836 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Jetkit, indstilling osv ? Jetkit, indstilling osv ?

hejsa folkens

Nu sad jeg og kiggede lidt rundt, og kom så på den ide at MC skal ha stillet ventiler og synkroniseret karburator.. i samme omgang får den lige skiftet luftfilter, olie filter og olie tænker jeg..

Så slog det mig.. hvor meget bedre vil cyklen gå efter noget jetkit ?

Og hvad skal man påregne en omgang koster med kit, montering og indstilling, evt en rulning med papirer så man kan se ?

Og hvor meget kan man tillade sig at forvente med sådan et kit ? snakker vi 1-2hk eller 10-12hk ?

Det er min SRAD der er talt om (:

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jetkit, indstilling osv ?
  • #2   31. jul 2013 Søren P : Den har stået stille i tæt på 8år, så er ret sikker på den godt kunne trænge til den store tur.. den går rimelig okey, men har stadig en ide om det kan blive meget bedre (: spørgsmålet er bare om det er dét der skal til (:

• Salah A
    Salah A Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   31. jul 2013 Jeg vil nok tro en ca 4500kr, jeg skal nemlig selv har justeret ventiler og synk karburator, det sku kost mig ca 2500.. Så du skal have olie og luft filter og jetkit og få en rullet. Vil tro max 5k så alle andre små ting også ordnet

• #4   31. jul 2013 Folk der ikke har haft Jet-Kit på skulle ikke udtale sig! (med mindre de ved noget)
    Jeg har haft flere mc med det, det giver 1-3 hk på din tror jeg, men en meget bedre gasrespons og bedre træk i mellemområdet.
    4-5 kilo koster den komplette tur for din med alt det du remser op. Noget kan du jo lave selv.
    FV-Motor

• #5   31. jul 2013 Allan : Det lyder jo meget godt! Hk er jeg faktisk ligeglad med, men kunne man nu tilbage-hente lidt af de HK der måske engang var der, så vil det jo føltes som en tuning af maskinen!

Hvilke dele kan man lave selv mener du ? Er uddannet smed så ved godt hvordan man splitter tingene osv, men indstilling og de ting der, har jeg sgu ikke skide meget styr på smiley

• #6   31. jul 2013 Nu ved jeg ikke om det er jet kittets skyld på min Hornet, eller om det er manglende kåbe, men når jeg kører sammen med min kammerat på hans F2'er, kører han stortset uanset hvor mange tæsk den får 20 km/l.. Hvor min ryger ned på 13 km/l.. (F3 motor)
    Så kunne forestille mig det gør noget ved benzin økonomien også. Gasresponsen er dog noget kvikkere på hornetten end på F2'eren som er uden jetkit.

• #7   31. jul 2013 Ved pæn kørsel skulle økonomien være den samme eller bedre, mener jeg, men bruger du håndtaget mere fordi den er sjovere nu, så koster det jo lidt.
    Nm er vigtigere end HK, og kørbarhed i mellemområdet giver køreglæde.

Olie og filter skift klarer du selv.

• #8   1. aug 2013 Nu skiftede jeg potten på den.. før var den std, nu er det Akrapovic EVO.. altså kun selve bagpotten.. er du GAL det hjalp.. nu er der pludselig liv i den i de lavere omdr plus den trækker MEGET mere oppe i omdr! smiley

Dog har den nu den lille skavank, at det føltes som om den dør lidt ud når man holder i lyskrydset og skal sætte igang..så snart koblingen er sluppet, kan den ikke sejtrække den i gang, og skal ha lidt mere gas før den sådan begynder.. det er også en en potte fra en stor racer, og den er ikke Street Legal, så det er måske derfor.. på en bane bruger du slet ikke den slags omdrejninger, så spørgsmålet er om det er derfor, eller det stadig er en indstilling der skal til før den er 100% som den skal ?

• #9   1. aug 2013 Aner det ikke!

• #10   5. aug 2013 What symptoms indicate the engine is too lean?
    a. Acceleration poor, surging.
    b. Performance improves slightly as engine warms.
    c. Better performance when choke/starter is used.
    d. No color, overheated spark plug electrode READING PLUGS
    e. Removal of air cleaner makes condition worse.
    f. Popping back thru carburetor.
    g. Engine pings or knocks, excessive engine heat.

• #11   6. aug 2013 det er kun A der egentlig passer lidt.. men det er kun lige når jeg slipper koblingen.. så snart den er ovre det punkt, er det ingen problemer i nogen af gearene :S

Kommentér på:
Jetkit, indstilling osv ?

Annonce