VS750 Starter-problemer {{forumTopicSubject}}
Har som tidligere MC ejer igen taget hobyen op, nu som 53årig. Har imidlertid muligvis købt katten i sækken i form af en 89 Intruder VS 750
Mit akutte problem er med cyklens starter, der efter nogle dage viste lidt samme sygdom som den Virago 920 jeg havde sidst (for 20år siden). Går ikke i indgreb, men "klikker" i stedet fra relæet. Hvad skal gøres ved denne starter, og er det blot relæet? Det synes lidt som et periodisk problem, for nogle gange køre starteren "halvhjertet" rundt, og jeg vil mene der skulle være rigelig strøm på batteri.
Jeg søger hjælp til enten:- at finde en med forstand herpå til at hjælpe mig, - et værksted i klubregi med "supervision", - en farvet mc-mekaniker eller andet, hvor man selv kunne lave den slags arbejde med kyndige assistance. Har købt en billig cykel som jeg ikke har råd til at ofre store beløb på, men laves skal den for
det er en dejlig cykel (særligt når den ER startet.
Nogle råd/gode ideer/kontakter/tilbud....?
Tænker at skaffe "Clymer"-manual og har set starter/-relæ til hhv 550/65 på nettet.
Slet svar
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 37
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
Kan for tiden slet ikke starte og tør når jeg kan ikke køre længere væk end jeg kan trække hjem....SURT show
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Men du kan afluse batteri spørgsmålet ved at prøve at forbinde et bilbatteri med kraftige startkabler til dine kabelsko - hvis den starter der gentagne gange er det med stor sandsynlighed dit batteri.
Relæet efterprøver du på samme måde ved at påvirke starteren direkte (eller på udgangen af dit relæ) med førnævnte startkabler.
Det kan også være en slidt starter, det er ikke usandsynligt. Dette efterprøves ved at måle spændingen på udgangen af dit startrelæ / indgangen til din starter. Hvis der er noget nær samme spænding her som på dit batteri (forudsat dit batteri er 100% ok mht leverbar effekt) er det sikkert i starteren fejlen ligger, da den så får strøm.
Men god idé med at skaffe en manual - det burde alle gøre som noget af det første efter de har fået overdraget nøglen til deres nye knallert....
Der står sikkert også beskrevet hvordan man efterprøver og fejlfinder på starter systemet
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 37
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Problemet ligget 1 af 3, måske 1 af 2 steder, og Tom har sandsynligvis ret i at det er en batterisag!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
Simpelthen Fantastisk. Tusind Tak! Spot on hvad jeg ledte efter.
Næst efter min søn og min kæreste er I dem jeg "elsker" mest lige nu.
Har selv mest hældet til løs kabelsko/forbindelse (en del vibrationer) men kunne ikke få dette til at stemme med stabil "brugs-strøm" på cyklen. Det kan jeg nu! Tak igen!
Jeg vil helt sikkert købe manual, men er "Clymer" bedre end "Haynes"??
Hvem sælger billige/gode batterier? og kan jeg roligt sætte et kraftigere end 16amp på?
Mht multimeter, Knud J, så har du selvfølgelig ret, men det jeg savner og mangler mest er et værksted og så lige din/jeres erfaring - disse to ting fås ihvertfald IKKE billigt i Bilka.....Desværre.. Men jeg går glad i seng. Fedeste ting jeg har gjort længe: at få (en Intruder og) en profil på MCgalleri
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
Her kan du få alt hvad der findes, bare giv ham et ring, flink hjælpsom mand!
http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
Mht til batteri, tror jeg godt du kan sætte et med flere amp på, men hvorfor? ???? et standart batteri er alt rigeligt, de her sælger gode batterier.......Billigbilpleje.dk.......bare skriv din model ind så skulle der gerne drukke et op, ellers har jeg faktisk gode erfaringer med thansen discount batterier, ,-,,,-, og beklager dybt at jeg skrev at det var en haynes manual du skulle anskaffe, det var en claymer jeg mente, haynes dækker over flere modeller, men claymer går mere i dybden med Præsis den model du har..... Jeg købte desværre en haynes, Vh
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Ledningsdiagrammerne er også godt gennemgået pr. variant
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 51
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
Keld: HAR forsøgt at lægge billeder af min cykel på galleri, men blev stemt ud og væk før jeg nåede at blinke - besynderligt system!, regnede da ikke med det var "en konkurrence".
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
Ellers lyder det som om at du har fundet kilden til dit problem. .....
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Yes men jeg har haft såen en og de kendte jeg ud og ind
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
Knud: Den auto-elektrikker jeg blev nødt til at få på sagen da jeg endnu ikke havde Clymer-biblen blev lidt småfornærmet da jeg viderebragte ham dit råd om 2-3xforbindelse og kraftigere polsko. Har dog gentaget overfor ham, at pga vibrationer og batteriplacering er det vigtigt med i hvert fald en kraftigere sko og et godt sikret batteri i kassen. Jeg kan jo høre at min aktuelle fejl ofte opstår; også på andres cykler. Håber meget han lytter, for lur mig om ikke han vil ha penge for det Dette var måske min første lektion i, at hvis man vil have noget lavet ordentligt så skal man lave det selv (sammen med Gud nr 1 & 2: Knud & Clymer, har jeg fået rækkefølgen rigtig?... :P)
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
Prøv at se knuds træklods som han kalder vaskebrættet, lav sådan en og igang med at lave din cykel selv, og selvom man har std udstødningere på, aldså en på hver side,, skal de næsten altid af, ligemeget hvad man skal lave, så er det rart at mc står oprejst og stabil....god fornøjelse
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Du kan jo gøre, hvad dinn elektriker siger. jeg bruger blot min bondefornuft, og den siger at når starteren skal trlkkes af batteriet, så går der MEGET strøm(læs dannes varme) Jo mere kobber man har at levere dette i, jo mindre modstan og dermed varme påståer.
Det der er bare meget nemmere end at finde en stump 4, 8, 10 kvadrats ledning!
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
Tror du jeg skal være bange for alvorlig slid i hovedlejer siden vibrationer nu har gjort det af med 2 polsko på mit batteri og mit v sidespejl ryster også hele tiden løs. Overvejer en Recoil til gevindet, men hvor mange vibrationer er "normale" for en små 60k gammel vs750er? Skulle en hovedrenovering ikke normalt kunne vente til ca 100k?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 37
Nu skal jeg bare lige have min TUV på mit fremflyttersæt sendt fra Tyskland, forbi min MC-pusher og købe de største killers der kan monteres i mine BSM-udstødninger, og muligvis også til lejligheden proppe et par grove grydesvampe i hvert rør - for NU skal tøsen altså snart synes og registreres så jeg (officielt & lovligt) kan "hear the engine humming, head out on highway, looking......".
Regner ikke med at have killers og "svampe" i rørene længere end på synsdagen, men er det ikke rigtigt (Knud o.a) at med øget modstand på udstødningen burde cyklen (optimalt) omdysses og til en magere blanding?
Regner ikke med det betyder noget for de sølle 20-30km det drejer sig om?
Gode ideer til at få v sidespejl-gevind til at holde bare lidt bedre?
Og....Nu er mit starter-problem jo løst - hvordan ender man så denne tråd - med et HURRA eller fortsætter det bare til den "dør af sig selv"?
Ihvertfald skal der herfra lyde et oprigtigt: TUSIND TAK FOR HJÆLPEN GUTTER !!! B)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
VS750 Starter-problemer