Honda XL1000 Varadero [Tidl. motorcykel] 2000
1.442 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Kommentarer
Honda XL1000 Varadero
Årgang:
2000
Motor:
996ccm 90 graders vandkølet V2.
Motoren har sit ophav fra VTR1000 Firestorm, men med færre hk. Bla grundet mindre karburatorer.
Motoren har sit ophav fra VTR1000 Firestorm, men med færre hk. Bla grundet mindre karburatorer.
Hestekræfter
95hk v. 8.000 o/min
99nm v. 6.000 o/min
99nm v. 6.000 o/min
Fælge
Originale. 2,5x19” for, 3,5x17” bag
Dæk
Bridgestone A41
110/80-19 for
150/70-17 bag
110/80-19 for
150/70-17 bag
Topfart
På papiret 200km/t og 0-100 på 3,7 sek
Tuning
Ingen
Styling
Ingen styling, men en masse udstyr
Ekstraudstyr
Af originalt ekstraudstyr har den motor/beskyttelses-bøjler, vindbeskytter ved håndtag samt centralstøtteben.
Derudover er der justerbart kåbeglas fra MRA.
Varmehåndtag fra Oxford.
SW-Motech styrforhøjere.
Komfortsæde
SW-motech sidetaskeholdere (har dog ingen tasker)
Givi topboks
Derudover er der justerbart kåbeglas fra MRA.
Varmehåndtag fra Oxford.
SW-Motech styrforhøjere.
Komfortsæde
SW-motech sidetaskeholdere (har dog ingen tasker)
Givi topboks
Bemærkninger
En MC jeg var meget i tvivl om, om jeg skulle sige ja til, da muligheden for at bytte opstod.
På papiret er der tale om en mc der er tung, høj, blødt affjedret og en lidt for kedelig motor.
Når man så kommer ud og køre på den, opdager man det er en hamrende velafbalanceret og velkørende mc.
Ligesom på VFR800 og Firestorm, sidder kølerne på siden. Ud over det betyder en god dækkende kåbe, giver det også mulighed for, at motoren kan sidde længere fremme i stellet. Det betyder så også, at bagsvingeren der er lejret i motoren, bliver en anelse længere. Det skaber en pokkers god balance når man triller på landevejen. Og den er langt lettere at håndtere, end hvad de 220kg tørvægt antyder.
Men når tanken er fyldt op med de 25L benzin, kan man da godt mærke det ikke er en letvægter.
Eneste irritationsmoment er et tankdæksel der ikke er hængslet, og en motor der er lidt for tørstig.
På papiret er der tale om en mc der er tung, høj, blødt affjedret og en lidt for kedelig motor.
Når man så kommer ud og køre på den, opdager man det er en hamrende velafbalanceret og velkørende mc.
Ligesom på VFR800 og Firestorm, sidder kølerne på siden. Ud over det betyder en god dækkende kåbe, giver det også mulighed for, at motoren kan sidde længere fremme i stellet. Det betyder så også, at bagsvingeren der er lejret i motoren, bliver en anelse længere. Det skaber en pokkers god balance når man triller på landevejen. Og den er langt lettere at håndtere, end hvad de 220kg tørvægt antyder.
Men når tanken er fyldt op med de 25L benzin, kan man da godt mærke det ikke er en letvægter.
Eneste irritationsmoment er et tankdæksel der ikke er hængslet, og en motor der er lidt for tørstig.
Honda XL1000 Varadero
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.126
okt 2008
Følger: 441 Følgere: 61 MC-er: 5 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 219
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
aug 2015
Følgere: 78 MC-er: 30 Emner: 1 Svar: 96
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 794
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670