{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.769 visninger | Oprettet:

Cille N
Cille N
Tilmeldt:
25. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Europa rundt på 14 dage {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg er en pige på 19 der går og leger lidt med tanken om at tage en runde rundt i Europa til sommer.
Lige nu er jeg kun på drømme stadiet så har brug for råd og tips til alt lige fra gode ruter, overnatning, værd at se og bare generelle tips smiley

Min plan er at nå så mange hovedstader som muligt og vil gerne have en dag eller to hver sted. Min plan er:
Horsens-Berlin-Prag-Wien-Rom-Paris-Bruxelles-Amsterdam-Horsens

Dette er en tur på godt 5500 km hvis man tager det hele på motorvej men det er jo ikke planen.
Er lige nu den lykkelige ejer af en Yamaha ybr125 så skal jo nok regne med en noget længere tur da det gerne skal foregå på landevej og i et kedeligt tempo smiley dog er den til gengæld hunde billig i benzin smiley

Vil nu bare gerne vide:
Er det urealistisk?
Bedre ruteforslag?
Gode tips til billig overnatning?
Hvad skal jeg regne med sådan en tur koster?

Tak på forhånd
Knus Cille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Europa rundt på 14 dage
  • Cille N
    Cille N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   25. jan 2014 Haha nej men bor i Horsens. Hvilket jo forklarer at det både er start og slutpunkt;-)

  • #5   25. jan 2014 Det lyder som et super fedt projekt. Jeg har besøgt alle de hovedstæder du nævner, men er ikke så vild med Wien. Men hvis du alligevel er i Wien bør du da tage et smut til Bratislava og få en ekstra hovedstad med. Der er heller ikke langt fra Bratislava til Budapest, og Budapest er både smuk og billig. Meget billigere end Wien.

    Jeg ville medbringe en god lås, så du kan låse cyklen fast, og oppakning man tage tage med sig, så der ikke er noget værd at stjæle, og så overnatte på hostels.
    Brug evt. Hostels.com og book fra dag til dag. Det giver større fleksibilitet.


  • #7   25. jan 2014 5500 km på 14 dage giver 400 km om dagen, på landevej med Ybrèn, pauser er det minimum 8 timers kørsels om dagen. Det giver ikke meget tid til at lege turist i hovedstæderne og vælger du den mest interessante rute rundt i Europa løber der let 1000 km ekstra på. Jeg ville droppe Rom og Paris eller få minimum en uges ferie mere. Der findes også andre interessante byer i Tyskland, Italien, Schweiz og Belgien end hovedstæderne. Der kan spares meget tid, hvis du har planlagt hvor du vil overnatte ( gasthaus, hotel, motel, BB), som kan bruges på oplevelser, samtidig sparer du en del vægt på mcèn til telt osv. Det er selvfølgelig mere spændende at lade turen bestemme hvor man ender, hvis man ingen reservationer har. Prøv at få en mere med på turen, det er sjovere med selskab og hvis man render ind i problemer er det nemmere at få hjælp. Rigtig god tur

  • #8   25. jan 2014 Alt for lidt tid, enten 2 byer samt 1000km fra eller en uge mere
    Har kørt 3500km på 5dage, du ser kun hvad du ser mens du kører så vi undgik storbyer og så noget lign verdens flotteste natur smiley


  • #9   25. jan 2014 Lav da en plan, og se om den holder, det værste der kan ske er at du køre en anden vej hjem...
    Hvis det skal være helt på lagbudgættet, så kan jeg anbefale Norge og Sverige - de har allemandsret = gratis overnatning i telt, har jeg gjort en enkelt gang, kan anbefales smiley
    Mit bedste råd skal være bare at gøre det, og blive erfaringer rigere smiley
    Men tumbs up og held og lykke med turen smiley


  • #10   25. jan 2014 Måske 14 dage er i underkanten, hvis man både skal transporteres, lege turist, finde de små sjove veje og have muligheden for, at blive et af stederne et par dage hvis lysten skulle komme.

    En blød pude til røven. Ellers er det da bare go for it smiley


  • #11   25. jan 2014 Det er friskt , Min datter og jeg planligger en tur på vores nye Cbf 125 her til sommer og vil gerne høre mere , vi forventer det koster ca 500 kr pr dag incl benzin , camping, og mad
    Lad os høre Mvh Nanna og Johnny


  • #13   26. jan 2014 Alt for mange km, og du finder først ud af hvad du magter pr dag når du er kommet i gang, kan jo være du ikke orker at køre mere end 250 om dagen.

  • #14   26. jan 2014 Spændende. MEN med din maskine, og de KM du taler om, er det ikke umuligt, MEN ikke noget jeg tror du vil finde fornøjeligt!

    jeg kender ikke din cykel super godt, men topfart er hvad med oppakning?
    må den overhodet slæbe dig samt oppakning?

    Hvis du brænder for det, så gør det! lad ikke os andre ødelægge det. MEN personligt, havde jeg istedet taget noget tyskland rundt.
    Når du rammer de første bakker på landevejene, og overvejer at stå af, for at skubbe, er det ufedt! især hvis man har en stram tidsplan!
    og du kommer til at have en snitfart på hvad? 65 kmt? eller er det for højt sat?
    så holder du pause, tanker osv. det betyder du skal sidde på cyklen HELE dagen!

    5500 km. 7 køredage og 7 pausedage.
    din længste dag er vel ca.1500km. hvilket nok tager dig 30 timers kørsel.
    noget de fleste vil klippe over i 3 dage. (altså ikke 1500km MEN 30 timers kørsel!)

    samtidig har jeg ikke taget højde for at der er traffik, lyskryds OSV. når du kører uden om motorvejen!


    Lidt større MC, hvis du kan/må! så du kan bruge motorvej på en del af turen, så er det fuldt ud muligt! du kan sikkert finde en GS 500.eller lignende møgstabil maskine, til ingen penge! som vil klare opgaven MEGET bedre!

    MEN uanset hvad. GOD TUR smiley jeg har selv præsteret at tage de 1500km på ca. 12 timer, uden andet end at tanke........ jeg kune dårligt gå i dagene efter OG var meget tæt på at vælte da jeg kom frem, mine ben ville ikke lystre smiley
    men det var sjovt at gøre det! MEN lå tæt på 200 en meget stor del af tiden, og det var meget dyrt i Benzin lol) tror jeg tankede ca.1 gang i timen =180km, hvis jeg husker rigtigt!


  • #15   26. jan 2014 jeg ville foreslå.
    Horsens-Prag-BudaPest-Parndorf, Østrig-rom-Genève-Paris-Antverpen-Amsterdam-Horsens.

    og hvofor.
    der er ikke langt fra prag til budapest, og jeg vil ikke anbefale bratislave ( dyrt )
    og parndorf er et område med autlet = billig tøj ;o) ellers kan jeg ikke anbefale østrig dyrt og det regner sku altud i vienna.
    Genève du skal se magtens hovedsæde ;o)
    Paris er kun med fordi det var på din egen liste
    antverpen en by med historie
    Amsterdam ja ja, men husk det er snart kun lokal befolkningen der kan komme ind på koffi bar

    total 5431 km uden motorvej.

    bare klø på, men husk rejseforsikring vejhjælp blåt rødt og alverdens andre beviser


  • #16   26. jan 2014 5.500 km er helt ud i skoven, men uanset hvad, så husk at tjekke oliestanden hver dag, det er vigtigt når man kører så meget.
    Det mindste jeg har kørt til udlandet er en Honda CB500 Four, og mindre ville jeg heller ikke køre på i dag.
    Din mc, dig selv, i bliver overbelastet smiley


  • #17   26. jan 2014 Kørte til Normandiet i sommer, med stop i lige inde i holland 1 dag, Amsterdam 2 dage, Rotterdam 1, Belgien 1 dag, Normandiet 3 dage, Paris 4 dage, Tyskland 1 dag.
    Turen er gjort billigt, sov hos privat personer i 6 dage gratis, ellers telt, lav selv mad,
    Pris i alt 7200kr.
    Du skal overveje en kortere tur når det er din første, der er også det fænomen der hedder ondt i røven, det kan man få på de fleste motorcykler, og så bliver det en lang tur.
    T


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #18   26. jan 2014 Cille....

    Du skal bare kaste dig ud i DIT projekt og gi' den maks gas! Om du når det hele eller kun kommer 40% rundt spiller ingen rolle... det som er vigtigt er, at du kom afsted og du får nogle oplevelser som ikke kan købes hos Spies. Som en god ven ofte minder mig om, så flytter du kroppen i en bil... men på MC er det sjælen - og lige DET gør en stor forskel.

    Om du vil bo på Camping, B&B eller mindre hoteller... tja, lad det være op til dit humør og "case-by-case" når turen er startet. Lad være mig at give dig selv begrænsninger forlods.

    Mine vigtigste råd til dig vil være følgende:

    - Qua størrelsen på din MC, så hold dig på B/C-veje! Ikke Autobahn eller lignende!
    - Penge (kontanter, EUR)
    - Mindst 2 forskellige kreditkort
    - Pas
    - Reg.attest/forsikringsbevis, SOS (bjergningshjælp)
    - Telefon/GPS (eller mindre handy kort)
    - Godt humør....

    Vejret kan du ikke gøre noget ved... sjovt nok er vejret altid godt NÅR man er kommet afsted, og skulle du møde en mur af vand, så glemmer man det hurtigt igen.

    Go' fornøjelse.... du kan vente dig nogle spændende oplevelser!

    smiley


  • #19   26. jan 2014 Syntes det er pisse fedt at du kaster dig ud i sådan et projekt, det er squ vare at klø på smiley
    En anden god ting kunne være at lære at skrue i din motorcykel selv. Det kan spare mange timer hvis du selv kan lave det meste, og ikke skal på værksted med et punkteret dæk, et dødt hjulleje eller lignende + du spare en frygtelig masse penge smiley
    Hvis du forresten ikke har tasker til din motorcykel kan jeg anbefale dig nogle stoftasker fra Louis, de er squ fine til sådan noget, og de giver mulighed for at spænde alt muligt skrammel oven på.
    Jeg plejer at pakke mine ting sådan at jeg har alt mit grej i mine tasker bag på, og så alle mine personlige ting i tanktasken, så som papir ol, så kan jeg altid tage tanktasken med hvis jeg skal parkere for at få noget at spise eller sådan noget smiley


  • #20   26. jan 2014 tag 21 dage i stedet for, så kan du også nyde stederne en smule smiley Fed ide, skal selv noget i samme dur til næste sommer!

  • #22   26. jan 2014 Go fure it girl smiley vis dig selv at du kan og bid tænderner sammen , husk du kan dobbel så meget som du tro, 10 gange mere en din foældrer tror og 100 gange mere en din bestemor tror du kan , nyd din tur og tro mig du vil aldrig glemme den

  • #23   26. jan 2014 Opret mc'en! smiley

  • #24   26. jan 2014 a) Min erfaring med kørsel uden for motorvej hvor der skal være tid til at se sig lidt omkring, er 300-500 km passende.

    b) Der løber flere km = mere tidsforbrug på, end kortet siger hjemmefra. Til ærinder; lokale steder man vil se m.m.

    Så har du ubetinget kun 14 dage basta, ville jeg lægge en eller to alternativer på f.eks. 3000 og 4500 km. Og så bare tage afsted, vurdere planen når den første uge er gået.


  • #25   28. jan 2014 Giv bare gas og kør.
    Jeg tog bil tog til Innsbrug. Kørte til Venedig-Pisa og så kystvej gennem Frankrig, Spanien-Portugal-Spanien og så direkte hjem. 9000 km på 16 dage= 562 pr dag smiley og jeg fik set en masse i mange byer. Kørte på den sorte ZX6. Havde telt med, hvilket jeg brugte, ellers B&B, eller hotel. Alt efter hvad jeg mødte på vejen. Havde fundet add. på camping og B&B hjemmefra, men det var ikke altid at de stadig eksisterede. Købte tit mad i de små byer, spiste i mit telt.
    GPS er guld værd på sådan en tur. Jeg var inde i en by, og skulle tilbage til B&B da det var aften, kunne huske noget af turen, men ikke add på B&B, men måtte finde ruten på gps og så kom jeg tilbage.
    Tag den tur, DU ønsker, kan du se på vejen du ikke når alle byer, så kan du jo bare køre hjem. Regn med ca. 1500.- pr dag. Nogle dage billigere andre dyre.


  • #26   28. jan 2014 Jeg er spændt på hvad du ender med at gøre, og venter også spændt på at se et album samt beskrivelse, når du er velbeholden hjemme igen smiley

Kommentér på:
Europa rundt på 14 dage

Annonce