Honda XL1000 Varadero [Tidl. motorcykel] 2000

1.442 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda XL1000 Varadero

Årgang:
2000
Motor:
996ccm 90 graders vandkølet V2.
Motoren har sit ophav fra VTR1000 Firestorm, men med færre hk. Bla grundet mindre karburatorer.
Hestekræfter
95hk v. 8.000 o/min
99nm v. 6.000 o/min
Fælge
Originale. 2,5x19” for, 3,5x17” bag
Dæk
Bridgestone A41
110/80-19 for
150/70-17 bag
Topfart
På papiret 200km/t og 0-100 på 3,7 sek
Tuning
Ingen
Styling
Ingen styling, men en masse udstyr
Ekstraudstyr
Af originalt ekstraudstyr har den motor/beskyttelses-bøjler, vindbeskytter ved håndtag samt centralstøtteben.
Derudover er der justerbart kåbeglas fra MRA.
Varmehåndtag fra Oxford.
SW-Motech styrforhøjere.
Komfortsæde
SW-motech sidetaskeholdere (har dog ingen tasker)
Givi topboks
Bemærkninger
En MC jeg var meget i tvivl om, om jeg skulle sige ja til, da muligheden for at bytte opstod.
På papiret er der tale om en mc der er tung, høj, blødt affjedret og en lidt for kedelig motor.
Når man så kommer ud og køre på den, opdager man det er en hamrende velafbalanceret og velkørende mc.
Ligesom på VFR800 og Firestorm, sidder kølerne på siden. Ud over det betyder en god dækkende kåbe, giver det også mulighed for, at motoren kan sidde længere fremme i stellet. Det betyder så også, at bagsvingeren der er lejret i motoren, bliver en anelse længere. Det skaber en pokkers god balance når man triller på landevejen. Og den er langt lettere at håndtere, end hvad de 220kg tørvægt antyder.
Men når tanken er fyldt op med de 25L benzin, kan man da godt mærke det ikke er en letvægter.

Eneste irritationsmoment er et tankdæksel der ikke er hængslet, og en motor der er lidt for tørstig.
Kommentér på:
Honda XL1000 Varadero
Annonce