men hvis I har brug for nogle råd om briller....så...

  • #18   26. jun 2007 Michael

    hehe - din MC forhandler har nok en anden dagsorden end din bekendt smiley

    Autoelektrikere kan rigtig mange ting. Der er udskiftet talrige dynamoer og stertare i alt fra dytbiler til motorplæneklippere, som de fix'er for et firben eler lignende smiley

    Tak for dit tilbud om brilleasistance - åbner du en filial i Kbh-området, så sig til - der kunne eg godt bruge en go' forbindelse smiley


  • #19   26. jun 2007 knud,... fortæl os lige hvad du laver til dagligt, bare af int.......

  • #20   26. jun 2007 I disse tider er jeg ved at opbyggen en dansk filial af et svensk firma der distribuerer specialiseret analytisk udstyr.

    Jeg er farmaceut af baggrund, men har proffessionelt beskæftiget mig med salg, markedsføring og forretningsudvikling inden for dette fagområde i de sidste 23-24 år.

    Var jeg ikke havnet på den hylde, var jeg nok blevet mekaniker - har næsten altid sorte negle smiley


Kommentér på:
Starter problemer - suzuki GS750 L

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce