2.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kawasaki D tracker 125 Tunning andet gearing? Kawasaki D tracker 125 Tunning andet gearing?

Hej jeg har lige skaffet mig en Kawasaki d tracker 125. Men da jeg er vant til hurtig optræk fra min mt07 og skal køre med et A1 kan det godt drille lidt med hensyn til koblings punktet. Og vil høre om man kan smide et lavere gearing så man får bedre optræk. Og evt gøre noget med sin udstødning så den larmer lidt mere som en crosser og ikke en gade maskine. Eller skal man havde fat i en ny udstødning potte smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kawasaki D tracker 125 Tunning andet gearing?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #1   28. nov 2018 1. Lavere gearing vil give bedre optræk, men den har jo ikke oceaner af hk at gøre godt med, så mon ikke du bare skal køre på den som den er? En enkelt tand ned foran, eller måske 2 op bagpå - så begynder det at koste topfart.

2. Den lyder som en knallert. Sætter du en potte på der larmer mere, vil den bare lyde som en knallert der larmer - og som så nok mister et par hk, som du ikke har for mange af i forvejen...

Hvorfor har du skiftet den MT07 ud?

• #2   28. nov 2018 #1 Min mt07 skal opbevares i hele vinteren og har købt en anden cykel til om vinteren. Så den har jeg stadig smiley

• #3   28. nov 2018 Smid lige en opdatering, når du har fundet formlen på at få en 125 kubikker til at præstere som en MT07, men husk at tage patent på det først. Det bliver mange penge værd!

• #4   28. nov 2018 #1 haha den vil nok aldrig være præcis som min mt07. smiley Vil bare gerne havde bedre optræk end den har nu. Jeg kørte på en 125cc med 12hk pitbike med langt bedre optræk og lyd end min d tracker smiley

• #5   28. nov 2018 Det giver ingen mening at du "til daglig" kører på en MT 07 (droslet) og om vinteren kun må kører på noget 125ccm/15 hk til A1! Enten er du skæv (og så burde du ikke køre så meget som en trillebør) eller også troller du!

• #7   29. nov 2018 #5
    Mærkeligt måde at kommentere sådan. Hvor har jeg skrevet at jeg kun må køre med a1.? Jeg skrev at jeg kørte med et a1 og der mente jeg en a1 maskine. Jeg har kørekort til begge maskiner

• #8   29. nov 2018 Du burde nok, havde købt en større fra starten. Et MARKANT bedre optræk, ville give dig en topfart på 80 km/t

• #9   29. nov 2018 jeg går ikke så meget efter topfart men derimod optræk og lyd den skal jo primært bruges til vinterørsel :-9

• #10   30. nov 2018 https://www.youtube.com/results?search_query=kawasaki+d+tracker+125+tuning

Prøv at søge i nogle af disse film, måske du kan finde inspiration.

• #11   3. dec 2018 Du skal finde ud af det der tricks med koblingskontakten.
    D tracker 125 er omdrejningsbegrænset i 4,5,6 gear. Hvilket gør det til en kamp overhovedet at få den op på 100 km/t.
    Hvis du får lavet så den altid tror koblingen er trukket vil du have fuld omdrejninger i alle gear og den vil kunne køre 130-135 km/t.
    Der findes en video med det på youtube smiley

Det er nok det eneste jeg ville gøre. og så se det som en god ting at den ikke er vild og voldsom når du nu skal køre vinterkørsel med den.

• #12   4. dec 2018 #11 Tak for det hvorfor putter man overhovedet begrænsninger på en 125 som har 10hk ? ??

• #13   5. dec 2018 #12 Det er måske for at den ikke er for hidsig når den nu kun er 125cc..
    Altså uden den begrænsning er der meget mere liv i maskinen.. smiley

Kommentér på:
Kawasaki D tracker 125 Tunning andet gearing?

Annonce