2.112 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
37 Svar
Luftfilterkasse modificering.. Luftfilterkasse modificering..
Hey mcg..
Som kendt på ihvertfald suzukier ka det anbefales at skære hullet i luftfilterkassen større for at få et større areal at suge fra og dermed en smule mere ydelse..
Dette rådede ham der ska justere min mc mig også til at gøre..
Dette havde jeg dog gjort inden.. Men tænkte hele tiden på en ting..
Ka man lave sådan et hul for stort? og jeg ka godt tænke mig til at gøre man så stort at kassen er uden gavn har man været for grov.. Men jeg har fjernet noget der ligner 5 mm hele vejen rundt og fjernet snorklen..
Men ka man fjerne så meget at det har minus virkning?
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
MEN jo mere du fjerner, jo mere indsugningsstøj kommer der og der kan opstå turbolens i filterkassen som kan have negative konsekvenser.
Men der findes da masser af filter-kits hvor man helt fjerner top låget og skruer filteret fast på bunden af filterkassen - f.eks. PiperCross
Men som Racing4fun hentyder til - så skal man sgu vide hvad man gør
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
Men okay, hvis det er din 600, hvor der også er sat en anden udst på, kan det godt være at du skal ha´lidt større dysser, eller trimmes lidt om på nåle, osv.
Jeg tror umiddelbart ikke du skal være bange for at cyklen ikke kan komme til at køre fint, pga. at du har levet større indgang til luften ...
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Høre om mange der gør den slags på diverse suzukier.. Bla sv 650 og sv 1000
Ja og min egen gsr 600 for den sags skyld
Racing4fun.es
Hva bygger du din kommentar på?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Men derfor må du da os ha fundet nogle små fiduser til at trække en smule mere ud af diverse maskiner?
Såsom fx det jeg har gang i?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Men star med at regn arealet ud i dine spjældhuse og indgang i luftfilter kassen. Du kommer sikker frem til de stort set er ens.. Jeg har ikke målt efter på din model, men tvivler på der er ret meget at finde.
Hvis det er luftveje, man vil arbejde med. Så er det gerne volumen i kassen og ikke indgangen, i den der afgør effekten af den.
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Det vil jeg da lige starte med så
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Så skulle du gerne kunne, holde dig selv beskæftige, med div udregninger de næste par dage ha ha
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Tuning er hverken trolddom, sortmagi eller held, det er 100% matematik. der er INTET der ikke kan beregnes. Men arailet er en god begyndelse..
Det vigtigste værktøj i et, hver tuning er en lommerregner.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Forstår jeg dig ret at du siger at der ikke er noget at hente ved at modificere luftfilterkasse osv. for de fleste hjemmetunere og at de for det meste er sat ordenligt op fra fabrikken?
Går det ikke lidt imod normale (ikke dermed sagt du ikke har ret) anbefalinger?
Jeg kan komme på flere MC modeller de diverse forum "guru'er" mener at der er effekt at hente ved f.eks at fjerne låg/snorkel/m.m. ved luftfilter kassen (Kan man f.eks læse om WR250X og XT660X). Derudover troede jeg egentlig at fabrikkerne oftest sætter cyklerne op efter at skulle overholde støj- og luftforurenings kvoter og ikke maximum effekt.
Selv kan jeg dårligt nok 3 tabellen, så dette er udelukkende baseret på hvad jeg har læst og ingen personlig erfaring, så giv mig gerne en lektion
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
Nu leger jeg ekspert, men en af grundene til Big Bang og Cross Plane er et modeflip, er det at 2 cyl skal have luft næsten samtidigt, så laaang pause, der kommer aldrig rytme i boxen
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Nu kommer det jo meget, an på hvordan man måler effekten, af en "hjemmetuning"
De fleste er jo så imponeret, af de skide accelerations rullefelte. De viser sådan set bare hvordan effekten er ved en given acceleration. Altså total uden nogen form for kontrol. Udover den modstand, der nu engang er i den, pågældende rulle og effekt. Og som heller ikke er afstemt til noget som helts. Men en ting er 100% sikker, den type rullefelte er verdens mester i vis fanton effekt. Som kun eksistere på det pågældende rullefelt og setup.
Laver man så det samme forsøg, i en rigtig motorprøvestand. Hvor rullen er udskiftet med en bremse der styre acceleration til eks 500 rpm pr sek. Så vil du med garanti også finde ud af hjemmetuner verden'en er knap så lyserød.
Jeg siger ikke, man ikke kan finde effekt. Men man skal godt nok, vide hvad man gør.
Hvis man vil arbejde, med den her slags. Så kræver det man har adgang, til en flowbænk. Der kan simulere motoren's pulser i luftfilterkassen. Min version er mit rullefelt.. Jeg har nemlig en loadcontrol, der kan stablesire 100%. Derfor kan jeg eks holde motoren, ved 10.000 Rpm / fuld gas. Dermed opnå en helt stabile målinger, ved et meget specifik omdrejningstal. Men for at kunne bruge det til noget fornuftig. Så kræver det man ramme samme, gastal / lambda, udstødnings temp (EGT), motor temp osv hver gang.
#16
28" vandsøjletryk er det vakuum, man beregner flow ved. Det svare nemlig ca til den effekt som du beskriver. Selv pulsen i flow'er er klar nok MEGET svær at simulere i en flowbænk.
Nu har jeg aldrig, haft den store tiltro, til trolddom, sortmagi eller held. Så jeg nøjes bare, med at forholde mig til, rå data og helst i Mb størrelsen.
Det nye setup jeg er ved at få lavet indholde ca:
Now it has 6/8 analog 0-5V and 8 thermocouples, 12 bit, 50 samples per second.
And 2 x Load cell channels (16/24 bit)
But it needs more connectivity. It is envisaged to have CAN communications, 1 bus now, and 2 buses in a future version.
And also Sportdyno is expanding connectivity (bypassing SP5):
*Wheather Station
*OBDII
*maybe some RS485 or RS422 buses
For digital input channels:
*2 x roller channel (pulses)
*1 x engine rpm channel
*1 x digital counter (low speed)
*1 x "PANIC" button
For outputs:
2 x brake output (PWM 0 to 5 volt)
1 x servo (RC pulse or PWM, it can be changed)
1 x air speed (PWM)
I think the maximum number of PWMs is 4, but current box does not allow so many connectors
and for ON/OFF signals
8 x Relays
In total there are
21 x analog IN
4 x pulse IN
1 x ON/OFF input
4 x PWM out
8 x Relays out
Total: 38 channels
Connectivity:
*1 x RS232 (PC)
*1 x Ethernet
*1 x CAN BUS (2 in future),
*several internal COMs for Bluetooth, remote control, etc
Selv om jeg har, adgang til alt det her. Så har jeg stadig svært, ved at finde brugbare. Forbedringer i moderne luftfilterkasser, så har nok min tvivl til, ret mange hjemmetunere. Kan gøre det ret meget bedre, end fabrikrene.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Jeg bliver mere og mere imponeret over din store viden indenfor optimering af mc motorer !! Er du autodidakt eller hvor har du tilegnet al din viden ?
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Nu er det ikke ligefrem den, dybeterlærken jeg har opfundet. Det er bare almindelig logik og gammel viden.
#19
Den har jeg udbygge et trind mere
Hvis der skulle være nogen tvivl, så er det en PC styret servo. Der kan læse data fra AIM og 2D datalogger.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 56
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
Ang. 25 Jeg betvivler dig ikke, men en 4 cyl har med 10000 rpm over 300 arbejdspulser i sekundet, hvis en af disse så er forskudt 1/3 omdrejning vil den opnåede pause være 1/1000 sek. Det skal dækket så reagere på, efter det hele er udjævnet gennem transmissionen
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Nu blir det squ svært
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
Det værste der kan ske, er vel at man må lave det om igen hvis det ikke virkede
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
Men sjovt har det været..
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
R4fun er jo bare røv nederen, han har snydt, og ved det hele på forhånd !
Fuck lortet, jeg går ud og saver hele luftfilterkassen af ,in gamle CBR600, så den brøler noget mere, og så får den et cross styr .. så kan den lære det !!
Luftfilterkasse modificering..