{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Fin justering af MC {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg har endeligt genoplevet en gammel Honda VFR 750F fra 1987, Jeg har fået skiftet motor, justeret ventilerne ved den anledning men jeg synes ikke at den kører hurtigt nok når man trykker den af ligesom med den gamle motor. Er det noget der kan måske hjælpe med en fin justering af karburator eller andet der kan få den til at køre hurtigt nok. Jeg kan huske at med den gamle motor kunne jeg ikke en gang når de 200 km/t så fik jeg karburatorerne justeret så kunne jeg nok 230 og man kunne mærke at den kunne lidt mere endnu.
Hvad kan jeg gøre? Jeg ved at den er en gammel cykel og at hun skal behandles ordentlig men jeg ved at hun kan mere. smiley
Tak allerede for jeres råd og hjælp.

Mvh.
Luis Daniel A. Lewis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fin justering af MC
  • #1   2. maj 2019 Den motor du har monteret nu, er den fra Tyskland for så kan den jo godt være droslet til lige under 100 HK. Om det har noget at sige på toppen ved jeg ikke men nok i forhold til hvor hurtigt du kommer der op i forhold til den gamle motor.

  • #2   2. maj 2019 Tak for svaret og du har ret. De drosler mcerne ned pga. forsikringen. Hvordan kan jeg se det? Hvordan fjerner jeg det eller er der en der kan hjælpe med det. Jeg kan huske at min motor havde 105 hp eller 110.


  • #3   2. maj 2019 Honda D dokumenterer deres drosling ret detaljeret med reservedelsnumre etc. Du skal finde ind til "Leistungsumrüstung" på deres Service-side og så blot vælge din model og årgang. Find evt. linket i ældre beskeder herinde. jeg har skrevet det flere gange over årene...

    Og husk så. at din VFR750F fra 1987 er ikke gammel, blot ældre smiley


  • #4   2. maj 2019 Tak for info. Ja. bare ældre. Det skal jeg huske at sige til min hustruen også. smiley Links om drosling har jeg ikke fundet endnu.


  • #6   2. maj 2019 Ja, jeg har fået installeret motor med de Karburator den kom med. Min gamle motor har jeg stadigvæk med de gamle karburator så jeg tror at jeg vil bare installere dem igen, i stedet for.
    Tak for svaret.


  • #7   3. maj 2019 Jeg kan se du har haft en tråd med en "mislyd" på tyskermoteren, fik du løst den?

  • #8   9. maj 2019 Hej Per,
    Ja, det var den ene viparm der var slidt. De blev alle sammen skiftet da der blev skiftede motor.


  • #9   20. maj 2020 Skil karburatorene ad og rengør dem. Det vil gøre underværker.. Og så måske nyt luftfilter, benzin filter, tændrør. En vfr er en evighedsmaskine, så tror bare den skal kløs lidt på maven for at få flere krafter ud af den

  • #10   21. maj 2020 Hej Morten,
    Tak for rådet men den mc er solgt for lang tid siden.


Kommentér på:
Fin justering af MC

Annonce