{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal man omdyse hvis man momtere K&N
  • #1   23. aug 2007 Ingen siger du skal, mange anbefaler det... Den vil klart kører bedre hvis du gør det, men kan godt kører uden...

  • #2   23. aug 2007 Så taber du ikke så mange hk hvis du gør det, så det vil være en god ide.

  • #3   23. aug 2007 En karburatormotor, som den du har, skal næsten altid omdyses. Grunden er, at filtret har lavere modstand, således motoren ikke suger så kraftigt gennem dyserne som ved et filter med større modstand. Derfor vil der sikkert skulle en tand større dyser i. Sommetider kan det også spille ind, hvilken åbning/modtryk, der er i potten/udstødningssystemet...
    Indsprøjtningsmotorer behøver man ikke bekymre sig helt så meget om, da de oftest måler en eller anden form for luftmassetilførsel og kompenserer for det. Men det kan nu godt hjælpe alligevel på rullefelt og hele balladen.


  • #5   24. aug 2007 mik P -> Altså jeg ved jo godt, at det ikke er trykket, der direkte giver anledning til en eller anden benzintilførsel, men det er meget lettere at forklare på den måde. Ellers skal vi til at finde den gode gamle Bernoulli-ligning frem for at regne på det jo :o) Og når det bare er resultatet (større eller mindre dyser), så er resultatet det samme :o) Og så er der jo alle detaljerne omkring nålens udformning, spjældets form på undersiden osv. osv.
    That's the way the cookie crumbles :o)


Kommentér på:
Skal man omdyse hvis man momtere K&N

Annonce