justering af karburatore . {{forumTopicSubject}}
Hej
mine karburatorer er blevet skiftet ud på min Fzr 1000 1987 , da de var slidt op de gl , der er kommet et par
Mikuni 40mm cv karburatorer på fra en gsxr 1100
de sad på min kammerats gsxr 750/1100 1992
som motoren død på på,
de har kun kørt 1500km efter renovering og indekøring
hos ryberg,
de passet næsten dirkte op min Fzr og
fik den startet nemt dog uden chooker
og gik en god jævn tomgang og de problemer min mc havde med de gl karbs var væk
tjekket med thermo pistolen at den gik ens på alle 4 cyl
de gjorde de og så trillet jeg en tur , alt gik fint indtil jeg lukket helt og vi nået 5000rpm så døde den bare slipper gassen og den kommer igen prøver et par gange , ok hovededyserner er for lille kom jeg frem til ,
tilbage på værkstedet fandt jeg ud der sad 100 og 107 dyser i dem , nå min egen 152´er røg i og jeg tjekket svømmerhøjden til 15mm kun en måtte justeres ,
endnu en prøve tur skulle vise at nu trækker den som den bør og i hele skalaen samt en god tomgang .
men den er røv træls at starte når den er varm , den drukner sig sig selv og skal have gas og køres på starteren for at komme i gang med en sky af brædstof ud af udstødningen
yderlig når den er helt kold efter dages stille stand så starter den nemt , men jeg må ikke bruge chookeren så drukner den slipper jeg chookeren så starter den med lidt gas og går en fin tomgang med det samme
hvordan juster jeg mig ud af dette og prøvet blandingsskruerne , som er justeret med thermo gun først og anden gang prøvet jeg at skrue dem ind indtil motoreren halter og så ud igen indtil den går bedst igen , men den er stadig træls at starte kold og varm
det skal siges den ikke havde disse problemer med de gl karbs
yderlige kom jeg frem til den måtte en tur ud forbi Harrys i Randers med de er lukket nu what to do ???
Mvh Casper
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 98 Svar: 826
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 110
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Det kan vel ikke komme som en overraskelse det ikke virker... Det undre mig dog en del hvordan du justeret svømmerhøjten.
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 98 Svar: 826
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 98 Svar: 826
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 110
så det var faktisk ikke svært at få til at køre som så , men der mangler bare lidt justering nu
jeg prøver og tage fat i ham dennis , det lyder sku fair
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 110
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Så hvordan du lige har fået justeret svømmehøjde i dem, når de er monteret i 45 grader er sku stadig en gåde for mig.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 110
men jeg må lige prøve og have fat i ham dennis
havde mig gl karburator på den igen hertil aften og de dur bare ikke mere
og til 1000kr pr vacc membran inkl stempel så er der plads til makke lidt med det endnu
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Det er ikke et spørgsmål OM jeg har ret, for det har jeg....
casper W
Jeg kan med 100% sikkerhed sige dig at kaboratore fra en GSXR1100 ALDRIG er kommet som faldstrømskaboratore... Eller med andre ord de SKAL monteret vandret !!!!
SÅ hvis det virklig er faldstrøms, du har fået fat i så er de fra en GSXR 750T (1996) og de kommer så bare heller ikke sådan lige til at køre på en 1000ér motor.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
justering af karburatore .