{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Problem med gsxr 250 motor {{forumTopicSubject}}

Min mini gsxr kørte fint indtil tirsdag aften hvor den sku ud og trille igen... først ville den ikke starte og da jeg endelig fik den igang ku man li holde den i tomgang og reagerede ikk så gassen... endelig kom den igang og kørte afsted... den ville dog ikke rigtig tage omdrejninger så holdte ind til siden og gassede op.. hvorefter jeg observerede at der stod flammer ud af udstødningen... smiley valgte at køre tilbage hvor den kørte af lort og ville ikk tage gassen...
kørte den hjem næste morgen hvor jeg observerede at den kun ku køre forholdsvis normalt ved 3-6000 omdrejninger og fra 10-17000 omdrejninger.. hvor den dog slet ikk trækker optimalt men larmer helt anderledes...

Har prøvet at se om den køre på alle 4 cylindre men alle 4 udstødningsrør bliver varme... tænkte det evt kunne være tændingen.. har inden for 500 km skiftet alle 4 tændrør... men 2 tændkabler har det ikke super godt.. men prøvede at smække en skruetrækker i og det gnister lystigt...

En kort resume af teksten: Der stod ild ud af udstødningen... larmer mere og en helt anden lyd... som om den dør imellem 6-10.000 omdrejninger... trækker ikke optimalt i de andre omdrejninger.... alle 4 cylindre køre....

Mvh Helge...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med gsxr 250 motor
  • #1   26. apr 2007 Måske osse noget med for meget benzin? som ville ha gøre noget med ilden i udstødningen.
    ellers vil jeg gi michael ret, for det kan være at ilden opstår da den jo nærmest blir "druknet" og blir nød til at komme af med det.


  • #2   26. apr 2007 sikker på at den kører optimalt på alle 4 cylindre ??

    hvis lyden er meget anderledes end den plejer at være, så kan det altså nemt være fordi den ikke tænder ordentligt på en eller flere af cylindrene...

    Det med om rørene bliver varme ville jeg personligt ikke stole på.. Det kan høres meget nemt om den kører på alle 4 eller ej


  • #3   26. apr 2007 jae dengang den skød med ild tror jeg ikke den kørte optimalt på 3 cylindre... så måske benzinen bare blev sendt igennem den cylinde og så antændt i udstødningen for den var ret varm...

    men falsk luft havde jeg ikke lige tænkt på...

    Peter. ja også meget mistanke om at det er et problem med at den ikke trækker på alle cylindre. eller ikke ordentligt... men tændrørene er li blevet skiftet og de er fine lysebrune alle sammen...


  • #4   26. apr 2007 mente at den ikke tænder ordentligt på alle cylindre.. men hvordan kan man finde ud af om den ikke gør det ?

  • #5   26. apr 2007 Det kan du høre.. smiley


  • #6   26. apr 2007 oki men den lyder helt forkert.. smiley så det gør den nok ikk nej... men hvis man enkeltvis tager en tændrørshætte og smækker en skrugetrækker i knister det ganske lystigt på alle 4 cylindre... smiley

  • #7   26. apr 2007 meget muligt det gnister... men det er tændrørene der skal slå gnister, du skulle hellere tage dem op og se om de gnister..

    (du kan i samme ombæring, prøve at sætte de gamle tændrør i igen.. for at se om det spiller - man kan nemt brænde tændrør af, så måske er et af de nye tændrør stået af)

    evt tag en tændrørshætte af adgangen og prøv og start MC'en.. og hør efter om den ændrer lyd.. når du så ikke hører nogen ændring i lyden, så ved du hvilken cylinder den er gal med, hvis altså den ikke kører på allesammen.



  • #8   27. apr 2007 Magnus
    Det lyder faktisk som et ganske fornuftigt forslag... smiley
    vil jeg lige tjekke når jeg hjemme fra skole idag...

    Peter... jae men forstår det bar ikk for de helt nye.. men kan godt være jeg li skal prøve at tage dem op og skifte dem ud med de gamle..


  • #9   27. apr 2007 tændrør er nemme at brænde af, ... især hvis man kører lang tid på starteren uden at cyklen starter... det kan tændrør ikke tåle.

    men som magnus, siger, så kontroller dine indsugnings gummi og se de er i god stand og er tætte..


  • #10   1. maj 2007 Så problemet løst så i må hellere li få at vide hvad fejlen lå i hvis i nu kommer ud for det samme..

    Skildte kaburatoren af og en af de som bestemmer hvor meget luft og benzin som kommer ind i cylinderen havde skildt sig selv ad...
    Det var på cylinder 2 som vi havde mistænkt for at være et tændingsproblem...
    men efter jeg samlede den der dims som går op og ned og sørger for samme mængde brænstof som forøget benzin virker det bar... smiley så det jo godt nok... så kan jeg komme ud og nyde det gode vejr..


Kommentér på:
Problem med gsxr 250 motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce