{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rundt i Europa på MC
  • #1   21. nov 2007 Vi har planlagt en tur nogle stykker.. Dog ikke til punkt og prikke, men da vi skal til bryllup i Portugal - nærmere Lisabon - er det ihvertfald vores destination. Alt efter hvad der sker af MC-ting i Europa laver vi sikkert turen lidt om (f. eks. kunne vi godt tænke os at tage til Isle of man), men ellers regner vi med at tage et bil-tog ned igennem Tyskland ned til München (der er alligevel ikke noget sjov ved bare at køre på autobahn ned igennem hele Tyskland), og så derfra til Østrig. I Østrig vil vi gerne rundt lidt forskellige steder, bl. a. i bjergene osv. .. Derefter går turen videre til Italien, hvor vi regner med at tage en færge fra (vest for Rom ligger en færgeby som vist nok hedder chivitavetia eller lign.), og så sejler vi til Barcelona - hvilket ca. tager 26 timer. Derefter går turen videre til Portugal og Lisabon - og vi regner så med at tage frankrig og den vej hjem.. Alt i alt ca. en måneds tid, er sat af til det..
    Men held og lykke smiley


  • #2   21. nov 2007 Jeg har været en smuttur i Berlin.
    En tur i Krakow og en tur til Amsterdam.

    Det var gode ture, men hvis man skal længere sydpå, og ikke er totalt forelsket i køer på tyske motorveje, så har jeg hørt, at det kan betale sig at sætte cyklen på et biltog fra Hambprg til Italien f.eks.

    Det sparer en for en masse tysk motorvej og det sparer dæk og benzin.



  • #3   21. nov 2007 Finde røde tråde....tak.

    Portugal er et fedt land at køre cykel i/på

    Især hvis man følger floden Duoro fra Porto og østpå.


  • #4   21. nov 2007 Jeg skal også afsted til sommer på hondaen (enten selv eller med dem jeg nu kan skrabe sammen :))

    Og aner intet om det andet end at jeg skal ha fat på det grønne forsikringskort, og så afsted til Toscana!


  • #5   21. nov 2007 er det ikke det røde kort man tager med ? det var ihvertfald det vi havde med til england, irland og scotland her i sommers.. det var ellers en fed tur smiley skal helt sikkert afsted til sommer igen ved ikke helt endnu hvor turen går hen

  • #6   21. nov 2007 Jeg tror at jeg vil prøve at få ordnet en rundtur på Guzzi's fabrik. Efter hvad jeg har hørt er de flinke til at vise interesserede rundt.

    Men håber godt nok at kunne få en kammerat med, selvom hans XT500 nok sprænger i luften på vejen smiley

    Og har kun hørt om det grønne kort :S


  • #7   21. nov 2007 ok det var et rødt kort vi fik fra forsikringen, og vi fik da brug for det, da min kammerats fireblade ikke gad køre hele vejen og måtte på værksted.. det ordnede s.o.s og vi kunne komme videre...

  • #8   21. nov 2007 drøner du til toscana på din honda niels ?

  • #9   21. nov 2007 Det lyder som et slags bevis på at man har sikret mekanikerhjælp og ikke, bare et bevis på at cyklen er forsikret (det grønne).

  • #10   21. nov 2007 ja det er en slags hjælp til transport enten hjem eller på værksted hvis der sker noget, man skal selv betale værkstedsregningen, jeg snakkede med tryg og de sagde ikke noget om et grønt kort smiley

  • #11   21. nov 2007 Ja det regner jeg med...med en masse pauser så den ikke bliver for varm smiley

  • #12   21. nov 2007 Hvad med at følge det her eksempel:
    (link fjernet)
    smiley


  • #13   21. nov 2007 Hvorfor det da Kristian? Tror du ikke den kan holde smiley

  • #14   21. nov 2007 Du kan med fordel skære halvdelen af autobahn turen af ved at køre til Bonn og derfra ned langs Rhinen til Schwartswald. Der er masser at se og køre på, på den tur. I bunden af Schwartss
    wald er der frit valg mellem Østrig, Schweitz eller Frankrig da alle 3 lande er mindre end en dagsrejse væk.
    Italien syntes jeg er meget dyr at køre i, alene at kommer der ned koster 400kr i motorvejsafgift hvis du ikke sætter en dag af til at komme over alperne uden om motorvejen. Det siges at den tur ikke er sjov.

    Et land jeg syntes er langt federe, end at køre end syd på er Norge. Norge byder på fede veje og det ligger lige rundt om hjørnet. Tjek f.eks. Trollstigen, Atlanterhavsvejen og Lysebotn. Det er mc veje for selv den mest kræsne. Søg på Youtube og bliv overbevist. Og turen mellem destinationerne er den ene naturoplevels efter den anden. Camping er billigt eller gratis i Norge. Mad er herre dyrt. Øl og cigaretter ubetalelig. Benzin koster 11-12Kr L.

    God tur.


  • #15   21. nov 2007 ok smiley det er da en udfordring niels

  • #16   21. nov 2007 jo jo det er jo en honda så den skal nok holde GG

  • #17   21. nov 2007 Det røde SOS kort er et du kun kan få udleveret, hvis du har kasko forsikring på dit køretøj.

  • #18   21. nov 2007 Haha, den kan da holde til 110 konstant og man bliver aldrig træt af lyden smiley Nu har den så også lige fået nye stempler, opboring og andre dele, så mon ikke den kan holde lidt endnu smiley
    Det er en lækker lille en...Din Bol d'Or er sgu også fed.


  • #19   21. nov 2007 jo tak smiley den skal så til gengæld aldrig til toscana.. har en bmw R 1150 R fra 06 til de lange ture og den gør det meget bedre end hondaen

  • #20   21. nov 2007 erling nu du siger det kan jeg godt huske det med kasko tænkte ikke lige over det

  • #22   22. nov 2007 Har kørt i Europa i flere år, Især Holland er et fedt land at køre i Hollænderne er fede flinke mennesker.
    Østrig og italien er superfede og gør dig til svingmania


Kommentér på:
Rundt i Europa på MC

Annonce