4.808 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

justering af karburatore . justering af karburatore .

Hej

mine karburatorer er blevet skiftet ud på min Fzr 1000 1987 , da de var slidt op de gl , der er kommet et par
Mikuni 40mm cv karburatorer på fra en gsxr 1100

de sad på min kammerats gsxr 750/1100 1992
som motoren død på på,
de har kun kørt 1500km efter renovering og indekøring
hos ryberg,

de passet næsten dirkte op min Fzr og
fik den startet nemt dog uden chooker
og gik en god jævn tomgang og de problemer min mc havde med de gl karbs var væk
tjekket med thermo pistolen at den gik ens på alle 4 cyl
de gjorde de og så trillet jeg en tur , alt gik fint indtil jeg lukket helt og vi nået 5000rpm så døde den bare slipper gassen og den kommer igen prøver et par gange , ok hovededyserner er for lille kom jeg frem til ,

tilbage på værkstedet fandt jeg ud der sad 100 og 107 dyser i dem , nå min egen 152´er røg i og jeg tjekket svømmerhøjden til 15mm kun en måtte justeres ,
endnu en prøve tur skulle vise at nu trækker den som den bør og i hele skalaen samt en god tomgang .

men den er røv træls at starte når den er varm , den drukner sig sig selv og skal have gas og køres på starteren for at komme i gang med en sky af brædstof ud af udstødningen

yderlig når den er helt kold efter dages stille stand så starter den nemt , men jeg må ikke bruge chookeren så drukner den slipper jeg chookeren så starter den med lidt gas og går en fin tomgang med det samme

hvordan juster jeg mig ud af dette og prøvet blandingsskruerne , som er justeret med thermo gun først og anden gang prøvet jeg at skrue dem ind indtil motoreren halter og så ud igen indtil den går bedst igen , men den er stadig træls at starte kold og varm

det skal siges den ikke havde disse problemer med de gl karbs

yderlige kom jeg frem til den måtte en tur ud forbi Harrys i Randers med de er lukket nu what to do ???

Mvh Casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  justering af karburatore .
  • #1   14. maj 2011 Ud til Bislev mc - Han ved ALT om disse fladspjælds - Har selv fået justeret de samme ved ham på min GSX-R 1100 (Dennis) Han ved virkelig hvad han laver smiley

• #2   14. maj 2011 okay det er næsten også der jeg står , men fatter ikke hvad jeg bør gør anderledes , hvad gav du for sådan en omgang ? , for ham min kammi jeg fik karburatorerne af havde betalt 9500kr for rep og just af de karburatorer

• #3   14. maj 2011 Du prøver så at få gemmenstrøms kaboratore til at virke som faldstrøms.... det skal nok komme til at køre..... NOT !!!!!!

Det kan vel ikke komme som en overraskelse det ikke virker... Det undre mig dog en del hvordan du justeret svømmerhøjten.

• #4   14. maj 2011 Ring til Dennis og hør ham ad.. Gav en 2k for komplet justering samt 2 timer på rullefelt smiley

• #5   14. maj 2011 Ring til Dennis og hør ham ad.. Gav en 2k for komplet justering samt 2 timer på rullefelt smiley

• #6   14. maj 2011 de er af samme type som dem der sidder på en exup så de skal nok virke og de køre faktisk med samme svømmerhøjde gsxr og fzr
    så det var faktisk ikke svært at få til at køre som så , men der mangler bare lidt justering nu

jeg prøver og tage fat i ham dennis , det lyder sku fair

• #7   14. maj 2011 Hvis den starter uden choker så får den sikkert for meget benzin

• #8   14. maj 2011 det er jeg også kommet frem til , og det er det som jg skal have justeret om

• #9   15. maj 2011 Der er så lige den lille forskeld på de to cykler at, på GSXR ligge kaboratorne VANDRET !! og på FZRén sider de i ca 45 Grader. Det er så også derfor at kaboratorne til FZRér er noget deforme at se til i forhold til dem til GSXRén. Hele svømmerhuset SKAL stadig sidder VANDRET !!

Så hvordan du lige har fået justeret svømmehøjde i dem, når de er monteret i 45 grader er sku stadig en gåde for mig.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #11   16. maj 2011 Hvis Racing4fun.es har ret i at de sidder vinklet i 45 grader på en FZR, så er der jo ingen tvivl om at det er fejlen, men hvis ikke han har ret lyder det som om den har for store tomgangsdyser.

• #12   17. maj 2011 Ja de sidder i ca 45g , men det gør de også på en Exup og de er magen til gsxr karburatorer.

men jeg må lige prøve og have fat i ham dennis

havde mig gl karburator på den igen hertil aften og de dur bare ikke mere
    og til 1000kr pr vacc membran inkl stempel så er der plads til makke lidt med det endnu

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

#13   17. maj 2011 Men prøv lige med mindre tomgangsdyser

• #14   17. maj 2011 Søren O
    Det er ikke et spørgsmål OM jeg har ret, for det har jeg....

casper W
    Jeg kan med 100% sikkerhed sige dig at kaboratore fra en GSXR1100 ALDRIG er kommet som faldstrømskaboratore... Eller med andre ord de SKAL monteret vandret !!!!
    SÅ hvis det virklig er faldstrøms, du har fået fat i så er de fra en GSXR 750T (1996) og de kommer så bare heller ikke sådan lige til at køre på en 1000ér motor.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

#15   17. maj 2011 Ja, men så er det jo derfor. De kan jo ikke fungere hvis de næsten sidder på hovedet smiley

Kommentér på:
justering af karburatore .

Annonce